تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816318224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل سقوط آنتونوف 140 اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
هواپیما عوامل سقوط آنتونوف 140 اعلام شد

محمد شهبازي مسئول بررسي سانحه گفت:
عوامل سقوط آنتونوف 140 اعلام شد
به دنبال وقوع سانحه، سازمان هواپيمايي كشوري با تشكيل تيم بررسي سانحه، متشكل از 11 كارگروه از متخصصين مجرب اقدام به بررسي اين سانحه كرد.



به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، سازمان هواپيمايي كشوري در سالگرد سقوط آنتونوف ۱۴۰ هواپيمايي سپاهان عملكرد نامناسب سيستم كنترل موتور، عدم رعايت دستورالعمل‌هاي مربوط به محاسبه وزن بار و مسافر، دماي بالاي هوا و سرعت تصميم به برخاست كمتر از مقدار تعيين شده در كتاب هواپيما، عملكرد خلبانان و وزن بالاي هواپيما را از جمله عوامل سقوط هواپيما اعلام كرد. در جريان حادثه كه 19 مردادماه سال گذشته اتفاق افتاد 39 نفر از 48 سرنشين هواپيما جان باختند.
محمد شهبازي مسئول بررسي سانحه گفت: طبق ماده 31 آيين نامه بررسي سوانح و حوادث هوايي (غيرنظامي) مصوب سال 1390 هيئت وزيران، سازمان هواپيمايي كشوري بايد در سالگرد سانحه نسبت به تهيه گزارش نهايي يا گزارش موقت اقدام كند.
وي ادامه داد: به دنبال وقوع سانحه، سازمان هواپيمايي كشوري با تشكيل تيم بررسي سانحه، متشكل از 11 كارگروه از متخصصين مجرب اقدام به بررسي اين سانحه كرد.
مسئول بررسي سانحه هواپيماي آنتونوف 140 تصريح كرد: پس از بررسي‌هاي اوليه، گزارش مقدماتي بررسي سانحه در 37 صفحه اول آبان‌ماه سال گذشته تهيه و به مبادي مربوطه ارسال شد.
شهبازي گفت: تاكنون در مجموع بيش از 30 هزار نفر ساعت كار كارشناسي در ارتباط با اين سانحه انجام شده كه خلاصه نتايج اين بررسي‌ها 23 خرداد امسال در قالب يك گزارش تكميلي در 72 صفحه تهيه و به مراجع ذي صلاح و مربوطه ارسال شده است.
وي ادامه داد: عملكرد سيستم كنترل الكترونيكي موتور هنگام از دست رفتن موتور نامناسب بوده و اين موضوع تأثير زيادي در وقوع اين سانحه داشته است. عملكرد ناصحيح اين سيستم باعث شده است، هشدار از دست رفتن موتور به شكل صحيح و به موقع به خلبانان پرواز داده نشود و از طرف ديگر ملخ اين موتور نيز با تأخير فدر شده است.
وي با بيان اينكه بررسي‌هاي پارامترهاي جعبه سياه (FDR) توسط تيم بررسي سانحه از عملكرد غير متعارف اين سيستم در حين از دست رفتن موتور حكايت دارد، افزود: بررسي‌هاي تكميلي در اين خصوص نشان داد كه عملكرد نامناسب اين سيستم مي‌تواند دليل از دست رفتن موتور باشد لذا پس از تكميل بررسي‌ها، يافته‌هاي تيم بررسي سانحه در اين خصوص به طرف‌هاي خارجي نيز منتقل شد.
وي گفت: عملكرد نامناسب سيستم كنترل موتور (SAO 2000) همزمان با از كار افتادن موتور سمت راست، حدود 2 ثانيه قبل از جدا شدن هواپيما از سطح باند، دليل بروز اين سانحه بوده است. البته عوامل ديگري از جمله عدم رعايت دستورالعمل‌هاي مربوط به محاسبه وزن بار و مسافر(وزن برخاست بيش از حد مجاز هواپيما) وجود بادجانبي با مؤلفه باد پشت بالا، دماي بالاي هوا و سرعت تصميم به برخاست( VR) كمتر از مقدار تعيين شده در كتاب هواپيما، عملكرد خلبانان و همچنين وزن بالاي اين هواپيما در بروز اين سانحه مؤثر بوده‌اند.
شهبازي يادآور شد: پيش‌نويس گزارش نهايي با توجه به مقررات و الزامات بين‌المللي تهيه شده پس از دريافت نتايج آزمايش‌هاي تكميلي محفظه احتراق از روسيه، پاسخ سؤالات تيم بررسي از طراح در خصوص عملكرد نامناسب موتور و سيستم‌هاي كنترل آن و نقطه نظرات شركت آنتونوف، اين گزارش تكميل و به كشورهاي مربوطه ارسال مي‌شود.
وي تأكيد كرد: كشور‌هاي مذكور حداكثر ظرف مدت 60 روز فرصت دارند كه نظرات خود را به‌صورت مكتوب به تيم بررسي سانحه ارائه كنند و گزارش نهايي پس از دريافت اين نقطه نظرات احتمالي تكميل و براي ايكائو و ساير مبادي مربوطه ارسال مي‌شود.    پرواز شماره ۵۹۱۶ تهران–طبس كه از نوع ايران ۱۴۰ و متعلق به هواپيمايي سپاهان (هسا) بود، در ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ و لحظاتي پس از پرواز خود از فرودگاه مهرآباد در ساعت ۹:۱۸، در شمال همان فرودگاه و در منطقه‌اي جنگل‌كاري شده بر فراز شهرك آزادي و نزديكي اتوبان فتح سقوط كرد. اين هواپيما داراي ۴۸ سرنشين بود كه مرگ ۳۹ تن از آنان تأييد شده است.   جوان/ 2007

 



۲۱/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن