تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا سفید بالک‌‌ها موجب بروز آسم و آلرژی می‌شوند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در گفت‌وگو با رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت مطرح شد؛ آیا سفید بالک‌‌ها موجب بروز آسم و آلرژی می‌شوند؟ ایلنا: رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت گفت: احتمال اینکه مژک‌های مجاری تنفسی سفید بالک‌ها را پس از ورود به مجاری به بیرون هدایت کرده و دفع شوند بیشتر از این است که این حشرات از طریق مجاری تنفسی وارد ریه شده و ایجاد عفونت، آسم و یا آلرژی کنند.
آیا سفید بالک‌‌ها موجب بروز آسم و آلرژی می‌شوند؟

مهدی نجمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه آیا وجود سفید بالک‌ها موجب افزایش شیوع آسم و الرژی می‌شود، گفت: ممکن است که این حشره در هنگام تنفس وارد مجاری تنفسی افراد شود، اما اینکه این حشرات عامل تعریف شده برای آلرژی باشند، صحت ندارد. نجمی خاطر نشان کرد: مواردی در این باره نیز گزارش نشده، از این رو لزومی برای مطالعه در این زمینه نیز نبوده است. وی گفت: آنچه به عنوان مورد معتبر می‌توان آن را بیان کرد، مواردی است که سال‌ها بر آن مطالعه شده باشد، اما تاکنون سفید بالک‌ها به عنوان عاملی برای بروز آسم و آلرژی در افراد معرفی نشده‌اند. رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت افزود: اما اینکه بگوییم؛ این سفید بالک‌ها وارد مجاری تنفسی می‌شوند و ایجاد الرژی می‌کنند، نیز جایی برای تحقیق ندارد، چرا که مسلما چنین چیزی رخ نمی‌دهد. نجمی در تشریح دلایل این موضوع گفت: سفید بالک‌ها آنقدر زیاد نیستند که ما بگوییم؛ مانند شرایط بروز گرد و غبار در کشور می‌توانند آسیب رسان باشند. وی تاکید کرد: احتمال اینکه مژک‌های مجاری تنفسی سفید بالک‌ها را پس از ورود به مجاری به بیرون هدایت کرده و دفع شوند، بیشتر از این است که این حشرات از طریق مجاری تنفسی وارد ریه شده و ایجاد عفونت، آسم و یا آلرژی کنند.

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۰:۴۵:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن