تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري مراسم بزرگداشت علامه جزايري در پل‌دختر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۸ق.ظ)
برگزاري مراسم بزرگداشت علامه جزايري در پل‌دختر موج - خرم‌آباد - مراسم بزرگداشت علامه کبير و محدث شهيد سيدنعمت‌الله جزايري هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در پل‌دختر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، مراسم بزرگداشت علامه کبير و محدث شهيد سيدنعمت‌الله جزايري هم‌زمان با 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در پل‌دختر برگزار شد.
اين مراسم بزرگداشت روز سه‌شنبه، 20 مرداد، ساعت 14 الي 16 بعدازظهر با حضور سادات جزايري، نوادگان اين علامه و مردم شهرستان پل‌دختر برگزار شد.
پس از برگزاري اين مراسم شرکت‌‌کنندگان به‌ صورت دسته‌ جمعي در مقبره علامه واقع در گلزار شهداي شهرستان پل‌دختر حضور پيدا کردند و به قرائت فاتحه براي اين عالم روحاني و سيدجليل‌القدر پرداختند.
حجت‌الاسلام سوري، امام جمعه پل‌دختر، در اين مراسم تکريم بزرگان و عالمان و الگوسازي مناسب براي نسل جوان جامعه را مهم‌ترين هدف برگزاري مراسم بزرگداشت علما دانست و گفت: ارج نهادن بر تلاش و خدمات معنوي و علمي اين علامه از اهداف برگزاري مراسم بزرگداشت علامه جزايري است.
يادآور مي‌شود، سيدنعمت‌الله جزايري فرزند سيدعبدالله که به دوازده واسطه نسب او به عبد‌الله بن امام موسي بن جعفر (ع) مي‌رسد، يکي از علماي بزرگ شيعه در اواخر قرن يازدهم و اوايل قرن دوازدهم هجري و به سيد جزايري معروف است.
وي در سال ۱۰۵۰ در قريه صباغيه از قراء جزاير متولد شد، ايشان در جزاير(جنوب) و فارس مقدمات و قسمتي از سطوح فقهي را به پايان برد سپس در دارالعلم اصفهان سال‌ها از حضور اساتيد مختلف همچون محقق‌ خوانساري، محقق‌ سبزواري، حاج ميرزا رفيعا، علامه فيض و علامه مجلسي بهره‌مند بود.
سيد جزايري در فقه و حديث و روايات و تفسير و ساير علوم متداوله مهارت داشت و از وي تأليفات مفيدي برجاي مانده است که از جمله آنها مي‌توان به انوار نعمانيه، انس وحيد، شرح عيون، شرح تهذيب، شرح روضه کافي، شرح صحيفه سجاديه، قصص‌العلما، قصص‌الانبياء، غرائب اخبار، نوادر آثار، کشف‌الاسرار، مقامات النجاة، رياض‌الابرار، نور‌الانوار، غايت‌المرام، مقصود‌الانام، منتهي‌المطلب، هدايت‌المؤمنين، قاطع‌اللجاج، اربعين و... اشاره کرد.
بزرگاني همچون ميرزا ابراهيم فرزند ملاصدراي شيرازي، ملامحمدباقر مجلسي، شيخ علي و محمدبن مرتضي و ملامحسن فيض کاشاني از جمله اساتيد وي به شمار مي‌روند. از شاگردان وي نيز مي‌توان به شيخ محمدعلم الهدي کاشاني، شيخ محمد نجار، قاضي مجدالدين، شيخ حسين بحريني و ميرابوالقاسم اشاره کرد.
وي در شب جمعه بيست و سوم شوال سال هزار و صدو دوازده (1112) هجري، قمري در راه مراجعت از مشهد مقدس در پل‌دختر ميان خرم‌آباد و انديمشک فعلي به رياض رضوان شتافت.
امروزه بارگاه سيد نعمت‌الله جزايري در پل‌دختر زيارتگاه خاص و عام است، در اثر کراماتي که از آن شخصيت بزرگ ديده شده، هر روز به خيل عاشقان آن بزرگوار افزوده مي‌شود و مردمان مرتب به نذر براي آن حضرت مي‌پردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن