تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري مراسم بزرگداشت روز جهاني درياي خزر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۶:۳ق.ظ)
برگزاري مراسم بزرگداشت روز جهاني درياي خزر موج - مراسم بزرگداشت روز جهاني درياي خزر در تاريخ بيست و يکم مرداد در استان‌هاي ساحلي شمال کشور برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا، مدير کل مديريت سواحل و تالاب‌هاي ساحلي سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: کنوانسيون محيط زيست درياي خزر آبان سال 1382 در تهران پس از برگزاري نشست‌هاي متعدد کارشناسان محيط زيست کشورهاي ساحلي با هدف همکاري مشترک نسبت به حفاظت و احياي محيط زيست درياي خزر به امضا رسيد.
فريبرز جمال زاد فلاح، ادامه داد: اين کنوانسيون در 21 مرداد سال 86 با همکاري کشورهاي حاشيه خزر لازم الاجرا شد و به همين مناسب از آن سال اين کشورها تصميم گرفتند اين روز را به نام روز جهاني خزر نام‌گذاري و در آن روز جشني به همين مناسبت در اين کشورها برگزار شود.
وي تصريح کرد: از سال 87 به بعد جشن روز جهاني درياي خزر در پنج کشور ساحلي برگزار شد و ايران نيز همانند ساير کشورها هر ساله برنامه‌هاي ويژه اي را به مناسبت اين روز اجرا مي‌کند.
جمال زاد فلاح در ادامه گفته‌هاي خود خاطرنشان کرد: در سال‌هاي اوليه بيشتر همايش‌هاي دولتي در تهران برگزار مي‌شود اما به تدريج به اين آگاهي دست يافتيم که بهتر است در اين روز با برگزاري جشنواره‌هاي مردمي، عامه مردم به خصوص بوميان استان‌هاي ساحلي شمال کشور را با ضرورت حفاظت هر چه بيشتر از محيط زيست درياي خزر آشنا کنيم.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: به همين منظور با انجام مکاتبات لازم با ادارات محيط زيست استان‌هاي ساحلي خواستار اين شديم که سازمان‌هاي مردم نهاد فعال در زمينه محيط زيست را به سازمان حفاظت محيط زيست معرفي کنند.
وي گفت: پس از آشنايي با اين سازمان‌هاي مردم نهاد در استان‌هاي ساحلي با آن‌ها تماس گرفته شد و در زمينه برگزاري جشنواره‌هاي روز درياي خزر هماهنگي‌هاي لازم با آن‌ها به عمل آمد و از سازمان‌هاي مردم نهاد در استان‌هاي ساحلي کشور در راستاي همکاري با سازمان حفاظت محيط زيست براي برگزاري جشنواره‌هاي شاد درياي خزر بهره گرفتيم.
مدير کل مديريت سواحل و تالاب‌هاي ساحلي سازمان حفاظت محيط زيست يادآور شد: امسال نيز با مشارکت سازمان‌هاي مردم نهاد مراسم بزرگداشت روز جهاني درياي خزر در استان‌هاي ساحلي برگزار خواهد شد.
وي اظهار داشت: سازمان‌هاي مردم نهاد اقدام به برگزاري جشنواره‌هاي شاد در قالب اجراي موسيقي، مسابقه نقاشي، جشنواره بادبادک‌ها و... خواهند کرد.
وي همچنين از پاک سازي سواحل درياي خزر در شهرستان‌هاي ساحلي سه استان مازندران، گيلان و گلستان همزمان با روز جهاني خزر خبر داد.
وي يکي از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين جشنواره‌ها در روز جهاني خزر را آشنايي عموم مردم با کنوانسيون تهران عنوان کرد و گفت: به اين ترتيب قصد داريم تا مردم را از همکاري‌هاي پنج کشور حاشيه درياي خزر در راستاي حفاظت از اين بزرگ‌ترين درياچه جهان آگاه کنيم.
جمال زاده فلاح عنوان کرد: به اين ترتيب به تدريج عموم مردم نيز در راستاي حفاظت از درياي خزر در زمينه کاهش آلودگي‌هاي ورودي به اين درياچه و نيز حفاظت از گونه‌هاي زيستي آن همکاري‌هاي لازم را به طور خودجوش خواهند داشت.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينکه روز جهاني درياي خزر بعد از گذشت اين سال‌ها هنوز در تقويم ملي کشور به ثبت نرسيده است، خاطرنشان کرد: به منظور ثبت روز جهاني خزر در تقويم ملي کشور مکاتبات لازم در گذشته صورت گرفته است اما به دليل تغييرات مدوام مديران مربوطه اين امر تا کنون به نتيجه مطلوب نرسيده است.
وي تاکيد کرد: تلاش‌ها براي انجام مکاتبات دوباره براي ثبت اين روز در تقويم ملي توسط معاونت محيط زيست دريايي انجام خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن