تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815062416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات کشور رانباید به تحریم گره زد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشکلات کشور رانباید به تحریم گره زد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در مشهد عنوان کرد نباید هر مشکلی را به تحریم گره زد و منتظر نشست تا بیگانگان مشکلات ما را حل کنند.
مهر: سردار محمدرضا نقدی روز سه شنبه در همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خراسان و قم اظهار کرد: بسیاری از افراد هر مشکلی را تصمیم دارند به تحریم ها گره یزنند و تصور می کنند که با حضور بیگانگان در کشور و یا به قول خودشان سرمایه گذاران خارجی تمامی مشکلات کشور حل می شود.

وی افزود: به طور مثال همه جا فریاد کمبود آب دارند و عده ای ژست می‌گیرند و معتقدند سیاست نکاشت را باید در پیش بگیریم و این حرف بدین معنا است که برو در خانه‌ات بخواب.

وی با بیان اینکه این راه حل برون رفت از مشکل کم آبی نیست و باید با استفاده از تکنولوژی و بکارگیری آبیاری‌ مکانیزه در مقابل این هدر رفت آب اقدام کنیم .

سردار نقدی افزود: بارها نامه‌ زده‌ایم که بسیج پای کار است و می تواند این مشکل را حل کند اما برخی حتی مشکل آب را به تحریم گره می زنند در حالیکه با تکیه بر توان داخل می‌توان این مشکل را حل کرد.

اقتصاد مقامتی نیاز داریم نه اقتصاد عاریتی

سردار نقدی همچنین با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است بیان کرد: اما در این راستا عده ای به اقتصاد عاریتی اعتقاد دارند بدین معنا که وقتی با آمریکا رابطمان خوب شد علم را از غرب وارد کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بدین معنا است که خود را باور کنیم و برای تبدیل دانش به ثروت تلاش کنیم.

وی یادآور شد: امروز برخی ها در این خیال هستند که پس از رفع تحریم‌ها غربی‌ها می‌آیند و در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند اما سوال بنده این است در شرایط خاص که تحریم روی ماشه است کدام غربی می‌آید سرمایه‌گذاری کند و به چه اطمینانی؟

وی افزود: عکس گرفتن‌های پیاپی با وزرای خارجی و میهمانان خارجی حاصلی برای ما نداشته و مشکل اقتصاد این کشور را حل نمی کند.

وی افزود: دشمن، دشمن است و دشمنی‌اش را می‌کند و لذا دیروز با تحریم و امروز با رفت و آمدهای خود دشمنی اش را ادامه می دهد و مطوئن باشید که رفت‌ و آمدهای امروز در تحریم‌های دیروز هیچ فرقی نمی‌کند.

وی افزود: غربی ها که سال ها در حق ما دشمنی داشته و حتی در طی ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر ایران قد علم کردند چگونه می توان باور کرد که امروز از سر دوستی و دلسوزی حاضر به سرمایه گذار ی در کشور ما شدند؟

محصول دانشگاه ها مریض است

رییس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه برخی تفکرات و محور های تدریس در دانشگاه های ما ناشی از تفکرات غربی است بیان کرد: در بسیاری از دانشگاه های ما همان علوم سیاسی تدریس می شود که در غرب ارایه می شود لذا پس از ۳۶ سال هنوز دانشگاه های ما جیره خوار غرب و تفکرات غربی هستند.

وی ادامه داد: در دانشگاه اسلامی باید محصول خروجی با گرایش های ولایی و اسلامی همراه باشد و در تمامی رشته‌ها خط فکری ولایت را پیگیری کنند نه اینکه در بعضی موارد شاهد باشیم هرچه مقاطع تحصیلی‌ بالاتر می‌رود از ولایت فاصله بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه سابقه و عقبه دانشگاه و علوم ما از اروپایی ها وسیع تر و دیرینه تر است بیان کرد: بسیاری از علوم به ویژه در حوزه پزشکی از کشور های اسلامی به سمت غرب رفته و آنها دانسته های خود را از روی علوم اسلامی کپی برداری کردند.

سردار نقدی با انتقاد از محصول برخی دانشگاه ها بیان کرد: امروز پشت میز نشینی‌ها، علاقه به رفاه‌طلبی و بی‌توجهی به علم و دانش در سطح جامعه دیده می‌شود که اینها محصول دانشگاه‌های مریض است و باید حوزه‌های علمیه در این موضوعات ورود جدی پیدا کنند.

تکنولوژی های غرب همواره با مشکل روبرو بوده است

رییس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه غربی ها از سر دلسوزی و کمک به ما راه ایران را در پیش نگرفته اند افزود: تکنولوژی‌هایی را که غرب به ما داده همواره مشکل‌ساز بوده است.

وی ادامه داد: همین صنعت خودروسازی که از غرب گرفتیم تا کنون مریض و بیمار بوده اما در علم و تکنولوژی که خودمان داشتیم و بومی کشور بوده نظیر علم هسته‌ای و یا موشکی همیشه سربلند بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه وادادگی در برابر غربی ها ضد اقتصاد مقاومتی است یادآور شد: باید با تکیه بر دانش و توان خود برای حل مشکلات قدم برداریم و حل هر مشکلی را به ارتباط با غربی ها و رفع تحریم ها گره نزنیم.

مشکل با ایران هسته ای نیست

سردار نقدی همچنین با بیان اینکه امروز شاهد درگیری بین ایران و ابرقدرت‌ها بر سر مسایل هسته‌ای هستیم افزود: در واقع موضوع هسته ای بهانه است و فکر نکنید که این کشاکش دوازده ساله میان تمام کشورهای بزرگ دنیا و صاحبان زر و زور و تزویر مسئله هسته‌ای و ساخت چند بمب هسته‌ای توسط ایرانی ها است.

وی اظهار کرد: اگر موضوع هسته‌ای برای غربی ها اینقدر مهم بود باید تا حالا با روسیه و تجهیزات هسته‌ای آن مقابله می شد لذا موضوع هسته ای بهانه است و کشوری که خود هزار کلاهک هسته‌ای و ۳۰۰ موشک آماده به شلیک دارد از ساخت یک کلاهک هسته‌ای در ایران واهمه ندارد.

وی با بیان اینکه موضوع مذاکرات فرا هسته ای است افزود: حضور وزرای ۷ کشور در لوزان به مدت ۹ شبانه‌ روز و همچنین وزیر خارجه آمریکا با پای شکسته تنها برای مذاکرات هسته ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه آنها هدفی جز مبارزه با انقلاب و تفکرات استکبار ستیز این ملت ندارند بیان کرد: در حال حاضر در شرایط بسیار حساس و سرنوشت‌سازی به سر می‌بریم و لازمه عبور از این گردنه حساس دقت فراوان و تمرکز حواس و کشف حقیقت از میان گرد و غبار فتنه‌های به پا خواسته و پیروی از ولایت است.

دانشگاه بسیج راه اندازی می شود

سردار نقدی همچنین از راه‌اندازی دانشگاه بسیج در ستاد کل نیروهای مسلح و در حوزه‌های علوم اسلامی خبر داد و افزود: راه‌اندازی این دانشگاه در ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در حوزه‌های علوم انسانی باید خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم و علوم غربی را نه به عنوان علم بلکه به عنوان نظریه‌های معارض کنار بگذاریم.





تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن