تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816761396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فيلم وداعشان غير‌شرعي و غيرقانوني بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فيلم وداعشان غير‌شرعي و غيرقانوني بود
آيت‌الله آملي‌‌لاريجاني: فيلم وداع مي‌سازند و زيرش مي‌نويسند ظلم شده است آيا فقط احكام قشر ضعيف بايد اجرا شود؟! دستگاه قضا براي دنياي ديگران آخرت خود را خراب نمي‌كند


برخي كارهاي رسانه‌اي عجيب درست مي‌كنند و فيلم وداع مي‌سازند كه آراي قضايي را تخريب كنند و مطلبي زير آن مي‌گذارند كه حكم ظالمانه بوده است، اينجا بايد پرسيد كه اين كارها به نفع چه كسي است؟
به گزارش خبرگزاري ميزان، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، بدون اشاره به شوي رسانه‌اي برخي جريان‌هاي خاص درباره اجراي حكم مهدي هاشمي‌رفسنجاني و انتشار كليپي كوتاه از خداحافظي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با وي به تلاش‌ها براي تخريب دستگاه قضايي به‌دليل صدور احكام و آراي مربوط به برخي مسئولان يا وابستگان به برخي مسئولان اشاره كرد و با تأكيد بر اينكه چنين تلاش‌هاي مخربي در عزم دستگاه قضايي خللي ايجاد نمي‌كند، گفت: گاهي ممكن است برخي آرا اشتباه باشد اما تخريب نهاد قضايي آن هم بدون دليل و سند و صرفاً به دليل اينكه رأي عليه بستگان ما صادر شده، كاري شرعي و قانوني نيست. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به اينكه «از هر قشر و طبقه‌اي در اين كشور ممكن است افرادي محكوم شوند» تأكيد كرد: احكام و آراي صادره تنها متعلق به قشر ضعيف و مردم عادي جامعه نيست و نبايد فضا را طوري پيش ببريم كه هر كسي زماني مسئولي بوده و حالا عليه او يا وابستگانش حكمي صادر شده، تمام قوه قضائيه و زمين و زمان را زير سؤال ببرد و براي تخريب قوه قضائيه فيلم وداع درست كند.
رئيس قوه قضائيه با اعلام اينكه هيچ انگيزه‌اي در مسئولان قضايي براي صدور آراي غيرعادلانه و غيرقانوني عليه هيچ فردي وجود ندارد و مسئولان عالي قضايي و بدنه دستگاه قضا آخرت خود را به خاطر دنياي ديگران نخواهند فروخت افزود: رويكرد قوه قضائيه همواره حركت در مسير اتقان آرا، رأي عادلانه، اعتدال و قانون است و توصيه ما به افرادي كه بدون مبنا، احكام قضات را زير سؤال مي‌برند اين است كه از راه اشتباه برگردنند و اگر اعتراضي هم دارند از مسير درست و قانوني اقدام كنند.
آيت‌الله آملي لاريجاني خواستار هوشياري رسانه‌ها در پرهيز از تبديل شدن به ابزاري براي مظلوم‌نمايي رسانه‌اي برخي افراد محكوم شد و تأكيد كرد: توقع اين است كه خبرنگاران محترم براي آگاهي‌بخشي جامعه به نحو صحيح تلاش و در مسير «پيشگيري از وقوع جرم» حركت كنند.
رئيس قوه قضائيه در ادامه با تأكيد بر اينكه «رسانه‌ها هم گلايه‌هايي از دستگاه قضايي دارند كه برخي از آنها ممكن است به حق باشد» خطاب به دادستان‌هاي سراسر كشور گفت: در بحث رسيدگي به پرونده‌هاي مطبوعاتي تا جايي كه ممكن است سختگيري نكنند و اگر اتهاماتي چون توهين و افتراي اثبات شده‌اي در كار نيست و خبرنگاران نيز خود اذعان مي‌كنند كه قصدشان ترويج خلاف واقع نبوده، همراهي كنند تا پرونده قضايي عليه آنان شكل نگيرد و البته خبرنگاران محترم نيز بايد در كارشان دقت نمايند تا مرتكب توهين، افترا و نشر اكاذيب نشوند.
  
دامن زدن به شايعات ابزار دشمن براي متزلزل كردن نظام
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك روز خبرنگار و با اشاره به اينكه رسانه‌ها قدرتي بي‌بديل در دنياي امروز هستند، گفت: از رسانه‌ها در دنياي امروز مي‌توان به عنوان ابزاري در مسير تكامل و ترقي و آگاهي‌بخشي انسان و جوامع، ارزش‌هاي ديني و ارتقاي سطح درك فهم بشر استفاده كرد و البته در كنار آن مي‌توان رسانه‌ها را به ابزاري براي سركوب مردم و ترويج غفلت، ناآگاهي مردم و اشاعه ضدارزش‌ها تبديل كرد.
رئيس قوه قضائيه از سيطره رسانه‌هاي غربي و اختاپوس رسانه‌اي صهيونيست‌ها در بسترسازي براي مقابله قدرت‌هاي استكباري با كشورها و ملت‌هاي مستقل و مسلمان و ظلم به مردم در فلسطين و عراق و ساير كشورها به عنوان نمونه‌اي از تبديل رسانه‌ها به ابزار سركوب و غفلت مردم نام برد و گفت: غربي‌ها با سيطره رسانه‌اي خود درصدد گسترش ضدارزش‌ها و بسط و توسعه ظلم و جنايات خود هستند و خبرنگاران در رسانه‌هاي كشورهاي اسلامي وظيفه‌اي ديني، انساني و اجتماعي براي مقابله با اين سيطره و ترويج ارزش‌هاي انساني و تلاش براي آگاهي بخشي به مردم برعهده دارند.
آيت‌الله آملي لاريجاني از فعاليت و تلاش خبرنگاران به ويژه خبرنگاران حوزه قضايي تقدير كرد و با اشاره به حساسيت كار رسانه‌اي در حوزه قضايي و لزوم پرهيز از شايعه پراكني و فشار رسانه‌اي براي منحرف كردن مسير رسيدگي به پرونده‌هاي وارده به دستگاه قضايي اظهار كرد: در سال همدلي و همزباني، رسانه‌ها و خبرنگاران بايد كمك‌كننده دستگاه قضايي باشند و از نشر اخباري كه موجب انشقاق در جامعه مي‌شود پرهيز كنند و بدانند كه دشمنان اين نظام از هر اقدام و تلاش براي ضربه زدن به اقتدار كشورمان دريغ نمي‌كنند و يكي از مهم‌ترين اين تلاش‌ها دامن زدن به شايعات و گمراه كردن اذهان و به خطر انداختن و متزلزل كردن نظام است.
  
امريكايي‌ها گذشته پر اشتباه خود را جبران كنند
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود به تلاش مقامات غربي و امريكايي‌ها در گسترش موج جديد ايران‌هراسي پس از توافق هسته‌اي اشاره و تصريح كرد: شايعه‌سازي عليه اقدامات ايران از جمله انتشار اخباري مربوط به پارچين پس از توافق هسته‌اي، كاري غيرصحيح و خلاف توافق هسته‌اي است كه امريكايي‌ها نسبت به آن اقدام كردند.
رئيس قوه قضائيه افزود: مطابق فتواي مرجع و رهبر ديني كشورمان توليد، نگهداري و به‌كارگيري سلاح اتمي حرام است. امريكايي‌ها حتي پس از توافق هسته‌اي و با علم به فتواي مذكور به اين مسئله دامن مي‌زنند و جنجال رسانه‌اي به پا مي‌كنند كه ما با توافق جلوي ساخت بمب اتمي را گرفته‌ايم و تلاششان اين است كه ايران‌هراسي را در منطقه ترويج دهند. در حالي كه با وجود فتواي مذكور، كسي در ايران به‌دنبال سلاح هسته‌اي نبوده است كه با توافق بخواهند آن را منتفي سازند. رئيس قوه قضائيه در پايان ابراز اميدواري كرد مقامات امريكايي گذشته پراشتباه خود عليه ايران را جبران كنند و حضور عزتمندانه و با اقتدار ايران پاي ميز مذاكره را طور ديگري تفسير نكنند و بر طبل اشتباهات گذشته خود نكوبند.
  
تلاش برخي روشنفكران براي جدا كردن انسان از معارف الهي
آيت‌الله آملي لاريجاني در ابتداي سخنان خود سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسليت گفت و با ابراز اميدواري نسبت به بهره‌مندي جامعه اسلامي از فيوضات و معنويات الهي و با اشاره به اينكه در ميان ائمه اطهار(عليهم السلام)، حضرت امام محمدباقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) برحسب تقدير الهي فرصت‌هاي مناسبي براي نشر معارف الهي، معارف ناب محمدي و معارف ناب علوي در اختيارشان بود، گفت: بر حسب روايات امام جعفر صادق(ع) قريب 4 هزار شاگرد داشتند كه از فيوضات الهي ايشان بهره‌مند مي‌شدند و بسياري از روايات به‌جا مانده در كتب ديني و فقهي ما از آن حضرت است.
رئيس قوه قضائيه تلاش برخي از روشنفكران براي جدا كردن انسان از دستيابي به معارف الهي و انساني با تكيه بر ظرفيت‌هاي وجودي انسان و تأكيد بيش از حد بر اينكه انسان به حدي از رشد عقلاني رسيده كه خودش به تنهايي مي‌تواند راهش را پيدا كند؛ تلاش بيهوده و نادرست دانست و تصريح كرد: بايد در كنار استدلال‌هاي عقلي و تجارب علمي از سفره گسترده آيات الهي و درياي عظيم روايات ائمه(ع) كه فهمي شهودي از عوالم هستي را بيان مي‌كند بهره‌مند شويم چراكه ظهور معارف الهي فقط به استدلال عقلاني نيست.




تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن