تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821241631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش ایران به دنبال احیای جایگاه خود در آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: فرش ایران به دنبال احیای جایگاه خود در آمریکا


پس از انعقاد توافق تاریخی هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی و در حالی که قرار است طی ماه های آینده تحریم ها علیه تهران برداشته شود، و پیش بینی ها در مورد افزایش صادرات فرش، فرش بافی های معروف ایران شدیدا دست به کار شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، آسوشیتد پرس اعلام کرد ، صنعت فرش بافی ایران به دنبال احیای جایگاه خود در بازارهای آمریکا است.

ژیلا رسام عرب زاده، صادر کننده فرش ایران گفت :" فرش دستباف ایرانی سفیر این کشور است و من خوشحالم که این فرش ایرانی در حال از سرگیری نقش خود در آمریکا است."
وی افزود :"فرش ایرانی همانند پرچم ایران است که برای همه جهان شناخته شده است و اجازه دهید پرچم ما همواره در اهتزاز باشد." با اجرای توافق هسته ای میان ایران و شش کشور دنیا ، تحریم های بین المللی علیه تهران  برداشته خواهد شد. به عنوان بخشی از این توافق، واردات فرش ایران به آمریکا که از سال 2010 میلادی متوقف شده بود ، دوباره از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش آسوشیتدپرس از تهران، صنعت فرش ایرانی که یکی از کالاهای غیرنفتی این کشور است ، در نتیجه تحریم ها متحمل بیشترین خسارت شده است.حدود یک پنجم صادرات فرش ایران به بازار آمریکا اختصاص داشت.
 رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تولید کنندگان فرش در ایران با توجه به سفارش دهندگان آمریکایی فرش خود را می بافند و امیدوارند که صادرات فرش به آمریکا در سال آینده بار دیگر از سر گرفته شود. حمید کارگر افزود :  به دلیل محرومیت از دسترسی به بازارهای آمریکا، از سال 2010 میلادی تاکنون یک پنجم صادرات خود را از دست داده ایم و در عوض دیگر رقبا به جای ما وارد بازارهای آمریکا شده اند. با این حال پیش بینی می کنیم با توجه به طرح و رنگ منحصر به فرد فرش ایرانی، آمریکائی ها دوباره از فرش ایرانی استقبال کنند.
پارسال  ایران 330 میلیون دلار فرش را به کشورهای دیگر صادر کرد. این مقدار صادرات ، حدود دو سوم تولید فرش ایران را که در حال حاضر بیش از پنج میلیون متر مربع در سال است، در بر می گیرد.
جمهوری اسلامی در ابتدا یکی از بزرگ ترین کشورهای صادر کننده فرش در جهان به شمار می رفت اما صنعت فرش این کشور به دلیل تحریم ها و رقابت با فرش های ارزان تر در کشورهای هند، پاکستان و چین که از نقش و طرح های سنتی ایران کپی شده بود، با چالش مواجه شد.
 


سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن