تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816906208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از نخبگان در راه فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استفاده از نخبگان در راه فرهنگ
منطقه آزاد اروند در محل تلاقی دو رودخانه بزرگ اروند رود و کارون واقع شده،و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.
 مجاورت با بصره، این منطقه را به دروازه بزرگ تجارت با عراق و سپس امتداد آن تا کشورهای سواحل مدیترانه تبدیل کرده است. همچنان که این منطقه را در محور ارتباطی و مسیر زیارتی عتبات عالیات قرار داده است. این منطقه و شهرهای همجوار آن؛ آبادان و خرمشهر، از دیر باز به عنوان کانون تجاری ، صنعتی ، کشاورزی و سیاحتی مهمی شناخته شده است. به گزارش  شریان نیوز، مناطق آزاد همواره به عنوان یکی از مهمترین نقاط کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و... شناخته می شوند. در دولت یازدهم توجه به این مناطق و گستردگی سطح زیر پوشش این مناطق مورد توجه قرارگرفت. یکی از این مناطق، منطقه آزاد اروند است که با ظرفیت های بالای خود یکی از موفق ترین مناطق آزاد کشور است چراکه شامل شهرهای آبادان و خرمشهر است که از لحاظ پتانسیل های تجاری و اقتصادی از شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.به علاوه با توجه مسئولین سازمان منطقه آزاد اروند، نه تنها در بخش های صنعتی و تجاری، بلکه در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی نیز موفقیت های بزرگی بدست آمده است. همچنین توجه به معیشت و فرهنگ نیز برای مردم منطقه از اولویت های این سازمان بوده است. بهداشت و سلامت، توجه به امکانات گردشگری، رفاهی  مردم منطقه از دیگر برنامه های این سازمان بوده است که برخی از آن ها را تشریح خواهیم کرد.   *عقد تفاهم نامه صدور کارت های الکترونیک شهروندی ویژه ساکنین منطقه آزاد اروندشهروندان منطقه آزاد اروند از کارت های الکترونکی شهروندی بهره مند می شوند. اسماعیل زمانی گفت : در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارایه خدمات موثر به شهروندان ، تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد اروند ، اداره کل پست و اداره کل ثبت احوال استان خوزستان جهت صدور کارت شهروندی ویژه شهروندان منطقه آزاد اروند منعقد کرده است.
35747_23GUR78J_pic.jpg (611×373)
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: یکی از جلوه های اصلی کاربرد فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی مورد توجه دولت ها ، مفهوم دولت الکترونیک است. وی با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک گفت : دولت الکترونیک یک فرصت عالی برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران به منظور بهبود عملکرد دولت و افزایش بهره وری آنهاست و همچنین یک برنامه راهبردی رو به رشد را برای کاهش شکاف موجود با کشورهای توسعه یافته فراهم می کند.
اسماعیل زمانی
زمانی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، کارت های شهروندی ، برای ۱۲ گروه شامل متولدین حوزه اروند ، کسبه و پیشه ور ، کارمندان دولتی یا شرکت های تابع ، دانشجو ، فرهنگیان ، بازنشستگان ، بازرگانان ، سرمایه گذاران ، شاغلین ، ساکنین مقیم ، شهروندان افتخاری و افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود. رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت صدور کارت های شهروندی مهمترین خدمات قابل ارائه در بستر کارت شهروندی را استفاده از تخفیفات شهروندی جهت خرید از بازارچه های همراه مسافر ، هزینه های درمانی در بیمارستان های و یا هزینه های ویزیت اطبا با توجه به صدور مجوز فعالیت های شغلی جهت پزشکان آبادانی و خرمشهری و بهره مندی از معافیت های مالیاتی و …  دانست. وی ، استفاده از تخفیفات ویژه عوارض خودروهای پلاک اروند ، معافیت در پرداخت عوارض فرودگاهی ، عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه ، معافیت در قیمت اراضی واگذاری شده در بخش صنعت و گردشگری و همچنین استفاده از تخفیف عمومی پذیرندگان کارت شهروندی شامل ، هتل ها ، آژانس های مسافرتی ، اماکن ورزشی و رستوران ها اعلام کرد.  *لزوم استفاده از ظرفیت علمی نخبگان در تدوین نقشه راه توسعه فرهنگی منطقه آزاد اروند معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی نخبگان منطقه در جهت تدوین نقشه راه توسعه فرهنگی منطقه تاکید کرد.
nematzadeh2
  سید مرتضی نعمت‌زاده با بیان اینکه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز طرح پژوهشی پیشنهادی توسعه فرهنگی منطقه آزاد اروند را به این سازمان ارائه کرده است، اظهار کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی بیش از توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری مالی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و جامع دارد. وی افزود: در تلاش هستیم تا با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی نخبگان منطقه در تدوین نقشه راه بر اساس چارچوب توسعه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آیین و فرهنگ بومی منطقه و در جهت رشد اقتصادی و تعالی علمی و فرهنگی در منطقه گام برداریم. معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از نیازسنجی اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین محور برای گام برداشتن در مسیر توسعه فرهنگی نام برد و گفت: برای این منظور در گام نخست باید یک مطالعه کامل و جامعی از نیازهای اصلی اجتماع شهری منطقه صورت گیرد. نعمت‌زاده با بیان اینکه به طور اصولی ساختار مبتنی بر شناخت کامل از تداوم بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: آبادان و خرمشهر از دیرباز علاوه بر شاخص‌های صنعتی و تجاری خود، کانونی از تجمع دو هنر سنتی و مدرن بوده‌اند که این مسئله و ویژگی مهم باید در تدوین نقشه راه توسعه فرهنگی و هنری منطقه مورد توجه خاص قرار گیرد.  

*ارائه پیش‌نویس برنامه 5 ساله نقشه راه توسعه فرهنگی منطقه وی در مورد طرح پیشنهادی دانشگاه شهید چمران یادآور شد: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش مطالعات شهری اقدام به تهیه پیش نویسی در قالب برنامه پنج ساله نقشه راه توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد اروند کرده است. معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: این پیش نویس مجموعه‌ای جامع، هماهنگ، آینده نگر و پویا مشتمل بر چشم انداز و ماموریت، سیاست‌ها، راهبردها، اهداف، برنامه‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها، ساختارها و ساز و کارهای ارزیابی و نظارت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی و بومی و همسو با برنامه کلان فرهنگی کشور و بر اساس نگرش توسعه محور در فرهنگی سیاسی ـ مدیریتی، فرهنگی اجتماعی ـ مذهبی، فرهنگی اجتماعی ـ توانمند سازی آموزشی، فرهنگ اجتماعی ـ ورزشی، فرهنگی اجتماعی ـ گردشگری و فرهنگ اقتصادی ـ کالبدی‌ست که طرح ریزی و تدوین شده است. نعمت‌زاده گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در نظر دارد با تدوین این سند راهبردی توانمندی‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی و با رویکردی بر اساس مبانی نظری جامعه، شهر، سازمان و یاد گیرنده، آموزش مستمر و دانش بنیان توسعه داده و با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و متعهد به اهداف مورد انتظار خود برسد. وی افزود: این نقشه راه و طرح جامع در مراحل مقدماتی تدوین است که با در نظر گرفتن سایر بخش‌های مهم همچون هنر و جایگاه زنان و خانواده، سند مذکور به زودی تهیه و تدوین نهایی می‌شود. به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، در زمان حاضر این نقشه راه در حال بررسی در کارگاه‌های تخصصی درون سازمانی و در کارگروه‌های مشترک با دانشگاه شهید چمران است و در صورت موافقت، با مشارکت و همکاری دانشگاه‌های منطقه آزاد اروند و پتانسیل‌های بومی، اجرایی می‌شود. *مجهزترين سالن تيراندازي جنوب غرب کشور در آبادان افتتاح مي شود مجهزترین سالن تیراندازی جنوب غرب کشور در آبادان به بهره برداری می رسد. رییس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت : برای تجهیز سالن تیراندازی شهید تکاور اولاد افزون بر 400 میلیون تومان هزینه شده است.
خبرگزاری فارس: افتتاح 17 سالن تیراندازی در مازندران
پیمان ادیبی افزود : این سالن یکی از مجهزترین سالن‌های تیراندازی جنوب غرب کشور است که می‌تواند در آینده میزبان مسابقات بزرگی باشد. وی گفت : اعتبار این طرح از محل کمک‌های منطقه آزاد اروند به ورزش آبادان و بخشی از آن نیز از اعتبارات تعمیر و تجهیز اداره کل ورزش و جوانان استان هزینه شده است. رییس اداره ورزش و جوانان آبادان با بیان اینکه این سالن مجهز به 18 خط اتوماتیک است و توانایی میزبانی از مسابقات بزرگ را دارد افزود : سالن تیراندازی شهید تکاور اولاد روز 27 مرداد افتتاح می شود. *ساخت عروسکهای غول پیکر برای اولین بار در منطقه آزاد اروند فرانسوی ها در موزه هنرهای معاصر آبادان عروسک می سازند موزه هنرهای معاصر که کارش را همزمان با سوم خرداد و با بر پایی نمایشگاه عکسی از عکاسان سرشناس دفاع مقدس آغاز کرد میزبان  هنرمندانی از سراسر کشور است تا در کارگاه یک ماهه گروه فرانسوی با نام گراند پرسون شرکت کنند. فرناز بهزادی مدیر هنری این پروژه گفت: ساخت این عروسک های غول پیکر برای اولین بار در آبادان توسط گروه حرفه ای و قدیمی انجام می گیرد  و گروه مجری این پروژه با نام گراند پرسون به معنی آدم های غول پیکر می باشد.

این گروه که پیش از این در جشنواره بین المللی عروسکی تهران حضور داشتند به دعوت سازمان منطقه آزاد اروند کار خود را در آبادان آغاز نمود در این Work Shop ،  ۱۶ هنرجو از آبادان و شهرهای دیگر انتخاب شده اند . گروه گراند پرسون فعالیت خود را از سال  ۱۹۹۸ باساخت عروسک های غول پیکر در کشور فرانسه آغاز کرد و  هدف این گروه ایجاد فضاهای شاد فرهنگی و مردمی در سطح خیابانها ست این گروه تاکنون در جشنواره ها و مراسم های سنتی و آیینی بسیاری از کشورهای جهان حضور یافت که از جمله فعالیت های آنها می توان به حضور در جام جهانی برزیل سال ۲۰۱۰ اشاره کرد که در آن  ساخت بیش از ۳۰ عروسک غول پیکر برای اختتامیه طراحی شد و  با استقبال بی نظیری همراه بود . پس از مراسم  جام جهانی برزیل مبارک یونیما (اتحادیه جهانی نمایش گران عروسکی – مرکز ایران ) از فلورمای فوئنتس که از اعضای فعال این گروه است دعوت کرد تا در جشنواره بین المللی عروسکی ، ورک شاپ تشکیل دهد و روش ساخت اجرای عروسک های غول پیکر را به علاقمندان ایرانی آموزش دهد . این گروه برای ساخت ۱۰ عروسک به آبادان دعوت شده بود و قرار است در برنامه های آتی دعوتی مجدد از این گروه برای ساخت عروسک های دیگر به عمل آید. بهزادی در خصوص ساخت عروسک های غول پیکر افزود : همانطور که از نام این عروسک ها آشکار است این عروسک ها نیاز به کار گروهی دارند و طراحی و ساخت این عروسک ها فقط با همکاری و کار گروهی امکان پذیر است. در ساخت این عروسک ها بیشتر از مواد بازیافت استفاده شده است و پیام جهانی این گروه حفظ محیط زیست و دعوت به جلوگیری از آلوده کردن نکردن کره زمین است . گروه گراند پرسون تا زمان به پایان رساندن دوره آموزشی هنر جویان آبادانی به کار خود ادامه خواهد داد و در صدد است تا با همکاری سازمان ها و نهاد های مربوطه آبادان را به مرکز تولید عروسک های غول پیکر در کل کشور تبدیل نماید. وی در پایان یاد آور شد: امیدوارم طراحی و ساخت این عروسک ها امکان ایجاد فضای شاد و فرح بخش را  برای مردم منطقه آزاد اروند فراهم نماید.
۱L1A3083
 




تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن