تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814696367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حلقه گذاري بيش از هزار و 100 قطعه پرنده در جزيره نخيلو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ مرداد ۱۳۹۴ (۲:۴ق.ظ)
حلقه گذاري بيش از هزار و 100 قطعه پرنده در جزيره نخيلو موج - بيش از هزار و 100 قطعه ازجوجه هاي پرندگان مهاجر تابستان گذران جزيره نخيلو در استان بوشهر حلقه گذاري شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، بيش از هزار و 100 قطعه از جوجه هاي پرندگان مهاجر تابستان گذران جزيره نخيلو در استان بوشهر از اوايل مرداد سال جاري تا کنون حلقه گذاري شدند.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر گفت: جزيره نخيلو يکي از ارزشمندترين زيستگاه‌هاي پرندگان هست که به‌واسطه لانه گزيني و جوجه آوري پرندگان مهاجر تابستان گذران از اهميت زيادي برخوردار است.
حسين دلشب اضافه کرد: اين جزيره يکي از جزاير چند گانه پارک ملي دريايي دير- نخيلو است که با مساحت حدود 34 هکتار همه ساله پذيراي جمعيت زيادي از پرندگان جوجه آور هست، به طوري که در سرشماري اخير اين پرندگان نيز بيش از 100 هزار قطعه پرنده درآن زيستگاه سرشماري گرديد. پرندگان جوجه آور عمدتاً از گونه‌هاي پرستوي دريايي کاکلي کوچک و بزرگ، پرستو دريايي پشت تيره، پرستو دريايي گونه سفيد و سليم خرچنگ خوار مي‌باشند.
دلشب همچنين ضمن اشاره به اهميت حلقه گذاري پرندگان، اين عمليات را در راستاي شناخت بيشتر ويژگي‌هاي زيستي و اکولوژيک آن‌ها دانست و رسيدن به اهدافي از جمله مشخص شدن سن و طول عمر پرندگان و همچنين تعيين مسيرهاي مهاجرتي و تغذيه‌اي و زادآوري آن‌ها را از دستآوردهاي عمليات حلقه گذاري پرندگان برشمرد.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان بوشهر خاطرنشان کرد: حلقه گذاري پرندگان از حدود 15 سال قبل تا به حال با همکاري گروه پرندگان دفتر حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست کشور به‌ صورت منظم و بدون وقفه در حال انجام است و تاکنون نتايج موثري نيز در پي داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن