تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهميت کاهش قيمت نفت در برنامه‌ريزي‌هاي کلان نفتي/ قيمت‌ زير 40 دلار براي نفت خارج از تصور نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲ب.ظ)
اهميت کاهش قيمت نفت در برنامه‌ريزي‌هاي کلان نفتي/ قيمت‌ زير 40 دلار براي نفت خارج از تصور نيست موج - ساير رسانه ها؛ مساله کاهش قيمت نفت که يک سقوط 100 درصدي را در يک سال تجربه کرده بود، نه تنها براي بودجه سالانه که براي برنامه‌ريزي‌هاي کلان نفتي هم اهميت زيادي داشت.
اقتصاد نيوز نوشت:
در حالي که قيمت نفت به تازگي به زير کانال 50 دلاري سقوط کرده است، برخي تحليلگران از احتمال رسيدن آن به مرز 30 دلار مي‌گويند.
از زماني که بحث بودجه‌ريزي سال 94 به ميان آمد،‌ مساله قيمت نفت و نوسانات آن هم بيشتر محل صحبت شد. در همان زمان سناريوها و قيمت‌هاي مختلفي براي قيمت نفت در بودجه مطرح مي‌شد.
مساله کاهش قيمت نفت که يک سقوط 100 درصدي را در يک سال تجربه کرده بود، نه تنها براي بودجه سالانه که براي برنامه‌ريزي‌هاي کلان نفتي هم اهميت زيادي داشت.
در اين ميان، آن‌طور که اخيرا عنوان شده، مساله کاهش قيمت نفت تا جايي پيش رفته که با توجه به شرايط فعلي بازار، پيش‌بيني قيمت‌هاي 30 دلاري نيز براي اين بازار مي‌شود.
آن‌ طور که اخيرا يکي از تحليلگران بازار جهاني نفت مطرح کرده، قيمت‌هاي زير 40 دلار براي بازار خارج از تصور نيست. استفان شورک که در مصاحبه‌اي با شبکه بلومبرگ اين تحليل را عنوان کرده، معتقد است که اگر شرايط فعلي بازار نفت ادامه داشته باشد به دليل برهم خوردن بازار عرضه و تقاضا و بي‌ثبات بودن آن، قيمت نفت در يک مقطع مشخص به زير 40 دلار هم خواهد رسيد.
اين درست همان چيزي است که در زمان بودجه‌ريزي از سوي وزير اقتصاد هم مطرح شده بود تا جايي که وي اعلام کرده بود که بودجه را بايد بر اساس نفت 40 دلاري اصلاح کرد. علي طيب‌نيا معتقد بود که بايد برنامه‌ريزي‌ها را بر اساس نفت 40 دلاري انجام داد. هر چند که صحبت وي زماني مطرح شده بود که قيمت نفت همچنان در حال کاهش بود، اما؛ برخي پيش‌بيني‌ها حاکي از احتمال بالا رفتن و ثبات قيمت بود.
همزمان در آبان سال گذشته بود که برخي تحليلگران بازار انرژي خبر از نفت 50 دلاري براي آينده بازار داده بودند. برخي تحليلگران معتقد بودند که فشارهاي فني و محيطي، تقاضاي طولاني‌مدت براي نفت را کاهش داده است.
هرچند که همه پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته به سمت سقوط آزاد قيمت نفت نبود. برخي ديگر از کارشناسان، قيمت‌هاي 50 تا 70 دلار را براي بازار نفت پيش‌بيني مي‌کردند. در اين ميان مساله نهايي شدن مذاکرات هسته‌اي ايران سبب شد تا يک شوک قيمتي ديگر به بازار نفت وارد شود.
با وجود همه ارقام عجيب و متفاوتي که براي نفت مطرح مي‌کردند، وزير نفت ايران خود را براي هر قيمتي در بازار آماده و بارها تأکيد کرده بود که حتي اگر نفت به زير 40 دلار برسد هم، ايران به مشکل نخواهد خورد.
اين صحبتي است که اخيرا هم از سوي او بيان شده و نشان از آن دارد که ايران برنامه افزايش توليد را براي زمان رکود قيمتي در بازار نفت در دستور کار دارد. در اين راستا برخي کارشناسان بر اين باورند که ايران تنها در صورتي مي‌تواند کاهش قيمت نفت را از طريق افزايش توليد جبران کند که اين ميزان افزايش توليد بالاتر از کاهش قيمت نفت باشد. يعني به صورتي که بتواند کاهش قيمت نفت را پوشش دهد و از طرفي هم با توليد بيشتر از اين کاهش، درآمدهاي خود را بالا ببرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن