تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804024217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با فساد، مطالبه بخش خصوصی از دولت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مبارزه با فساد، مطالبه بخش خصوصی از دولت
فعالان بخش خصوصی این روزها مبارزه جدی با فساد را مطالبه خود از دولت عنوان می کنند و معتقدند که فساد در جامعه از خط قرمز گذشته است.


به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مبارزه با فساد و ریشه کن کردن آن طبق گفته مسئولان از اولویت های دولت یازدهم است که تصمیم جدی به مبارزه با آن دارد.


بر این اساس از فساد می توان به عنوان مساله ای یاد کرد که درتمام دوران ها گریبانگیر دستگاه ها و سازمان‌ها بوده و فساد اداری و اقتصادی به عنوان یکی از اشکال فساد پدیده ای است که مرزهای زمان و مکان را درنوردیده است.


در سال های نه چندان دور صحبت از فساد در سطح مسئولان رواج نداشت ولی خوشبختانه رویکرد دولت یازدهم مبارزه با فساد است و به گفته معاون اول رییس جمهور این روزها فساد سیاه و سازمان یافته مانند موریانه به جان کشور افتاده که باید با آن مبارزه و هزینه آن را پرداخت.


وی به این نکته نیز اشاره کرد که مبارزه با فساد تنها با شعار امکان پذیر نیست و باید با برنامه ریزی با آن برخورد کرد.


بر اساس این گزارش؛ بالا بودن نرخ بيكاری، ميزان سلطه روابط غيررسمی و سنتی بر ارتباطات ميان افراد، ميزان بلوغ نظام سياسی و سایر عوامل بر حجم فساد يك جامعه تاثير مستقيم می‌گذارد، از طرفی فساد به طور مستقيم بر كارايی نظام اداری، مشروعيت نظام سياسی و مطلوبيت نظام فرهنگی و اجتماعی اثرات ناهنجاری خواهد گذاشت که نتیجه آن افول و نابودی جامعه است.


اگر فساد در جامعه رواج یابد و فراگیر شود چرخ های اقتصادی کشور از حرکت می افتد واقتصاد کشور نابود می شود و در این بین بخش خصوصی واقعی لطمه خواهد دید.


محسن بهرامی ارض اقدس، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران معتقد است که یکی از شکل‌های فساد، فساد اداری و دولتی است که متاسفانه امروز در بالاترین سطح خود در جامعه وجود دارد.


وی افزود: فساد اداری با انجام کارهای غیرقانونی  همراه با دریافت رشوه رواج می‌یابد که با این رویه اهداف قانونگذار نیز نفی می‌شود.


به گفته ارض اقدس در بخش فساد نیازمند اقدام جدی در حوزه قوانین هستیم چرا که دولت به تنهایی قادر نیست در برخورد با فساد اقدامی انجام دهد و بخشی از آن نیازمند اصلاح قوانین و پشتیبانی مجلس و برخورد قاطع قوه قضاییه است و همچنین باید با فساد به گونه ای برخورد شود تا ریسک آن به حدی بالا رود که کسی تمایلی برای انجام آن نداشته باشد.


وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید گلوگاه های فساد در جامعه شناسایی شود که از جمله این گلوگاه‌ها می‌توان به امضاهای طلایی، شبکه بانکی، سهمیه ارز و مجوز واردات، مناقصات بنگاه‌های دولتی اشاره کرد.


بر اساس این گزارش  پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی معتقد است که امروز با توجه به به اینکه دولت یازدهم در نیمه راه خود قرار دارد، هنوزسایه  فساد اداری و اقتصادی در کشور بسیار بلند و گسترده و فراخ است.


وی افزود: در این مدت تلاش عظیمی معطوف به پرداختن به فسادهای بزرگ شد اما متأسفانه به فساد گسترده در دستگاه‌های اداری توجه کافی نشده است.


سلطانی تاکید کرد: فساد اداری در کشور از خط قرمز گذشته ودر حال حاضر یکی از تهدیدهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی فساد اقتصادی است.


همچنین محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مبارزه جدی با فساد را مطالبه بخش خصوصی از دولت عنوان کرد و گفت: یکی از اشکال فساد عم شفافیت در سیستم اقتصادی است که دولت یازدهم قول برخورد با آن را داده است.


وی افزود:تا زمانی که رتبه کسب و کار ایران در دنیا بالا باشد نشان دهنده این است که فساد در جامعه وجود دارد و می توان گفت فساد یکی از دلایل عدم جذب سرمایه گذارهای خارجی در کشور است.


رییس کنفدراسیون صادرات تاکید کرد: در این راستا کمیسیون اقتصاد سلامت در اتاق بازرگانی شکل گرفته که وظیفه آن پرداختن به مفاسد اقتصادی جهت برخورد است.


این روزها انتظار فعالان اقتصادی با رفع تحریم از دولت این است که با فساد به طور جدی مبارزه کند و امکان سوء استفاده برخی افراد را از شرایط جدید به وجود آمده ندهد تا اقتصاد ایران که در آستانه فصلی جدید است در جا نزند.


انتهای پیام/ 






۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن