تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814733055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ليبي دو ميليون بشکه نفت خام از بنادر شرقي صادر مي‌کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ليبي دو ميليون بشکه نفت خام از بنادر شرقي صادر مي‌کند
ماشاالله الزوی وزیر نفت دولت غیر قانونی لیبی که در طرابلس مستقر است روز پنجشنبه گفته بود لیبی درحال حاضر حدود 400 هزار بشکه در روز نفت خام تولید می کند.
کد خبر: ۵۲۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۷ - 10 August 2015


منابعی در بخش نفت لیبی روز یکشنبه اعلام کردند این هفته دو میلیون بشکه نفت خام از بندر الحریقه در شرق این کشور بارگیری خواهد شد.

لیبی که با بحران داخلی مواجه است برای رساندن صادرات نفت خود به سطح پیش از منازعه و ناآرامیها در این کشور تلاش می کند.

یک مسئول لیبیایی گفت یک نفتکش برای بارگیری 700 هزار بشکه نفت خام در بندر الحریقه پهلو گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی ، یک مسئول دیگر نیز گفت یک نفتکش روز یکشنبه 600 هزار بشکه نفت از بندر البریقه بارگیری کرده است و نفتکش سومی نیز این هفته حدود 600 هزار بشکه نفت از بریقه بارگیری خواهد کرد.

اما به علت ناآرامیها و توقف انتقال نفت از خطوط لوله، بنادر صادرات نفت السدره ، راس لانوف و الزویتینه در شرق لیبی همچنان بسته است.

یک منبع در بندر البریقه گفت یک نفتکش با حدود 10 هزار تن بنزین از ایتالیا آمده و در این بندر پهلو گرفته است تا بنزین مورد نیاز بازارهای داخلی را تامین کند.

این اولین محموله وارداتی سوخت به بریقه در سالهای اخیر به شمار می رود.

ماشاالله الزوی وزیر نفت دولت غیر قانونی لیبی که در طرابلس مستقر است روز پنجشنبه گفته بود لیبی درحال حاضر حدود 400 هزار بشکه در روز نفت خام تولید می کند.

منابعی در بخش نفت لیبی تولید نفت خام این کشور را بین 400 هزار تا 450 هزار بشکه در روز یعنی یک چهارم تولید نفت این کشور پیش از انقلاب مردمی در سال 2011 برآورد کرده اند.

پس از آنکه سال گذشته یک گروه مسلح توانست نخست وزیر قانونی لیبی را از طرابلس بیرون براند، در حال حاضر دو دولت و دو پارلمان در این کشور فعالیت می کنند،‌ دولتی که از طرف جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود در طرابلس مستقر است و دولت قانونی لیبی که مورد حمایت بین المللی قرار دارد در طبرق در شرق این کشور مستقر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن