تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816661442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چراغ راهنماي تغذيه اي، ضامن سلامت جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۴۹ب.ظ)
چراغ راهنماي تغذيه اي، ضامن سلامت جامعه موج - نشانگر رنگي روي محصولات ميزان چربي، قند و نمک در هر سهم ماده غذايي را مشخص مي‌کند به نحوي که رنگ قرمز ميزان زياد، رنگ زرد متوسط و رنگ سبز نشان از ميزان اندک اين مواد را دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، از آنجايي که جامعه سالم زيربناي توسعه هر کشوري است يکي از راه هاي نيل به اين اهداف برخورداري از تغذيه سالم است که در اختيار قرار دادن اطلاعات لازم در مورد مواد غذايي به افراد جامعه تا حدودي در اين زمينه مؤثر است.
اين اطلاعات توسط برچسب‌هايي به منظور مشخص کردن هويت محصولات بر روي بسته بندي‌ها درج مي‌شود که اطلاعاتي از تاريخ توليد و انقضا گرفته تا مواد تشکيل دهنده را در بر مي‌گيريد.
افراد هنگام خريد محصولات بايد دقت زيادي در خواندن اين برچسب‌ها داشته باشند هر چند که اين اطلاعات در اغلب برچسب‌ها حاوي مواد تشکيل دهنده است و ذکر ارزش مواد غذايي و ميزان پروتئين و انرژي آن روي اين برچسب‌ها درج نشده است اما باز هم تا حدودي سلامت مارا تا حدودي تضمين مي‌کنند.
از آنجايي که بسته بندي مواد غذايي اقدامي مناسب براي ارائه اطلاعات از محصول خريداري شده است نياز است که توليد کنندگان آن را در اختيار مصرف کنندگان قرار دهند.
در اين راستا معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان در خصوص برچسب‌هاي مندرج در روي محصولات و مواد غذايي گفت: با توجه به تنوع مواد غذايي و آشاميدني، برچسب نشانگر رنگي اين امکان را به مصرف کننده مي‌دهد تا ماده غذايي مورد نظر خود را براساس الگوي مصرف و يا محدوديت‌هاي مصرفي انتخاب کند. دکتر عليرضا مبارکي با اشاره به اين که بر چسب‌هاي رنگي امکان انتخاب آگاهانه ماده غذايي را با توجه به محدوديت‌هاي احتمالي در انتخاب، در اختيار مصرف کنندگان قرار مي‌دهد، افزود: هدف اصلي از اجراي اين طرح نيز اصلاح الگوي مصرف در جامعه و ارتقاي سطح سلامت جامعه است.
وي گفت: نشانگر رنگي بکار رفته در اين محصولات به‌صورت چراغ راهنماي تغذيه اي است که شامل سه رنگ قرمز، نارنجي و سبز بر روي بسته بندي محصول درج مي‌شود.
اين مسوول با بيان اين که نشانگر رنگي بر اساس ميزان چربي کل، اسيدهاي چرب ترانس، ميزان قند و نمک در هر سهم ماده غذايي طراحي شده است، خاطر نشان کرد: رنگ قرمز نشان دهنده ميزان زياد، رنگ زرد متوسط و رنگ سبز ميزان اندک در توليد محصولات هست.
مبارکي تصريح کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جديد سازمان غذا و دارو مبني بر درج نشانگر رنگي بر روي محصولات غذايي و آشاميدني، دستورالعمل مربوطه جهت اجرا به تمامي کارخانجات و واحدهاي توليدي تحت پوشش در استان ابلاغ شده و مطابق برنامه زمان‌بندي اعلام‌ شده تمامي واحدهاي تحت پوشش تا پايان سال جاري ملزم به درج نشانگر رنگي بر روي بسته بندي محصولات توليدي خود هستند. وي در پايان تاکيد کرد: خانواده‌ها به هنگام خريد دقت و توجه بيشتري بر روي نشانگرهاي رنگي درج شده در محصولات داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن