تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816692141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچي: تحريم هاي اقتصادي و مالي در روز اجراي توافق برداشته مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: عراقچي: تحريم هاي اقتصادي و مالي در روز اجراي توافق برداشته مي شود
مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای کشورمان گفت: تحریم های مالی و اقتصادی در روز اجرای توافق برداشته می شود و محدودیت های تسلیحاتی و موشکی هم در فاصله معقول که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بود، برداشته می شود.
آفتاب : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس عراقچی در نشست بررسی ابعاد توافق هسته ای در موسسه اطلاعات برگزاری چنین جلساتی را مبارک دانست و گفت: این جلسات به رشد و ارتقای نه تنها برجام ، توافق و مذاکرات بلکه به سطح بلوغ سیاسی در ایران کمک می کند.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای توافق هسته ای این بود که سطح شعور و بلوغ سیاسی در جامعه ایران به شدت افزایش یافته است .

عراقچی در ادامه در مورد نحوه اجرای تعهدات ایران و رفع تحریم ها گفت: اصل مذاکره براساس بی اعتمادی صورت گرفته است به طوریکه ما نه به آنها اعتماد داشته و داریم و نه آنها به ما اعتماد داشته و دارند.

وی ادامه داد: آنها معتقد بودند ابتدا ما باید اقدامات خودمان را انجام دهیم تا آنها تحریم ها را بردارند و ما هم معتقد بودیم آنها باید تحریم ها را بردارند تا ما اقدامات خودمان را انجام بدهیم.

عراقچی گفت: در چنین وضعیتی هر دو طرف به راه حل همزمانی معتقد بودند یعنی ما تعهدات را انجام دهیم و آنها هم تحریم ها را بردارند ولی مشکل فنی که وجود داشت این بود که تعهدات طرفین از دوره زمانی مختلفی برخوردارند .

وی ادامه داد: کارهای ما اگر با سرعت انجام شود بین سه الی چهارماه طول خواهد کشید ولی برداشته شدن تحریم ها از سوی آنها حداکثر دو هفته زمان می برد بنابراین راه حل به دست َآمده این بود که اقدامات دو طرف را متناظر کنیم.

عراقچی افزود: فرمولی در برجام وجود دارد که دوستان حتما آن را مطالعه کرده اند و وقتی در این مرحله مراحل قانونی در کشورها تصویب شد یعنی در ایران شورای عالی امنیت ملی یا مجلس و در آمریکا کنگره نظردادند و حداکثر 90 روز برای این مرحله پیش بینی شده است به روز توافق می رسیم.

معاون وزیر امورخارجه تاکید کرد: در آن روز آمریکا و اروپا تحریم های اقتصادی و مالی را لغو یا متوقف می کنند ، اروپاییها تحریم ها را لغو می کنند و رئیس جمهور امریکا دستوری را امضا و تحریم های این کشور را متوقف می کند و شورای امنیت نیز قطعنامه های خود را قبلا لغو کرده است بنابراین در آن روز این اتفاقات می افتد ولی ما هنوز هیچ کاری نکرده ایم، امریکا و اروپا حکم لغو را انشا می کنند ولی اجرایی نمی شود تا زمانی که ما کارها را انجام دهیم.

عراقچی تاکید کرد:‌در این فاصله ما برخی از کارها که متعهد شده ایم انجام می دهیم و بعضی از کارها مثل اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از روز اجرایی شدن توافق به بعد است.
وی گفت: در روز اجرای توافق ، قانون آنها اجرا و تحریم ها لغو می شود.

وی با بیان اینکه هیچ فرمول دیگری به لحاظ حقوقی نمی شد برای این مساله پیدا کرد گفت: تحریم های مالی و اقتصادی روز اجرای توافق برداشته می شود و برخی تحریم ها که شامل تحریم های اشاعه ای یا کالاهای دو منظوره است - بهتر است بگوییم محدودیت های تسلیحاتی و موشکی - هم در فاصله معقول که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بود، برداشته می شود.

عراقچی با بیان اینکه جدول زمانی ما معقول است به موضوع سوئیفت اشاره کرد و گفت: تحریم سوئیفت فقط علیه کسانی است که نام آنها در لیست سیاه تحریم ها وجود دارد بطوریکه یک لیست از افراد حقیقی و حقوقی تهیه شده است.

وی ادامه داد: سوئیفت یک شرکت خصوصی با خدمات دهی مالی است و 90 درصد تحریم سوئیفت روانی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از نتایج مذاکرات هسته ای شکستن فضای روانی تحریم ها علیه ایران است بنابراین در پی توافق و برجام هر شخصی که از لیست تحریم ها خارج شود تحریم سوئیفت علیه آنها اجرا نخواهد شد.

عراقچی تاکید کرد: 800 نهاد و شخصیت حقیقی و حقوقی در مرحله اول از لیست تحریم ها خارج می شوند که علیه آنها تحریم سوئیفت نخواهد بود.

معاون وزیر خارجه در ادامه این نشست توافق اخیر را متوازن دانست و گفت: در این توافق هر دو طرف به خواسته خودشان رسیدند از این جهت توافق متوازن است.

وی با طرح این پرسش که آیا خواسته دو طرف در این توافق باهم هم وزن بوده یا نه گفت: آیا طرف مقابل ما به خواسته اش رسید ، تغییر رژیم و تغییر رفتار سیاسی ایران از جمله خواسته های آنها بوده که مدتهاست کنار گذاشته اند.

عراقچی افزود: خواسته آنها این بود ایران به سمت سلاح هسته ای نرود ، البته اگر ایران اراده کند مانعی در این راه نخواهد داشت اما فتوای رهبر معظم انقلاب مانع از این کار شده است.

مقام ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: خواسته آنها این است که ایران یک سال دیرتر به سمت سلاح هسته ای حرکت کند بنابراین ایران برخی محدودیت ها و نظارتها را پذیرفته است.

وی سپس به خواسته های جمهوری اسلامی ایران در توافق اخیر اشاره کرد و گفت: خارج شدن از فضای امنیتی از جمله خواسته های ما در این مذاکرات بود بطوریکه ایران را تهدید علیه صلح و امنیت جهانی معرفی می کردند و فضای ایران هراسی و شیعه هراسی به پایان رسید.

عراقچی خواسته دوم ایران در مذاکرات هسته ای را تثبیت برنامه هسته ای دانست و گفت:‌ خواسته ایران این بود که برنامه هسته ای مورد پذیرش جهانی واقع شود، غنی سازی و آب سنگین ادامه داشته و چشم انداز صنعتی داشته باشد که این موضوعات صورت گرفت.

معاون وزیر امورخارجه برداشته شدن تحریم ها را سومین خواسته ایران معرفی کرد و گفت: این خواسته هم اتفاق خواهد افتاد .
وی با اشاره به چهارمین و مهمترین خواسته ایران از مذاکرات هسته ای گفت: دستاورد مهم این بود که در طول 12 سال گذشته ما حرف خودمان را به کرسی نشاندیم به طوری که غرب معتقد بود ایران نباید غنی سازی کند و ما گفتیم غنی سازی می کنیم و شش قطعنامه شورای امنیت حتی یک دقیقه هم اجرا نشد.

عراقچی در ادامه به طرح این پرسش پرداخت که دعوای غنی سازی هسته ای ایران در پایان به نفع چه کسی شده است گفت: ایران به غنی سازی دست یافت و حتی هنوز نتانیاهو می گوید ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد.

وی پیروزی در عرصه هسته ای را مدیون ایستادگی و مقاومت ملت ایران دانست .
معاون وزیر امورخارجه تاکید کرد: مقاومت 12 ساله مردم ما را به اینجا رسانده است، این دستاورد متعلق به همه مردم ایران و به خاطر توانایی دفاعی و فنی ما بوده است.
عراقچی در پایان گفت: می خواهم به خودمان تبریک بگویم و تمام قد از توافق دفاع می کنم.



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن