تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802363692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کری: به متن توافق ایران و آژانس دسترسی نداریم / به ابتکار آمریکا تحریم قاسم‌سلیمانی برداشته نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: کری: به متن توافق ایران و آژانس دسترسی نداریم / به ابتکار آمریکا تحریم قاسم‌سلیمانی برداشته نمی‌شود

کری: به متن توافق ایران و آژانس دسترسی نداریم / به ابتکار آمریکا تحریم قاسم‌سلیمانی برداشته نمی‌شود


  جان کری در پاسخ به سوال «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه که پرسید آیا وی متن توافق محرمانه ایران و آژانس را خوانده است یا نه؟ گفت: «نه، اما من از سوی تیم خودمان که با آژانس دیدار کرده‌اند، در این رابطه توجیه شده‌ام.
در ادامه جلسات کنگره آمریکا برای بررسی مفاد برنامه جامع اقدام مشترک، کمیته نیروهای مسلح سنا امروز نشستی را با حضور جان کری وزیر خارجه، اشتون کارتر وزیر دفاع، ارنست مونیز وزیر انرژی، جک لو وزیر خزانه‌داری و مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تشکل داده است.

در این نشست بار دیگر بحث توافق محرمانه ایران و آژانس مطرح شد، که کری در پاسخ گفت: «189 کشور توافقنامه‌هایی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارند. هیچ کشوری به متن توافقات محرمانه آژانس دسترسی ندارد.»

اهم اظهارات جان کری به نقل از فارس؛

*{او در پاسخ به سوال یکی از سناتورها که اصرار داشت سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا این سند را رویت کرده}: «سوزان این سند را ندیده است، بلکه او در مورد محتوای آن توجیه شده است. کنگره هم در این مورد توجیه می‌شود و باید هم توجیه شود.» «این یک توافق محرمانه است که جزو رویه‌های استاندارد آژانس است. آن‌ها آن را در اختیار ما قرار نمی‌دهند، اما ما را نسبت به محتوای آن توجیه می‌کنند. مونیز هم توصیه‌هایی را نسبت به توافق به آژانس کرده است.»

کری: باید قطعنامه‌های ضدحزب‌الله و حوثی‌ها را موثرتر اجرایی کنیم

*{در پاسخ به سوالی در مورد رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران و رفع موانع برای حمایت تهران از متحدان منطقه‌ای‌اش}: «ما ابزارهای مهمی در اختیار داریم. ما موافقتنامه‌های دیگر را داریم، قطعنامه‌های ممنوعیت ارسال سلاح برای حزب‌الله را داریم، قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به جنگجویان شیعه در عراق را داریم، قطعنامه علیه حوثی‌ها را داریم. تصمیم ما این است که باید آن‌ها را به نحوی موثرتر اجرایی کنیم. ما در نشست آتی با شورای همکاری خلیج (فارس) پیشنهادات برای عقب راندن ایران را بررسی می‌کنیم. یک سوال ساده وجود دارد. آن هم اینکه اگر هم ایران تصمیم به انجام این کارها گرفته، آیا این بهتر نیست که ما دسترسی آن‌ها به بمب را مسدود کرده‌ایم؟»

کری: ممکن است شرمن توافق ایران و آژانس را دیده باشد

*{جان کری در پاسخ به سوال «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه که پرسید آیا وی متن توافق محرمانه ایران و آژانس را خوانده است یا نه؟} «نه، اما من از سوی تیم خودمان که با آژانس دیدار کرده‌اند، در این رابطه توجیه شده‌ام. او در جواب اینکه آیا کسی در تیم آمریکا این متن را خوانده است یا نه، گفت: «فکر می‌کنم، یک نفر در آنجا آن را خوانده باشد، اما آن را در اختیار ندارد.» کاتن پرسید که آن فرد چه کسی بوده و کری گفت: «مطمئن نیستم، اما ممکن است که وندی شرمن (معاون وزیر خارجه آمریکا) باشد. اما مطمئن نیستم.»
کری در مورد اینکه آیا غیر از شرمن کسی در دولت این توافق را خوانده است، گفت: «اطلاعی ندارم، تصور نمی‌کنم اینطور باشد.»

*{در پاسخ به این سوال که آیا اینکه شرمن متن را خوانده، ادعای محرمانه بودن سند را زیر سوال نمی برد؟}: «نمی‌دانم که او پیش‌نویس را خوانده یا خلاصه آن را. من مطمئن نیستم، اما اطمینان دارم که او به زودی در این رابطه به سنا گزارش می‌دهد. او در نشست‌های غیرعلنی گزارش خواهد داد.»

*{در پاسخ به سوال کاتن در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه ممکن است که ایران خود اقدام به نمونه‌برداری از پارچین کند و آن را به آژانس ارائه دهد} «آنچه می‌توانم اینجا تائید کنم، این است که وزیر مونیز و تیم وی توصیه‌هایی به آژانس کرده‌اند و تصور می‌کنم راضی شده‌اند که این روند، هرچه که باشد، قادر است پاسخ‌ هایی را که ما می‌خواهیم، ارائه دهد.»

*{{ در جواب اینکه چرا این متن در اختیار کنگره قرار نگرفته است}: «به این خاطر که ما به روندهای آژانس احترام می‌گذاریم و اجازه نداریم محتوای توافق محرمانه بین آن‌ها و یک کشور دیگر را افشا کنیم... ما محتوای آن را در نشست‌های غیرعلنی با شما در میان خواهیم گذاشت. آژانس یک نهاد مستقل زیر نظر سازمان ملل است، که می‌دانم از آن مطلع هستید.»

کری: هرگز تحریم‌ها علیه قاسم سلیمانی را برنمی‌داریم 

* من تصریح می‌کنم که به ابتکار ایالات متحده، قاسم سلیمانی هرگز، از بار تحریم‌ها خلاص نخواهد شد. همچنین به آن‌ها می‌گوئیم و برای آن‌ها آنچه را که قصد داریم و تاکنون کاملا انجام نشده، برای به عقب راندن رفتار ایران انجام دهیم را تشریح می‌کنیم. ما همین حالا قوانینی داریم که از انتقال تسلیحات جلوگیری می‌کند.»
Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/906235/#ixzz3hLUkiyGm




پنج شنبه, 08 مرداد 1394 ساعت 08:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن