تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امكان پولي شدن آزمايشي بزرگراه‌ها‌ي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امكان پولي شدن آزمايشي بزرگراه‌ها‌ي پايتخت
نویسنده : بیژن سورانی 
لايحه اخذ عوارض تردد از معابر در كميسيون برنامه و بودجه مورد بررسي قرار گرفت. بر اساس اين لايحه پيشنهاد شد كه اين طرح براي دو سال به صورت پايلوت در برخي از تونل‌ها و معابر خاص به اجرا در آيد.
عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص چگونگي اجراي لايحه اخذ عوارض از معابر خاص گفت: كميسيون‌هاي ديگر نيز نگراني‌هايي در خصوص ساز و كار اجراي اين لايحه دارند و به نظر مي‌رسد شهرداري تهران براي اجرا ساز و كاري دارد كه باعث افزايش حجم ترافيك تونل‌ها و خيابان‌ها نخواهد داشت. اين روش با كمك دوربين‌هاي كنترل ترافيك قابل اجرا است. وي افزود: نظر كميسيون برنامه و بودجه نيز اين است كه تونل‌ها بايد اولويت بندي شوند و درآمد حاصله از عوارض حتماً براي توسعه مترو در شهر تهران هزينه شود.  همچنين اجراي آزمايشي اين لايحه پيشنهاد برخي از اعضاي شوراي شهر تهران است. محمد حقاني، رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: قرار بود در اتوبان صدر به صورت آزمايشي از خودروهاي عبوري عوارض اخذ شود و پس از نظرسنجي از مردم و موفقيت طرح اين موضوع فراگير شود.
وي با بيان اينكه اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و معابر شهري را به صورت سعي و خطا قبول دارم، افزود: ما ابتدا بايد آزمايش كنيم و پس از نظرسنجي و دريافت نقطه‌نظرات مردم اجرايي بودن اين طرح را بررسي كنيم. به‌ نظر مي‌آيد اجراي آزمايشي آن در يك يا دو بزرگراه قابل‌قبول است.  حقاني با بيان اينكه هزينه‌هاي شهر را بايد مردم پرداخت كنند، تأكيد كرد: هر شهروندي كه بيشتر از امكانات استفاده مي‌كند بايد بهاي بيشتري هم بپردازد اما واقعيت اين است كه اين طرح بايد به طور كامل بررسي شود و مطالعات لازم درخصوص آن انجام شود.
گفتني است تونل‌هاي نيايش، رسالت، توحيد و بزرگراه‌هاي صدر و امام علي(ع) در معابري كه براي اخذ عوارض در اولويت هستند، پيشنهاد شده اما هيچ چيزي نهايي نيست.
  
استقبال مديريت شهري از سرمايه‌گذاران خارجي   
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران همچنين در خصوص حضور سرمايه‌گذاران خارجي دركشورمان و همكاري آنان با مديريت شهري گفت: ما هفت سرفصل كه عبارتند از سرمايه‌گذاري در ساخت مجتمع‌هايي در دروازه‌هاي شهر، فرصت‌هاي حوزه حمل و نقل، هتل‌ها و مراكز تفريحي، سرمايه‌گذاري در حوزه آي. تي، تشكيل مراكز تجارت جهاني، سرمايه‌گذاري در حوزه محيط زيست و پسماند و در بخش خدمات، كار و فعاليت‌ها را براي ارتباط با سرمايه‌گذاران مشخص كرده‌ايم.
قدرت گودرزي همچنين با تأكيد بر اينكه در بحث نوسازي بافت فرسوده از دولت طلب داريم، عنوان كرد: ۴۰۴ ميلياردتومان طلب شهرداري از دولت در حوزه بافت فرسوده است. بايد تأكيد كنم با دولت جلسات مختلفي براي حل اين موضوع داشته‌ايم.
وي با اشاره به اينكه ميزان بدهي‌هاي دولت تا سال 93 به شهرداري ۵ هزار و ۳۷۵ ميليارد تومان است، گفت: در حوزه حمل و نقل ميزان بدهي‌ها ۴هزار و ۸۱۶ ميلياردتومان است كه يك هزار و ۷۱۳ ميليارد تومان آن پرداخت شده و ۳ هزار و ۱۰۳ ميليارد تومان باقي مانده است.  معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران در خصوص ميزان بدهي مردم در قالب پرداخت عوارض شهري نيز بيان كرد: معتقديم مردم بدهكار نيستند اما تعهد دارند و بايد به تعهد خود عمل كنند. بايد براي تحقق درآمدهاي پايدار به كمك مديريت شهري تهران بيايند. درآمد پايدار از مطلوبيت و شفافيت كامل برخوردار است و مي‌شود روي آن حساب كرد. خوشبختانه ميزان درآمدهاي پايدار شهرداري تهران از ۱۲ درصد درسال ۸۶ به ۴۴ درصد در سال ۹۳ رسيده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن