تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای ملیکا/دختری با بیماری ناشناخته


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


برای ملیکا/دختری با بیماری ناشناخته استان‌ها > البرز - آی آدما که از بازیگوشی و شیرین زبانی کودکتان لذت می برید و شاد و خندانید، دخترکی در همین نزدیکی بس ناجوانمردانه با بیماری ناشناخته ای دست و پنجه نرم می کند و سخت در عذاب است، آیا فریادرسی هست.

علیرضا ریحانی/ خبرآنلاین البرز، ملیکا دو ساله خیلی تنهاست، از ترس سرایت بیماری هیچ کودکی با او بازی نمی کند، خویشان و نزدیکان هم از او دوری می کنند به جز پدر و مادر که عاشقانه دوستش دارند و دار و ندارشان را به پای او ریخته اند.
بیماری ملیکا کوچولو آنقدر ناشناخته است که فقط هشت نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند و خوب، هزینه های درمان که نه بلکه هزینه خرید دارو برای کاهش درد و عذاب دخترک آنچنان بالاست که پدر کارگرش توان تامین آن را ندارد.
پدرش که سهم شراکت نانوایی خود را برای بیماری دخترش از دست داده و اکنون کارگری می کند، گفته است تا پای جان برای ملیکا کار خواهم کرد و مادرش هم با شب زنده داری های مداوم از او پرستاری و زخم هایش را التیام می بخشد.
ای کاش من هم چیزی جز بغض فروخورده در گلو برای تقدیم به ملیکا کوچولو داشتم، همانگونه که مهدی جابری خبرنگار خبرگزاری تسنیم البرز دیروز در اقدامی انسان دوستانه و تحسین برانگیز، جایزه خود در جشنواره مطبوعات این استان را به ملیکا، تقدیم کرد.
ملیکا به نوعی بیماری ناشناخته پوستی به نام "ایکتیوز (Ichthyosis) یا (ماهیاک) مبتلاست، واژه "ichthy" با ریشه یونانی به ‌معنی ماهی است و مقصود از آن همان فلس های ماهی است که با پوسته‌های ایجاد شده روی بدن بیمار شباهت دارد و تمام بدن ملیکا هم همراه با سوزش شدید به فلس ماهی شبیه شده است.
مهدی میرزایی پدر ملیکا که با دختردایی خود خانم صغری بیگلری ازدواج کرده، اکنون در یک خانه اجاره ای در نظرآباد استان البرز زندگی می کنند و گویا بخاطر نداری و هزینه های سنگین معالجه ملیکا، ودیعه اولیه پیش صاحبخانه هم تمام شده و باید خانه را تحویل دهند.
از طرفی نهادهای مختلف استان البرز از جمله بهزیستی از بیماری ملیکا و مشکلات خانواده او با خبر است و او را به مرکز بیماران خاص معرفی کرده و دیگرانی هم برای این دخترک دلسوزی کرده و قول هایی داده اند، اما نتیجه چندانی عاید نشده و اعزام ملیکا به خارج از کشور هم که به هیچ وجه میسر نیست.
همانطور که گفتم من هم جز همدردی کار دیگری از دستم ساخته نیست، اما یک پیشنهاد برای رسانه ها بخصوص رسانه های معتبر که مرکزشان در پایتخت مستقر است، دارم و آن اینکه چنانچه حال و روز ملیکا کوچولو و شرایط دشوار خانواده اش توسط این رسانه ها ترجمه و همراه با جزییات بیماری ناشناخته ایکتیوز بر روی خروجی بین المللی آنها قرار گیرد، شاید گشایشی حاصل شود.
کم نبوده مواردی از این دست که پس از انتشار در سطح بین المللی، محافل و مراکز پزشکی و درمانی، تحقیقاتی، اندیشکده و حتی انسان های خیر و پرعاطفه ای در دنیا برای تامین مخارج انسان هایی همچون ملیکا کوچولو اعلام آمادگی کنند و شاید هم به عنوان یک بیماری نادر و ناشناخته مورد توجه محققان و پژوهشگران در جهان قرار گرفت.
هرچند نیازی نیست اما شاید این توضیح هم لازم باشد که با یک جستجوی ساده در فضای مجازی با کلید واژه " ملیکا مبتلا به ایکتیوز" تمام جزییات از ابتدا تا انتها مربوط به این دختر کوچولوی نازنین نمایان شده و قابل استفاده خواهد بود.
و کلام آخر، دستهامان را رو به آسمان گرفته و در برابر خالق هستی برای همه آنانی که در این دنیای ماشین زده، توی قرن دود و آهن، وقتی قلب های فلزی توی سینه هاست، کماکمان رویای تحقق بنی آدم اعضای یکدیگرند را در سر می پرورانند، از ته دل دعا می کنیم و دل خوش می داریم که هنوز هم که هنوزه عاطفه، عشق، انسانیت و فریادرسی هست.



یکشنبه 18 مرداد 1394 - 16:59:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن