تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیویورک تایمز: اشتباه آقای سناتور در مورد ایران!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نیویورک تایمز: اشتباه آقای سناتور در مورد ایران!
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: چاک شومر، سناتور ایالت نیویورک با اعلام مخالفت خود با توافق هسته ای که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و پنج مقام دیگر جهان در مذاکرات با ایران به آن دست یافتند، به نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری و تندروهای آمریکا و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیوست.
به گزارش نامه نیوز، این روزنامه افزود: با توجه به تصمیم نامعقول و غیرمسئولانه شومر، دموکرات ها ممکن است در مورد این که آیا وی بهترین نامزد برای ریاست بعدی مجلس سنا خواهد بود یا خیر،( سمتی که وی به شدت خواهان آن است) تجدید نظر کنند. شومر علاوه بر این که سومین مقام بلند پایه دموکرات در مجلس سنا و یکی از اعضای اصلی جمع آوری کمک های مالی برای این حزب است، متنفذ ترین عضو یهودی کنگره نیز محسوب می شود. تصمیم وی ممکن است بر آرای دیگر قانونگذارانی که در این زمینه مردد هستند، تاثیر بگذارد. حمایت از توافق هسته ای ایران مهمترین تصمیم قانونگذاران آمریکایی در سیاست خارجی این کشور از زمان جنگ عراق است و مخالفان این توافق مبارزه چند میلیون دلاری سختی را برای شکست آن به راه انداخته اند.


شومر ساستمدار باهوشی است اما دلایل وی برای مخالفت با این توافق در مقابل سخنان دیگر مخالفان، متقاعد کننده نیست. در حالی که حامیان این توافق از جمله قدرت های بزرگ و بسیاری از کارشناسان هسته ای اذعان می کنند، این توافق نقاط ضعفی دارد اما موانع محکم و بی سابقه ای را برای فعالیت های هسته ای ایران ایجاد می کند.

شومر ابراز نگرانی کرده است که خطر بسیار واقعی این است که ایران میانه رو نشود و در عوض از این توافق برای پیگیری اهداف شوم خود استفاده کند. اما اوباما بارها قول تکرار کرده است که در مقابل اقدامات خصامانه ایران در منطقه مانند مسلح کردن حوثی ها در یمن واکنش بایستد و همکاری امنیتی خود را با اسرائیل و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس تقویت کند. راه های زیادی وجود دارد که کنگره می تواند مطمئن شود اوباما به قول های خود عمل می کند.

هر مخالفتی با این توافق باید با ارائه راه چاره قابل قبولی همراه باشد اما شومر همان سخنان بی اساس نتانیاهو و جمهوری خواهان را تکرار کرده است. وی گفت بهتر است تحریم های آمریکا حفظ شود، تقویت شود و همان راه دیپلماسی سختگیرانه دنبال شود. در چنین سخنانی این حقیقت نادیده گرفته می شود که اگر آمریکا این توافق را رد کند، باز هم قدرت های بزرگ به احتمال زیاد تحریم ها را لغو خواهند کرد.

در خاتمه این مقاله آمده است تصمیم شومر برای به شکست کشاندن توافق هسته ای در رای گیری کنگره در ماه سپتامبر بسیار خطرناک است. سخنگوی شومر گفت این سناتور نه فقط به قطعنامه مربوط به عدم تصویب توافق هسته ای در سنا رای مثبت می دهد بلکه به نفع غلبه بر وتوی رئیس جمهور نیز رای خواهد داد. اما اگر آن طور که پیش بینی می شود، در مجلس نمایندگان آمریکا، که احتمالا پیش از مجلس سنا رای گیری خواهد کرد، مخالفان نتوانند دو سوم آرا را برای غلبه بر وتوی رئیس جمهور به دست آورند، اقدامات شومر بی تاثیر خواهد بود. در این صورت، اقدام سنا لازم نخواهد شد.


منبع: تیک


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن