تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1845833064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر دیدگاه عمومی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۹




Multimedia_pics_1390_5_IT_94.jpg

دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای، چالش‌ها و فرصت‌ها گفت: هدف اصلی این همایش تغییر دیدگاه عمومی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای است. جواد راستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در اصفهان، با اشاره به گسترش استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در کشور و استفاده طیف‌های مختلف جامعه از آن، افزود: در جامعه دو نوع دیدگاه نسبت بازی رایانه‌ای وجود دارد. یکی دیدگاه سیاه که کاملاً مخالف این بازی‌های بوده و آن‌ها را کاملاً رد کرده و مخرب ذهن افراد استفاده‌کننده و رشد دهنده رفتارهای ضداجتماعی در این افراد به‌خصوص کودکان توصیف می‌کنند. وی ادامه داد: دیدگاه سفید بازی‌های رایانه‌ای را سرگرم‌کننده به‌ خصوص برای کودکانی که والدین آن‌ها مشغولیت‌های فراوانی دارند، می‌دانند. راستی خاطرنشان کرد: این همایش دربردارنده چند دیدگاه جدید است. یکی از این دیدگاه‌ها برطرف کردن بدبینی‌ها نسبت به این بازی‌ها و همچنین آشنایی با مضرات و مشکلات بازی‌های رایانه است. عضو هیات‌ علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به توانایی‌هایی مانند حل مسئله، مدیریت استراتژیک و هماهنگی اعضای بدن با ذهن که می‌توان از طریق بازی به کودکان آموزش داد، اظهار کرد: این‌ها مزایایی هستند که می‌توان برای بازی‌های رایانه‌ای برشمرد. البته نباید از مضرات این بازی‌ها نظیر صدمات فیزیکی به بدن‌، منزوی شدن فرد از جامعه گروه سنی خود، تغییر الگوی زندگی و تخریب بنیان‌های خانواده غافل شد. وی با اشاره به نخستین رویکرد همایش که دیدن آسیب‌ها و مزایا در کنار هم است، گفت: متخصصان باید بازی‌های رایانه‌ای را از همه جنبه‌های علمی و آموزشی مورد بررسی قرار دهند. همچنین باید به چالش‌های امنیتی و اجتماعی مانند مصرف مواد مخدر و روابط ناصحیح جنسی که در دل این بازی‌ها قرار دارد و تابو شکنی محسوب می‌شود، توجه کرد. راستی افزود: اکنون حدود 14 سال است کشور ما وارد صنعت بازی‌های رایانه‌ای شده است و در این زمینه بعضی از بازی‌ها موفق بوده‌اند اما هنوز نمی‌توان این صنعت را در کشور قدرتمند دانست. در این همایش به بررسی عدم موفقیت صنعت بازی‌سازی در کشور از همه جوانب نظیر مدیریتی، هنری و روانی خواهیم پرداخت. دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای چالش‌ها و فرصت‌ها با اشاره به رویکردهای جهانی که نسبت به این صنعت به‌عنوان یکی از ابزار قدرت نرم وجود دارد، ادامه داد: سازمان‌هایی نظیر پنتاگون که از سال 1997 پروژه‌ای باهدف القا تفکرات استراتژیک خود از طریق بازی‌های رایانه‌ای کلید زد، نگاه کاملاً ابزاری و رسانه‌ای به این صنعت دارند. راستی گفت: در حال حاضر دیدگاه جهانی نسبت به بازی‌های رایانه‌ای، از سرگرمی صرف فراتر رفته و تبدیل به رسانه‌ای تأثیرگذار به دلیل تعاملی بودن این بازی‌ها شده است. ما در این همایش رویکرد استفاده از ظرفیت رسانه‌ای این بازی‌ها برای تعلیم الگوهای زندگی و آموزشی پرورشی خود اتخاذ کرده‌ایم. این عضو هیات‌علمی با اشاره به امکان استفاده از این بازی‌ها برای موارد درمانی برای بیماری‌هایی مانند ناتوانی‌های جسمی - ذهنی و توان‌بخشی روحی، افزود: با اتصال این دستگاه‌ها به یک بازی می‌توان روند درمان را برای بیماران آسان‌تر کرد. دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای چالش‌ها و فرصت‌ها با بیان اینکه کمپانی‌های بزرگ از بازی به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: اکنون تنها استفاده از بنرها و همچنین تبلیغات تلویزیونی کافی و مؤثر نیست و باید از این ابزار برای تبلیغ بهره برد. راستی گفت: بازی‌های شبیه‌ساز موقعیت نیز در دنیا برای آموزش مؤثر و کارآمد یک حرفه، مورد استفاده قرار می‌گیرند که علاوه برداشتن هزینه کمتر نسبت به کلاس آموزشی، به‌صورت عملی حرفه را آموزش می‌دهد. وی با اشاره به تشکیل کارگروه بازی‌های رایانه‌ای در سال 1392 در دانشگاه اصفهان، افزود: بر اساس یکی از بندهای تفاهم‌نامه امضا شده بین این کارگروه و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این همایش برگزار می‌شود که محورهای آن‌ همه زمینه‌های هنری، ‌فنی و علوم انسانی را شامل و در برمی‌گیرد. او ادامه داد: در این همایش مقالاتی از سوی پژوهشگران و علاقه‌مندان ارسال می‌شود که کمیته علمی 65 نفره این همایش که از اساتید توانای دانشگاه‌های معتبر کشور مانند صنعتی شریف، علم و صنعت، دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان تشکیل‌شده، جهت داوری این آثار حضور دارند. دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای چالش‌ها و فرصت‌ها با بیان اینکه هدف برگزارکنندگان علاوه بر مباحث علمی موارد فرهنگی را نیز شامل می‌شود، افزود: در کنار این کنفرانس برنامه‌های جنبی از جمله نمایشگاه صنعت بازی‌های رایانه‌ای برای معرفی محصولات تولیدکنندگان داخلی بازی، استارت آپ ویکند بازی‌سازی، مسابقات لیگ بازی‌های رایانه‌ای و کارگاه‌های آموزشی تخصصی بازی‌سازی برگزار خواهد‌ شد. وی با بیان اینکه در مورد بازی‌سازی، تفکر غلطی میان مردم و برخی از علاقه‌مندان وجود دارد، اظهار کرد: بازی‌سازی تنها کار با نرم‌افزار برای ساخت بازی نیست بلکه همچون یک فیلم سینمایی نیاز به کارگردان، صدا گذاری، سناریو و سایر مسائل هنری دارد که در این کارگاه‌ها این موارد برای گسترش دیدگاه صحیح، آموزش داده می‌شود. راستی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش تأثیر زیادی در اشاعه دیدگاه درست نسبت به بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن