تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804830599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی توجهی به قانون محوری خسارات سنگینی به همراه دارد/ رسیدگی‌ها در دستگاه قضا بدون توجه به وابستگی‌ها صورت می‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بی توجهی به قانون محوری خسارات سنگینی به همراه دارد/ رسیدگی‌ها در دستگاه قضا بدون توجه به وابستگی‌ها صورت می‌گیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر ما قانون محوری را پیشه نکنیم قطعاً دچار خسارت می‌شویم و باید همه جناح‌ها در قانون و قانون مداری توافق کنند و مسئولان خود را مرزبان مجموعه‌ها بدانند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی امشب در برنامه نگاه یک با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در خصوص مبارزه با فساد و با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: فساد در واژگان قرآنی خروج از اعتدال است و هر چیزی خارج از اعتدال باشد به عنوان فساد شناخته می‌شود.


وی توجه به قانون‌مندی را به عنوان مهم‌ترین راهکار مبارزه با فساد دانست و افزود: باید به دنبال قانون‌مندی و قانون محوری در همه جا و در همه حوزه های مختلف و بر طبق قانون حرکت کرد و هیچ جریانی اجازه قانون گریزی را به خودش ندهد.


دادستان کل کشور ادامه داد: کشور ما کشور انتخابات است و در بخش‌های مختلف افرادی از طیف‌های مختلف شرکت می‌کنند و اگر ما قانون محوری را پیشه نکنیم قطعاً دچار خسارات سنگینی می‌شویم و باید همه جناح‌ها در قانون و قانون مداری توافق کنند و مسئولان خودشان را مرزبان مجموعه‌ها بدانند.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به این که در هر حوزه ای مرزبانان حضور دارند در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی مرزبانان اقتصادی و فرهنگی داریم و وظیفه این مرزبانان این است که دقت کنند تا کوچک‌ترین تهدیدی را رصد کنند و سپس طبق قانون برخورد متناسب و عربت آموزی با متخلفین انجام دهند .


وی در مورد توسعه‌یافتگی و کنترل فساد اظهار کرد: باید توسعه‌یافتگی را داشته باشیم و در توسعه صنعت و اقتصاد باید یک گردش قانونمند و تضمین شده را دنبال کرد تا از هر گونه فساد جلوگیری شود.


دادستان کل کشور با بیان این که باید به نحوی در ساز و کارها اقدام کنیم تا اگر کسی انگیزه فساد داشت نتواند فساد کند افزود: در بحث فساد، تربیت‌ها نقش مهمی دارد تا مسئولین در خلوت هم دچار فساد نشوند علاوه بر این قوانین بازدارنده و دستگاه های نظارتی نیز وجود داشته باشند تا ساز و کار نظارتی هشدار بدهد و اگر کسی هم فساد کرد با برخورد قاطع مواجه گردد.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اخذ تضمین مناسب در ابتدای معاملات خاطر نشان کرد: در این سطح از توسعه‌یافتگی وقتی این حجم از مال وارد معاملات می‌شود مسئولین در ابتدای قردادها احراز صلاحیت کنند و بررسی کنند که کسی که می‌خواهد وارد قرداد و معامله شود آیا اصلاً از پس این معامله بر می‌آید یا نه، بدین منظور باید تضمین کافی صورت گیرد تا اگر به هر دلیلی دچار فساد شد این تضمین از فساد آن جلوگیری کند.


وی با اشاره به پیام 8 ماده ای مقام معظم رهبری که منشور مبارزه با فساد برای کل کشور است افزود: در این راستا همه باید برای مبازره با فساد تلاش کنند و مجلس باید قانون را اصلاح کند و تمام منافذی که افراد سودجو پیش رو دارند را ببندد.


دادستان کل کشور اظهار کرد: ساز و کار باید مناسب شود و نظام مالیاتی و نظام اقتصادی به نحوی اصلاح شود تا افراد جرات تخلف نداشته باشند، یک پرونده در سیستم بانکی کافی است تا کل خانواده بانک ساز و کار دستشان بیاید.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به پرونده های تخلفات بانکی گفت: پرونده‌هایی که تا کنون مطرح شده‌اند متهمین این پرونده‌ها فرق می‌کنند و همچنین مبالغ آن‌ها نیز متفاوت است اما  جنس آن‌ها تقریباً مشابه می‌باشد، در واقع یک بستر نامناسبی است که می‌تواند سوء برداشته های متفاوتی از آن شود و آن این که بدون پیگیری پول بانک را پس ندهند..


وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این که یکی بودن جنس این پرونده‌ها و متعدد بودن ارقام آن‌ها آیا بیانگر فساد کلی است اظهار داشت: پرونده 120 میلیاردی رسیدگی شد و برخورد جدی با آن صورت گرفت و در رسانه‌ها نیز مطرح شد همچنین در پرونده 3 هزار میلیاردی هم دستگاه قضا در رابطه با کشف و رسیدگی تلاش کرد و اموال توقیف و وضعیت اموال در اختیار دولت قرار گرفت.


دادستان کل کشور با بیان این که رسیدگی‌ها در دستگاه قضا بدون ملاحظات و وابستگی‌ها بوده است خاطر نشان کرد: تلاش شده است تا رسیدگی‌ها ، رسیدگی‌های بدون رودربایستی و بدون رعایت وابستگی به قدرت باشد و سؤال این است که در این فرآیند آیا همه وظیفه خود را رعایت کرده بودند که اگر پاسخ مثبت باشد شاهد کاهش این نوع پرونده‌ها باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به این که همه دولت‌ها به اصلاح نظام بانکی در کشور تاکید کرده‌اند افزود: همه دولت‌ها بر این موضوع تاکید کرده‌اند و مجلس هم بر آن واقف است و ما هم بر آن عقیده داریم و به عنوان مثال بارها گفته‌ایم که مؤسسات غیر مجاز حتماً برای اقتصاد کشور ضرر دارند.


وی گفت: این مؤسسات مخفیانه کار نمی‌کنند و گاهی تعداد این مؤسسات از تعداد سوپر مارکت های یک خیابان هم بیشتر که این مسئله بیانگر یک آسیب است.


دادستان کل کشور با بیان این که بدون فرافکنی معتقدیم دستگاه قضایی آخرین راهکار است گفت: هیچ وقت نظام اقتصادی در هیچ جای دنیا با قضا سامان نیافته است و باید اصلاح فرآیندهایی که دست نظام‌های اجرایی است رخ دهد. فساد ، فساد گفتن مبارزه با فساد را کاهش نمی‌دهد .




حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: دستگاه قضایی یک وظیفه نظارتی و یک وظیفه قضاوتی دارد که وظیفه نظارتی آن بر عهده سازمان بازرسی از جهتی به دیوان عدالت اداری و بعد هم دادستان‌ها و دادگاه‌ها برای رسیدگی مربوط می‌شود.


وی اظهار داشت: سازمان بازرسی گلوگاه را تشخیص می‌دهد و بیشترین فساد را در جایی می‌دانیم که بخش دولتی می‌خواهد امکاناتی را به بخش خصوصی واگذار کند که تحت عنوان امضای طلایی برای مثال مجوز صدور کالا ، گرفتن وام و تسهیلات و جایی که از مجموعه دولت با امضای طلایی یک امکانی را به بخش خصوصی بدهد جایی است که از آن به عنوان گلوگاه یاد می‌شود.


دادستان کل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان بازرسی اشراف کامل به گلوگاه‌ها را دارد یا نه گفت: نظارت فقط وظیفه بازرسی نیست و یکی از وظایف چهارگانه هر مدیر نظارت بر فرآیند کار است و از وظایف این سازمان است که نظارت را به نحوی تنظیم کند.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد:در بانک‌ها یک ساز و کار درون خود بانک، در بانک مرکزی و یک نظارت بالاتر وجود دارد.
خبر در حال تکمیل است/








۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن