تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803630182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد رئيس دستگاه قضا بر ارزيابي منصفانه توافق هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳ب.ظ)
تاکيد رئيس دستگاه قضا بر ارزيابي منصفانه توافق هسته اي موج - رئيس قوه قضائيه خواستار ارزيابي توافق و جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي مبتني بر مصالح ملي و فارغ از نگاه‌هاي سياسي و جناحي شد و گفت: پذيرش حق غني‌سازي و فعاليت هسته‌اي صلح آميز ايران از سوي آمريکا و کشورهاي استکباري يک گام رو به جلو براي ايران بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسوولان عالي قضايي با تاکيد بر اين که بايد ارزيابي‌هاي صورت گرفته درباره توافق هسته اي منصفانه و واقع بينانه باشد، گفت: موضوع هسته اي و توافق صورت گرفته يک مساله ملي است و نبايد به هنگام ارزيابي، غيرواقع بينانه و بر خلاف مصالح ملي سخن گفت بلکه بايد با وفاق و همدلي از اين مسأله به عنوان گامي رو به جلو و براي توسعه و پيشرفت کشور و مصالح ملي بهره گرفت.

ارزيابي منصفانه توافق هسته اي
رئيس قوه قضائيه افزود: غرب هيچ گاه موضوع فعاليت هسته اي ايران و فعاليت سانتريفيوژها را از سوي جمهوري اسلامي ايران نمي‌پذيرفت و به صورت کاملاً ظالمانه در مقابل اين حق مسلم ايران ايستاده بود، اما اکنون اين مساله پذيرفته شده است و انکار اين واقعيت و گفتن اين که اين توافق هيچ حاصلي براي ايران نداشته است انکار واقعيت و نگاهي بدبينانه به اين توافق است.
آملي لاريجاني با اشاره به اين که بايد از رئيس جمهور محترم، اعضاي تيم مذاکره کننده ديگر مسوولان عالي نظام که در اين امر تلاش کرده‌اند و به‌ويژه مقام معظم رهبري تشکر کرد و با تاکيد بر اينکه اگر حمايت‌ها و پايمردي‌ها و ايستادگي‌هاي قهرمانانه ايشان بر سر مصالح ملي نبود، غربي‌ها حاضر به پذيرش حق ايران نبودند و مذاکرات به مسير ديگري مي‌رفت، اذعان کرد: در يک ارزيابي منصفانه بايد گفت که آنچه بدست آمده حاصل مجموع مقدورات کشور و تيم مذاکره کننده بوده است و همه مي‌دانند که فضاي مذاکرات فضاي بسيار سنگين و شکننده بود.
رئيس دستگاه قضا تاکيد کرد: از طرف ديگر جمهوري اسلامي ايران در اين مذاکرات و توافق حاصل شده محدوديت‌هاي سنگيني را پذيرفته است که از آن جمله مي‌توان درباره تعداد سانتريفيوژها، دامنه تحقيق و توسعه امور هسته اي و محدوديت‌هاي در مقام اجرا نام برد؛ بنابراين در يک ارزيابي منصفانه هم بايد دستاوردهاي اين توافق از جمله شناخته شدن حق غني‌سازي (ولو در عمل) ملاحظه شود و هم محدوديت‌هاي پديد آمده.

بررسي قانوني توافق هسته اي
آملي لاريجاني افزود: روند قانوني تصويب و تأييد اين توافق در کشور بايد طي شود و در اين مسير قانوني قطعاً توافق حاصل شده بايد با دقت، تأني و متانت در شوراي عالي امنيت ملي و مجلس بررسي شود و در يک روند قانوني بايد ضمن نگراني نسبت به محدوديت‌هاي ايجاد شده نسبت به آسيب‌هاي احتمالي و کاهش آن‌ها هم فکر کنيم.
رئيس قوه قضائيه يکي از نقاط آسيب پذير را وجود برخي حفره‌هاي امنيتي در توافق صورت گرفته اعلام کرد و گفت: نبايد توافق صورت گرفته مسيري براي تسهيل دسترسي به نقاط امنيتي و نظامي شود و کوتاهي و قصور درباره حل اين موضوع گناهي نابخشودني است.

آمريکايي‌ها تجديدنظر کنند
آملي لاريجاني با ابراز اميدواري نسبت به اينکه با همدلي و وفاق همه مسوولان و مردم اين توافق تبديل به فرصتي براي رشد و توسعه کشور و رفع موانع شود، تصريح کرد: اميدواريم آمريکايي‌ها نيز از اين پس درصدد جبران اشتباهات گذشته خود نسبت به مردم و کشور ايران بر آيند و در رفتار خود تجديدنظر کنند گرچه در همين روزهاي اخير نيز برخي صحبت‌ها و اظهارنظرهاي صورت گرفته در آمريکا نشان مي‌دهد که گويا قرار نيست آن‌ها در نگاه خود تجديدنظر کنند تا آن جا که برخي‌ها در آمريکا گفته‌اند از اطلاعات بدست آمده حين بازرسي‌هاي هسته اي ايران مي‌توان بعدها به منظور حمله احتمالي به اين کشور استفاده کرد که اين چنين سخناني هر انساني را بر مي‌آشوبد.
رئيس قوه قضائيه با طرح اين پرسش که مگر آمريکايي‌ها در طول چند دهه اخير کم ايران را تهديد کردند و آيا غير از اين است که با حمايت‌هاي آمريکا و چراغ سبز آن‌ها صدام به اين کشور حمله کرد و آمريکايي‌ها هواپيمايي مسافربري ما را سرنگون و يا به طبس حمله کردند و ده‌ها جنايت و توطئه ديگر انجام دادند تاکيد کرد: آن‌ها در حالي مردم مقاوم و منسجم ايران را تهديد مي‌کنند که حتي در کشورهايي مانند عراق و افغانستان هم پيروز نشدند پس اميدواريم در نگاه خود به ايران که وحدت و تلاششان در حفظ انسجام ملي و صيانت از کشورشان مثال زدني و بي نظير است تجديدنظر کنند و کاري نکنند که بار ديگر خوي استکباري و ضد انساني آن‌ها را آشکار کند.

تسليت به خانواده‌هاي قربانيان سيل اخير
رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وقوع سيل اخير در بعضي مناطق کشور و با تسليت به خانواده‌ها و بازماندگان قربانيان اين حادثه خواستار نظارت بيشتر سازمان‌هاي متولي به منظور جلوگيري از ساخت و سازهاي بي رويه در حريم و بستر رودخانه‌ها شد و افزود: حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله در تمام دنيا پيش مي‌آيد و مهم اين است با تدبير مناسب تبعات وقوع چنين حوادثي را کم کنيم نه اين که با تصرفات غيرقانوني و غيرمعقول در بستر و حريم رودخانه‌ها، جنگل زدايي و ساخت و ساز در چنين مناطقي خودمان را در معرض آسيب قرار دهيم.
آملي لاريجاني جلوگيري از تلفات و خسارات سنگين در وقوع چنين حوادثي را به افزايش نظارت در حوزه ساخت و سازها و جلوگيري از تصرفات غيرقانوني و غيرمنطقي در حريم رودخانه‌ها و جنگل‌ها و مناطق طبيعي و در کنار آن همکاري مردم و گسترش فرهنگ ساخت و سازهاي قانوني و احترام به محيط زيست طبيعي مرتبط دانست و گفت: البته هر چقدر هم که نظارت‌ها تشديد شود اگر همکاري عمومي نباشد و ساخت و سازها نه در حاشيه رودخانه‌ها که حتي در بستر رودخانه‌ها صورت گيرد اگر هر 20 سال يا 30 سال هم حوادث طبيعي رخ دهد باز هم تلفات آن سنگين خواهد بود.
رئيس قوه قضائيه خواستار توجه و نظارت بيشتر دستگاه‌هاي متولي از جمله سازمان محيط زيست و وزارت جهاد کشاورزي در روند تخريب جنگل‌ها و ساخت و سازهاي بي رويه و غيرقانوني شد و از تشديد نظارت‌هاي قوه قضائيه از جمله سازمان بازرسي کل کشور و دادستاني‌هاي سراسر کشور براي کاهش اين گونه تخلفات خبر داد.
آيت الله آملي لاريجاني گفت: دستگاه قضايي گرچه در اين موضوع متولي و مجري نيست اما مي‌تواند دخالت کند و از طريق سازمان بازرسي کل کشور دستگاه‌هاي متولي را مواخذه کند که چرا کوتاهي کردند و مانع تخريب محيط زيست و ساخت و سازهاي غيرمنطقي نشدند و در کنار آن‌ها دادستاني کل کشور هم بايد دادستاني‌هاي سراسر کشور را نسبت به پيگيري چنين تخلفاتي از سوي افراد متخلف و کوتاهي مسوولان اجرايي در رسيدگي و نظارت‌هاي خود، به صورت فعال تري وارد عمل کند.

مردم هم همکاري کنند
رئيس قوه قضائيه با اشاره به برخي گزارش‌ها و مصاحبه‌هاي انجام شده پس از وقوع سيل اخير از سوي برخي مردم خسارت ديده، اظهار کرد: يکي از خسارت ديده‌ها که متاسفانه نه در حاشيه رودخانه که در بستر رودخانه، خانه بنا کرده بود مي‌گفت که چرا آن موقع که ما اقدام به ساخت و ساز کرديم دستگاه‌هاي متولي و نظارتي به ما تذکر ندادند البته اين سخن درست است و دستگاه‌هاي نظارتي بايد وظيفه خود را انجام دهند وليکن اين شخص بايد به خودش هم بگويد چرا آن وقتي که در بستر رودخانه، خانه سازي کردم فکر اينجا را نکرده بودم.
رئيس قوه قضائيه تاکيد کرد: متاسفانه برخي از مردم حاضرند از همه مسئوليت‌هاي خود در انجام امور غافل شوند و تمام مسووليت را به دوش دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي بيندازند.

حمله به يمن مصداق جنايت جنگي
آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به ادامه حملات غيرانساني نيروهاي سعودي به مردم يمن خواستار توقف اين حملات و دخالت محافل بين المللي براي پايان يافتن اين جنايت جنگي شد و گفت: طبق برخي گزارش‌هاي محرمانه ارزيابي عربستان خاتمه جنگ در 6 روز بوده است، اما مي‌بينيم که اين حملات مدت‌هاست ادامه دارد و طبيعي است که مردم مسلمان يمن حاضر به پذيرش سلطه کشور ديگري نيستند و با مقاومت خود نقشه‌هاي متجاوزان را نقش بر آب کرده‌اند.
رئيس قوه قضائيه حملات سعودي‌ها به مردم يمن را مصداق «جنايت جنگي» دانست و افزود: سعودي‌ها بايد پاسخگوي اين حملات باشند و بدانند که گرچه چند صباحي اکنون قدرت حملات هوايي به مردم بي دفاع يمن را دارند اما به هر حال روزي بايد در مقابل همين مردم پاسخ گو باشند و مسووليت حملات غيرانساني خود را بپذيرند.
گزارش اداره کل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه حاکي است: در جلسه امروز مسوولان عالي قضايي رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور گزارشي از وضعيت زندان‌هاي کشور و شرايط زندانيان ارائه داد که آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در اين خصوص بر اقدامات ايجابي براي کاهش زندانيان و رفع مشکلات و معضلات زندان‌ها تاکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن