تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820390065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت الکترونیک باید به کمک قانون آزادی اطلاعات بیاید / نظام رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی چندوجهی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دولت الکترونیک باید به کمک قانون آزادی اطلاعات بیاید / نظام رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی چندوجهی است
مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: امیدوارم دولت الکترونیک به کمک قانون آزادی اطلاعات بیاید تا موجب شفافیت کامل فرآیندهای دولتی باشد
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتباط رسانه و حاکمیت امشب 17 مرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "حسام‌الدین آشنا" مشاور فرهنگی رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه  پیرامون رابطه دولت و رسانه گفت: دولت تلاش می‌کند تا فشار کمتری بر رسانه‌ها وارد کند لذا از سوی دیگر هم نیز تلاش می‌کند تا دسترسی عمومی به اطلاعات فراهم شود.


مشاور فرهنگی رئیس جمهور یکی از وظایف دولت را ارائه اطلاعات از طریق منابع عمومی به دست مردم افزود: حق عموم است که اطلاعات در اختیارشان قرار بگیرد البته اطلاعاتی که جنبه محرمانه نداشته باشد.

وی با بیان این که باید قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اجرا شود خاطر نشان کرد: این دولت با قانون ضعیفی مواجه شد که قابل اجرا نبود.
** قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اصلاح شد

آشنا با اشاره به این که قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اصلاح شد و در هیئت دولت به تصویب رسید افزود: این قانون یک آیین نامه داشت که تحت کمیسیون ماده 18 قرار گرفت تا از تجربیات سایر کشورها در زمینه قانون آزادی اطلاعات استفاده کنیم.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان این که این آیین نامه دو هفته دیگر در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت بیان کرد: با تصویب این آیین نامه همه دستگاه های دولتی موظف می‌شوند تا تمام اطلاعاتی را که در مورد یک فرد است و محرمانه نیست در اختیار بگذارند.

وی با تاکید بر این که مجلس ما ضامن اجرای این قانون است گفت: روسای جمهور همیشه نگران رابطه‌شان با مجلس هستند.

آشنا گفت: اگر دولت و ملت قوی باشند در این صورت می‌توان تمام وزارت خانه‌ها را به پای میز پاسخگویی کشاند

** سایت‌های وزارت خانه باید در حوزه اطلاع رسانی فعال باشند

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با تاکید بر این که سایت‌های وزارت خانه‌ها نباید تبلیغاتی باشند افزود: این سایت‌ها باید به سایت‌های اطلاع رسانی تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: امیدوارم در فاز دوم اجرای این قانون دولت الکترونیک به کمک قانون آزادی اطلاعات بیاید تا موجب شفافیت کامل فرآیندهای دولتی باشیم.

آشنا با بیان این که نظام رسیدگی به تخلفات مطبوعات چند وجهی است ادامه داد: تذکرات به رسانه‌ها چیز عجیب و غریبی نیست لذا دولت تعهد کرده که از رسانه‌ها شکایت نکند و دولت تا کنون بر این امر پایبند بوده است.

خبر در حال تکمیل است...








۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن