تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815624772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام حماس: روابط حماس با ايران قطع نشده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مقام حماس: روابط حماس با ايران قطع نشده است
کد خبر: ۵۲۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ - 08 August 2015


یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با بیان اینکه روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران قطع نشده و نخواهد شد، رئیس جمهور سوریه را متهم کرد که به شدت و بدون تامل به حماس حمله می کند.


صلاح البردویل در گفتگو با پایگاه خبری «النشره» لبنان گفت: تصمیم حماس برای خروج از سوریه از زمان آغاز حوادث آن تصمیم درستی بود زیرا با این هدف بود که متهم به حمایت از یک طرف نشود و سبب جلوگیری از افتادن در مشکل شد.


وی گفت: ملت و مسئولان سوریه به حماس لطف داشتند. به علت اینکه حماس به طرفدارای از یک طرف متهم نشود یا اینکه مجبور نشود از یکی از طرف ها در سوریه حمایت کند از این کشور خارج شد. دیدگاه ما در این خصوص درست بود و ما همچنان بر این دیدگاه خود هستیم. بر همین اساس، در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم و نیز دوست نداریم کسی ما را به اتخاذ موضع مشخصی وادار کند.


البردویل در ادامه در ارتباط با احتمال از سرگیری روابط حماس با سوریه نیز وجود هرگونه دخالت خارجی را برای بهبودی روابط تیره بین حماس و نظام سوریه پس از خروج آن از این کشور تکذیب کرد و گفت حماس درباره تقویت روابط خود با هریک از طرف های عربی، منعی برای خود نمی بیند. از میان کشورهای عربی هیچ کسی به صورت منفی یا مثبت برای بازگشت روابط حماس با سوریه مداخله نکرده است. بعید است (از بین کشورهای عربی) کسی که خود با نظام سوریه مخالفت می کند برای بازگرداندن روابط حماس با نظام سوریه تلاش کند، این در حالی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه حماس را متهم و به شدت و بدون تامل به آن حمله می کند. ما امیدواریم که ثبات در سوریه برقرار شود و همه امور عربی اصلاح شود زیرا ادامه این وضع به نابودی (کشورهای( عربی منجر خواهد شد.


عضو ارشد حماس در ادامه درباره دعوت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در پایتخت قطر برای سفر به مسکو گفت: روابط با روسیه موضوع جدیدی نیست زیرا رهبران حماس پیش از این بارها بر اساس دعوت رسمی به روسیه سفر کرده اند .درست است که تحولات و تغییر بسیار زیادی در منطقه ایجاد شده است و موانعی در مسیر روابط حماس با روسیه ایجاد کرده است، اما حماس با قدرت در عرصه سیاسی- و به وسیله مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و جلوگیری از آن برای تحقق بخشیدن به اهدافش در غزه- حضور دارد. از این رو، همه احساس می کنند که باید در معادلات سیاسی کنونی در منطقه روی حماس حساب کنند.


البردویل در خصوص خبرهایی که از مذاکرات بین حماس و اسرائیل درباره رسیدن به توافق درباره آتش بس بلندمدت منتشر می شود نیز گفت: ما با هر تحولی بر اساس دیدگاه و منافع ملت و مبانی خودمان برخورد می کنیم. مسئله اساسی این است که روابط خوبی با روسیه داشته باشیم و حامی سیاسی برای مسئله فلسطین وجود داشته باشد.


صلاح البردویل درباره رابطه حماس با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: برخی ها تصور می کنند که رابطه حماس با جمهوری اسلامی ایران بدتر شده است و این از سفر (خالد مشعل) رئیس دفتر سیاسی حماس به عربستان سعودی برداشت می شود، اما همه این گمانه زنی ها صرفا رسانه ای است و صحت ندارد. حماس روابط خود را با ایران قطع نکرده و قطع نخواهد کرد. حماس به دنبال روابط با همه کشورهایی حامی مقاومت و ملت فلسطین در عرصه سیاسی و معنوی است.


وی افزود: شکی نیست که حوادث ، چه حوادث پیش از تحولات سوریه و چه پس از موضع حماس درباره یمن بر این روابط تاثیر منفی داشت و به نوعی سردی در روابط ایجاد کرد، اما به حد قطع روابط نرسیده است. هیچ یک از دو طرف به قطع کردن روابط با طرف دیگر تصمیم نگرفته است زیرا وجوه مشترکی در روابط حماس، ایران و حزب الله وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.


البردویل افزود: حماس خواهان این نیست که ایران از آن حمایت کند بلکه خواهان این است که ایران حامی مسئله فلسطین باشد زیرا مسئله فقط حماس نیست. هر کسی که از مسئله فلسطین حمایت کند، افتخار آزادی فلسطین را به دست می آورد و البته دشمن مشترک نیز وجود دارد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن