تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804031080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کباب بناب باعث رونق گردشگري آذربايجان شرقي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۳ب.ظ)
کباب بناب باعث رونق گردشگري آذربايجان شرقي مي‌شود موج - رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: حفظ هويت فرهنگي و تاريخي هر منطقه اي وظيفه مردم و مسوولان است و همه بايد براي احراز اين هويت تلاش کنيم تا به رشد در زمينه‌هاي مختلف از جمله گردشگري برسيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر در آيين افتتاحيه نخستين جشنواره ملي کباب بناب افزود: غذاي سنتي هر منطقه اي نشان از فرهنگ هر ملت است و برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي در معرفي اين هويت و ميراث بومي تأثير ارزنده اي دارد.
سلطاني فر ضمن تبريک، ثبت ملي کباب بناب به مردم آذربايجان، ادامه داد: با تلاش‌ها و جديت مردم و مسوولان آذربايجان کباب بناب به عنوان غذاي سنتي اين منطقه در فهرست آثار معنوي به ثبت ملي رسيد و ثبت ملي اين غذا باعث شور و نشاطي در ميان مردم شده است که اميدواريم در رونق تجاري و اقتصادي اين منطقه نيز تأثير گذار باشد.
وي همچنين گفت: کباب بناب به دليل مرغوبيت مواد اوليه، استفاده از سليقه و ذائقه مشتري و همچنين روش پخت سنتي آن، از ساير کباب‌هاي پخت شده در سطح کشور متمايز شده است، اميدواريم اين غذا در کل کشور عرضه شود و همچنين فعالان کباب بناب در سطح بين المللي نيز فعاليت داشته باشند.
وي با اشاره به برندهاي مطرح صنايع غذايي دنيا، ياد آور شد: همان‌طور که برندهاي معتبر غذايي در دنيا مرغوبيت اصلي آن غذا و طعم لذيذ خود را حفظ کرده‌اند انتظار مي‌رود با رونق و ايجاد نمايندگي‌هاي فروش در سطح بين المللي شاهد رونق اين غذاي سنتي در کل دنيا باشيم.
معاون رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين که دولت تدبير و اميد پس از گذشت دو سال از طول عمر خود به بخش قابل توجهي از وعده‌هاي انتخاباتي عمل کرده است، گفت: دولت پس از گذراندن يک دوره طولاني با يک منازعه سياسي و حقوقي در مقابل دشمنان ايران اسلامي که به صورت ظالمانه ايران را تحريم کرده بودند ايستادگي کرد و پس از 22 ماه مذاکره نفس گير، با حمايت‌هاي مقام معظم رهبري توانست ضمن حفظ حقوق هسته اي مردم ايران زمينه فرو ريختن پايه‌هاي تحريم را فراهم کرده و کشور را در آستانه تحولي روشن قرار دهد.
سلطاني فر ادامه داد: ايران کشور بزرگي بوده، هست و مي‌ماند و نقش خودش را به عنوان يک کشور قدرتمند در منطقه و به عنوان محور حرکت کشورهاي اسلامي ايفا مي‌کند.
وي وظيفه بعدي دولت را پس از بازپس‌گيري حق کامل مردم ايران در سطح بين المللي ايجاد شرايطي عنوان کرد که بتواند در کوتاه‌ترين زمان ممکن وضعيت معيشتي مردم را بهبود بخشد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور با تاکيد بر اين که وظيفه سازمان ميراث فرهنگي، حفظ ميراث ملموس، ناملموس و معنوي است، اذعان کرد: ما در کشوري زندگي مي‌کنيم که به واسطه وجود يک ميليون بنا، سايت، محوطه و مکان تاريخي به يک موزه بزرگ تبديل شده است، ما در طول 85 سال گذشته توانستيم 35 هزار از اين تعداد را به ثبت ملي برسانيم. بر همين اساس اهميت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، افزايش مي‌يابد و ما بايد با استفاده از اين پتانسيل شرايط جذب گردشگر را فراهم کنيم.
مسعود سلطاني فر ادامه داد: توسعه فعاليت‌هاي گردشگري از اهداف دولت است و رئيس جمهور نيز به اين موضوع توجه ويژه اي دارند ولي به دليل شرايط خاص تحريم که در سال‌هاي گذشته به وجود آمده بود کشور ما نتوانسته است جايگاه گردشگري خود را در دنيا به دست آورد.
وي همچنين گفت: کشور ما با توجه به وجود آثار تاريخي و پتانسيل‌هاي گردشگري در بين 15 کشور اول دنيا قرار گرفته ولي با توجه به شرايط خاص در سال‌هاي گذشته رتبه 45 دنيا در ورود گردشگر و رتبه 35 کشورهاي دنيا ازلحاظ کسب درآمد گردشگري را دارد.
وي با اشاره به دستاورد مهم هسته اي ابراز اميدواري کرد و گفت: انشالله در سال جاري و سال‌هاي آينده شاهد رونق جذب گردشگر و سرمايه گذاران در حوزه گردشگري باشيم، انتظار مي‌رود در افق 1404 درآمد گردشگري کشورمان به 30 ميليارد دلار افزايش يابد.
وي يادآور شد: پساتحريم آيندهٔ روشني در حوزه گردشگري براي کشورمان ترسيم کرده است و اميدواريم توسعه گردشگري موتور محرکه توسعه اقتصادي کشور باشد.
يادآور مي‌شود، لوح ثبتي کباب بناب در فهرست ميراث ملي ايران نيز با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري رونمايي شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن