تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع تحريم‌هاي بانکي و نقل‌وانتقال پول تا ۶ ماه ديگر ميسر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۴ب.ظ)
رفع تحريم‌هاي بانکي و نقل‌وانتقال پول تا ۶ ماه ديگر ميسر مي‌شود موج - مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل، گفت: حداقل بين ۵ تا ۶ ماه زمان نياز است تا تحريم‌هاي بانکي لغو و نقل‌وانتقال پول تسهيل شود و با اين وضع و توسعه همکاري‌هاي بين‌المللي تکرار دوران طلايي پتروشيمي امکان‌پذير است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، عيسي مشايخي، مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل، افزود: در زمان تحريم‌هاي بين‌المللي امکان هيچ‌گونه تأمين مالي وجود نداشته و کساني که مدعي دور زدن تحريم‌ها در زمينه تأمين مالي از خارج بوده‌اند تا به امروز هزينه‌هاي زيادي به کشور و دولت تحميل کرده‌اند.
وي با بيان اين‌که دوران طلايي توسعه صنعت پتروشيمي در دولت‌هاي هفتم و هشتم به واسطه حضور و کمک شرکت‌ها، سازندگان و اعتباردهندگان معروف اروپايي و آسيايي بود، گفت: در آن دوران حدود ۶ ميليارد دلار اعتبار از طريق روش‌هاي مختلف تأمين منابع مالي از جمله ضمانت شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران در اين صنعت تأمين گرديد، از اين‌رو تکرار آن دوران طلايي قطعا با همکاري‌هاي بين‌المللي مقدور خواهد بود.
به اعتقاد مديرعامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل جذب سرمايه‌گذاري خارجي و تأمين منابع مالي از بازارهاي بين‌المللي (فاينانس) در صنعت پتروشيمي تابع تغيير در شرايط سياسي و اقتصادي کشور است؛ تحريم‌ها يک عامل بسيار تأثيرگذار در اين زمينه بوده بنابراين تا زمان لغو کامل آن‌ها امکان تأمين مالي مقدور نيست.
مشايخي گفت: با وجود اين مسائل با توافق انجام شده و اعلام موارد بانکي در آينده (به نظر حداقل ۵ تا ۶ ماه طول خواهد کشيد) و اطمينان سرمايه‌گذاران خارجي به نظر ما اروپا هنوز از بحران مالي که در سال ۲۰۰۸ آغاز شده به‌طور کامل رهايي پيدا نکرده است و سرمايه‌گذاران باهوش به‌شدت به دنبال فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري با نرخ بازدهي بسيار بالا در کشورهاي مختلف هستند، از اين‌رو با توجه به ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل کشورمان دوران پساتحريم براي اين سرمايه‌گذاران دوران طلايي خواهد بود.
مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل گفت: با توجه به وجود زيرساخت‌هاي موجود مالي و اعتباري ميان ايران و اروپا، سرمايه‌گذاران و تأمين‌کنندگان منابع مالي کار سختي براي شروع مجدد همکاري تجاري خود با کشورمان ندارند، پيش‌بيني مي‌کنيم بعد از رفع موانع و تحريم‌هاي بين‌المللي بانکي و بيمه‌اي شاهد صف‌هاي طولاني سرمايه‌گذاران براي فعاليت در ايران خواهيم بود، از اين‌رو معتقديم که هر شرکتي که در ابتداي اين صف باشد در اولويت براي همکاري قرار خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن