تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805043958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاف در غریبی مشایی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لاف در غریبی مشایی
مصطفی پورمحمدی بعد از گذشت چهارسال بازهم به نقش اسفندیار رحیم مشایی در دولت گذشته اشاره کرد. سخنانی که باعث شد مشایی تصمیم به شکایت از وزیر دادگستری بگیرد.


به گزارش نامه نیوز، پس از شکایت احمدی نژاد از معاون اول دولت روحانی و اشرفی اصفهانی، اسفندیار رحیم مشایی نیز وارد میدان شد تا از وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید به خاطر اظهاراتش شکایت کند.
پورمحمدی نیز همچون جهانگیری و اشرفی اصفهانی به فسادهای دولت دهم اشاره کرد و گفت:« رئیس دفتر آقای احمدی نژاد در پرونده سه هزار میلیاردی نقش قابل توجهی داشته اند. واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دوطبقه کردن جاده چالوس به نور، جلسه ای در هتل استقلال به دستور مستقیم آقای مشایی بود. آقای مشایی نامه داده بودند و نقش قابل توجهی داشتند.» او در مورد اینکه چرا این قضیه پیگرد قضائی نشده است هم گفته که «البته ایشان گفته بود من فقط توصیه کردم و مسئولان باید طبق وظیفه خود عمل می‌کردند ولی همگان می‌دانند که توصیه مقامات عالی اثربخش است؛ به‌ویژه اگر توصیه آنان مکتوب هم باشد» پس از انعکاس گسترده سخنان پورمحمدي در ديگر رسانه ها، عبدالرضا داوری از شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری خبر داد که روز شنبه در قوه قضاییه ثبت می‌شود. او اظهارات پورمحمدي را «مصداق افترا و نشر اکاذیب» خواند و در پاسخ به این سوال که هدف احمدی‌نژاد از طرح شکایت‌های گسترده خود، آن هم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری چیست، به ايلنا گفت: واقعیت این است که در دو سال اول فعالیت دولت یازدهم، جریان احمدی‌نژاد برابر همه اتهام‌هایی که به سمت وی و اطرافیانش شلیک می‌شد، سکوت کرد. ما نمی‌خواستیم در این دو سال که دولت مشغول مذاکره با غرب بود، مطالبی را عنوان کنیم که فضاسازی و ایجاد حاشیه برای دولت محسوب شود. بعد از دو سال که پرونده هسته‌ای به نتیجه نسبی رسیده دلیلی ندارد که احمدی‌نژاد و اطرافیان او در برابر هجمه عظیم افتراها و اکاذیب علیه خود سکوت کنند. البته در مورد دلیل شکایت‌های آقای احمدی‌نژاد هر کسی می‌تواند روایت‌های خود را داشته باشد. بهانه‌ای برای سومین شکایت

حالا سخنان «وزیر دادگستری» برای تشکیلات احمدی‌نژاد، بهانه‌ای شده تا سومین شکایت از سلسله شکایت‌هایشان از مقامات دولتی را امروز در قوه قضائیه به ثبت برسانند؛ شکایتی که اگر امروز به ثبت برسد، می‌توان گفت رکورد شکایت از مقامات یک دولت، «سه شکایت در ١٣ روز» شکسته می‌شود. پیش از این هم وکیل مشترک «احمدی‌نژاد» و «بقایی» (معاون بازداشت‌شده احمدی‌نژاد» اعلام کرده بود که از «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری و حجت‌الاسلام «اشرفی‌اصفهانی»، رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری به قوه قضائیه شکایت می‌برد. بسیاری بعد از سخنان پورمحمدی و طرح شکایت از سوی مشایی به دنبال پیدا کردن نقش یار نزدیک احمدی نژاد در فسادهای اقتصادی بودند. در این میان نکته‌ای که بسیاری آن را فراموش کرده بودند این معنا بود که اطلاعات مطرح شده از سوی وزیر دادگستری، تازگی ندارد و در زمان افشای 3 هزار میلیارد تومانی، هنگام برگزاری دادگاه یا مواقع دیگر، در رسانه‌ها منتشر شده بود.
رونمایی از فساد گسترده  دولت دهم
وزیر دادگستری دولت یازدهم در زمان ریاستش بر سازمان بازرسی کل کشور نیز به این فساد گسترده اشاره کرده بود. سخنان وی باعث شد تا مجلس از پورمحمدی دعوت کرد در یک نشست غیرعلنی، نمایندگان را در جریان جزئیات پرونده قرار دهد. این جلسه ‌27 شهریور 1390 برگزار شد. گرچه جزئیات این جلسه منتشر نشد، اما بخش‌هایی از آن رسانه‌ای شد که البته، هیچ وقت تکذیب نشد. برخی از نمایندگان حاضر در آن جلسه معروف با اشاره به سخنان رئیس وقت سازمان بازرسی به رسانه‌ها گفته بودند که :« با توجه به گزارش مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، برای ما نمایندگان اثبات شده که اختلاس با برخی ها در دولت مرتبط بوده است» پورمحمدی در زمان تصدی پست ریاست سازمان بازرسی در گفت‌وگویی به شکایت دولتی‌های آن زمان از خودش هم اشاره‌ای می‎‌کند و می‌گوید: «به رئیس قوه عرض کردم دولتی‌ها از من شکایت دارند، گفتند شکایت نیست، اما من گفتم همان که هست را به شعبه ارجاع بدهید... کتبا نوشتم که از من تحقیق بشود و رفتم در آن مورد بازجویی پس دادم. من مثل آنها که خط قرمز گذاشتند و اجازه بازجویی ندادند و باعث شدند بسیاری از پرونده‌ها هنوز معلق باشد رفتار نکردم». اشاره پورمحمدی به جمله «احمدی‌نژاد» بود که درباره کابیه‌اش گفته بود: «کابینه، خط قرمز من است» مصطفی پورمحمدی همچنین در روز رای اعتماد خود در مجلس در مرداد ماه سال ١٣٩٢ خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «اگر شما می‌گویید دولت گذشته فاسد بوده، من تمام این اتهام‌ها را می‌پذیرم... عدالت تاوان دارد، عدالت و اصرار بر حق تاوان دارد» انتشار تصویر توصیه‌نامه مشایی در سال 90
سایت «مشرق» 5 روز قبل از نشست غیرعلنی پورمحمدی با نمایندگان مجلس، تصویر نامه‌ای از ‌مشایی به عنوان رئیس دفتر احمدی‌نژاد خطاب به دو وزیر اقتصاد و راه و ترابری وقت منتشر کرد که در آن، از وزیران مذکور خواسته شده بود «حسب موافقت رئیس جمهوری محترم» نسبت به واگذاری 5/50 درصد سهام شرکت فولاد خوزستان به «شرکت خدمات مهندسی فنی خط و ابنیه راه‌آهن» تراورس»ضمن تسریع، اقدام مساعد را به عمل آورند» نقش مشایی در این پرونده، تنها این «توصیه‌نامه» نبود که در آن از وزیران مذکور خواسته شده بود تا فولاد خوزستان بدون مزایده واگذار شود. در جلسه هفتم رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی، مدیرعامل شرکت تراورس، از جلسه با مشایی و مه‌آفرید خسروی (متهم ردیف اول پرونده) در طبقه هفتم هتل لاله و همین طور در نهاد ریاست جمهوری خبر داد، امری که به نحو دیگری نیز بیان شد.
نقش خواهرزاده مشایی در پرونده 3 هزار میلیاردی
روزنامه ایران در گزارشی به نقش خواهر زاده مشایی در فسادهای اقتصادی اشاره می‌کند و می‌نویسد: گذشته از نقش رئیس دفتر رئیس دولت دهم، آنچه جلب توجه می‌کند، انتشار نام خواهرزاده مشایی، به عنوان یکی از متهمان پرونده فساد 3 هزار میلیاردی است. علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری به تازگی بر حضور خواهرزاده مشایی به عنوان متهم در این پرونده، صحه گذاشته است. وی 15 مردادماه امسال در گفت‌وگویی با روزنامه «خراسان» گفت: «در جریان اختلاس سه هزار میلیاردی خانمی به دفترم آمد و از من خواست وکالت پسرش را که به جرم اختلاس زندانی شده بود، به عهده بگیرم. به او گفتم اگر پسر شما رشوه گرفته، به او توصیه می‌کنم قبل از صدور کیفرخواست مبلغ اختلاس را برگرداند تا به حبس محکوم نشود. من با این شرط وکالت پسر شما را به عهده می‌گیرم. او گفت من خواهر مشایی هستم. شرط من را پذیرفت و من نیز وکالت پسرش را به عهده گرفتم.» علاوه بر این خاطره گویی، به نظر می‌رسد مدیرعامل سابق بانک صادرات، نخستین فردی باشد که از نقش «ع. ر» در پرونده پرده برداشت. براساس خبری که 22 اسفندماه 1390، روی خروجی «خبرآنلاین» قرار گرفت، وقتی محمد جهرمی، می‌خواست نحوه و چرایی خروج محمدرضا خاوری، مدیرعامل اسبق بانک ملی را تشریح کند، این طور گفت که «در حال حاضر خوشبختانه قوه قضائیه رسیدگی خوبی داشته و مدارک کامل‌تری پیدا کرده است. از سوی دیگر اعترافات خوبی هم به دست آمده و مشخص شده که آقای خاوری چه میزان گرفته است یا اینکه «خواهرزاده آقای مشایی» چه مقدار دریافت کرده است. در کیفرخواست نامش آورده شده است.» همچنین براساس خبری که 7 خردادماه 1391، سایت خبری «شفاف» منتشر کرد، جهرمی از «بودن نام خواهرزاده مشایی به اتهام گرفتن رشوه، در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی خبر داد.»
اظهارات متهم
مهم‌تر از استناد به گفته‌های جهرمی، مرور بر اظهارات خواهرزاده مشایی در دادگاه، می‌تواند روشنگر باشد. «ع. ر» نه تنها به عنوان متهم در دادگاه حضور یافت، بلکه در جریان رسیدگی به پرونده، مطالب بسیاری را علیه دایی خود بر زبان آورد. از جمله وی در جلسه دوازدهم دادگاه اظهار کرد که «دایی‌ام جلسات شبانه در طبقه هفتم هتل لاله با برخی از سرمایه‌داران از جمله مه‌آفرید امیرخسروی برگزار می‌کرد که در یکی از این جلسات در طبقه هفتم هتل، مه‌آفرید خسروی و مسئول مالی‌اش و یکی دو نفر دیگر حضور داشتند، حدود ساعت یک بامداد بود و دایی‌ام تازه از سفر استانی بازگشته بود و وی در آن جلسه خواب بود، اما آقایان درخصوص پروژه رامسر و چند پروژه تهاتری صحبت می‌کردند. آقای مشایی که در خواب و بیداری بود، اجرای پروژه‌ها را تأیید کرد و قرارهای اولیه بسته شد.» وی در این جلسه اضافه کرد «من نباید 7 ماه در زندان باشم، خود آقای مشایی باید به دادگاه بیاید و پاسخگوی اقداماتش باشد»
با توجه به این شواهد؛ سؤال این است که چرا مشایی در همان زمان، اظهارات خواهرزاده خود را تکذیب نکرد و چرا 4 سال این موضوع را مسکوت گذاشت. مشایی کیست؟ آخرین پست دولتی «اسفندیار رحیم‌مشایی» به دولت دهم بازمی‌گردد. او در این دولت رئیس دفتر «محمود احمدی‌نژاد» بود. «مشایی» سمت‌های دیگری هم ازجمله ریاست دبیرخانه جنبش عدم‌تعهد، مشاور رئیس‌جمهور، دبیری کمیسیون فرهنگی دولت و ریاست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده داشت. پیش از دولت دهم، در دولت نهم، «مشایی» معاون «احمدی‌نژاد» و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران بود. در زمان زعامت «احمدی‌نژاد» در شهرداری تهران، او رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران بود. پیش از این هم در صداوسیما، مدیر رادیو پیام بود. او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ ثبت‌نام کرد ولی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. مشایی در پاییز ۱۳۹۳ مدعی شد به‌منظور حمایت دوباره اصولگرایان از محمود احمدی‌نژاد، برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی خداحافظی کرده ‌است. او متولد سال ١٣٣٩ در روستای «مشا»، از توابع شهر رامسر در مازندران است. مشایی علاوه‌بر همکاری و همفکری، پیوند خانوادگی نزدیکی هم با محمود احمدی‌نژاد دارد: پسر احمدی‌نژاد همسر دختر مشایی است.





۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن