تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802804464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسیدگی به شکایت احمدی نژاد از جهانگیری |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رسیدگی به شکایت احمدی نژاد از جهانگیری
کد خبر: ۵۲۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ - 08 August 2015


معاون اول رئیس جمهور در مورد شکایت احمدی نژاد از وی گفت: این سوال را از دستگاه قضایی بپرسید.

اسحاق جهانگیری صبح امروز درحاشیه بازدید از خبرگزاری ایسنا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به پرونده محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و حمیدرضا بقایی معاون اجرایی آن توضیحات ارائه کرد.

خبرنگاری از جهانگیری پرسید: با توجه به گفته اخیر شما مبنی بر اینکه وقتی ما می گوییم پول ها چه شد برخی فکر می کنند ما می گوییم بردند و خوردند در حالی که ما می گوییم این پول ها چگونه خرج شد، آیا شکایت احمدی نژاد از شما وجهی دارد؟

معاون اول رئیس جمهور پاسخ داد: این سوال را ازدستگاه قضایی بپرسید، قوه قضاییه باید رسیدگی کند.

وی در مورد بازخورد شکایت احمدی نژاد در موردش گفت: هنوز به صورت رسمی چیزی به من منتقل نشده است.

معاون اول رئیس جمهور در مورد پرونده بقایی و این که آقای اشرفی اصفهانی گفته است در 10 کشور از سوی دولت قبل سرمایه گذاری شده است ، گفت: من در جریان جزئیات نیستم این مسائلی است که به دستگاه قضایی منتقل می شود ، حکم اصلی در اینگونه موارد دستگاه قضایی است.


جهانگیری تکرار کرد که باید منتظر بمانیم مسائلی که به قوه قضائیه منتقل شده بررسی شود و آنها نظر نهایی را بدهند.


کارگروه پیشگیری از تخلفات مالی در دستگاههای دولتی  


معاون اول رئیس جمهور از تشکیل کارگروهی در همه دستگاه‌های دولتی برای پیشگیری از تخلفات مالی خبر داد.


اسحاق جهانگیری افزود: این کارگروه از نیروهای موجود در داخل وزارتخانه همچون حراست، بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات تشکیل شده است که وظیفه آنها نیز جلوگیری از تخلفات ازجمله تخلفات مالی است.

وی تصریح کرد: مسئولیت این کارگروه بر عهده بالاترین مقام دستگاه‌ها گذاشته شده و سامانه‌ای ایجاد شده است که همه آنها در دبیرخانه ستاد کنترل می شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از ایجاد سامانه‌های الکترونیکی برای شفاف‌سازی در نظام بانکی کشور و نظام گمرکات خبر داد.

وی افزود: این سامانه ارزهای تخصیص داده شده برای واردات کالا ازجانب همه دستگاه‌ها را تا لحظه ورود به کشور رصد می کند.

جهانگیری اظهار داشت: متأسفانه در گذشته ارزهایی به نرخ دولتی برای واردات کالاها تخصیص داده می شد، اما یا کالایی وارد کشور نمی شد و یا اگر به نرخ بود در بازار آزاد عرضه می شد چون سرنوشت ارز رصد نمی شد.


امریکا با توافق هسته‌ای همراهی نکند،‌منزوی میشود


معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر امریکایی ها به هر دلیلی با توافق هسته‌ای همراهی نکنند دنیا با آنها همراهی نخواهد کرد، بنابراین آنها منزوی خواهند شد و این برای ایران برد است.


اسحاق جهانگیری در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تأسیس جهاد دانشگاهی در خبرگزاری ایسنا افزود: برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی برای مخالفت با توافق هسته ای ایران مبالغ زیادی هزینه می کنند، ‌البته در جاهای دیگری هم این کارها را می کنند.

وی ادامه داد: چه کسی فکر می کرد بعد از این همه مدت اروپایی‌ها احساس کنند باید راه خود را از امریکایی‌ها جدا کنند؟

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت:‌ با وجود سرو صداهای امریکایی ها موجی از اروپایی ها برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده اند و می گویند چگونه و چه میزان سرمایه گذاری در ایران انجام دهیم.

وی افزود: چه کسی تصور می کرد در یک موضوع مهم بین المللی،‌ جمهوری اسلامی ایران با شش کشور قدرتمند دنیا به توافق برسد و رژیم صهیونیستی احساس بازندگی کند و چنین شرایطی در داخل امریکا پیش آید؟

جهانگیری تصریح کرد:‌ متاسفانه نخبگان و سیاستمداران امریکایی در سال های اخیر وابسته به پول شده اند.

وی با بیان اینکه ما از مذاکرات هسته ای سربلند و موفق بیرون آمدیم گفت: توافق هسته ای کار بزرگی بود که ایران در مقابل شش کشور بزرگ دنیا انجام داد و تا آنجا که اطلاعات تاریخی ما نشان می دهد چنین موضوعی در تاریخ امکان نداشته است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه دوران سخت را زود فراموش می کنیم  و وقتی از دوران سخت فاصله می‌گیریم و به روزهای خوب می رسیم عده ای یادشان می آید که مردم باید به روزهای سخت برگردانده شوند، ‌به نظر می‌رسد نان عده ای در التهاب‌آفرینی است.

وی در ادامه انتقال درست سیاست‌ها و عملکرد دستگاه‌های دولتی را از وظایف رسانه‌ها برشمرد و گفت: رسانه هایی که با بودجه دولت فعالیت می‌کنند مهم ترین رسالت آنها این است که عملکرد صحیح و بدون واسطه را به مردم برسانند.

معاون اول رئیس جمهور از عملکرد برخی رسانه‌های داخلی انتقاد کرد و افزود: ما به اندازه کافی دشمن داریم که نقاط ضعف را بزرگنمایی کند بنابراین نیازی نیست برخی رسانه های داخلی این روش را ادامه دهند.

وی همچنین انتقال درست نیازها و مطالبات مردم را از دیگر وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: مردم حقوق اساسی دارند و این حقوق به عنوان مطالبه باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

جهانگیری دفاع از حق‌الناس را از دیگر رسالت‌های رسانه‌ها برشمرد و ادامه داد: سرمایه های مادی یک ملت متعلق به یک نسل نیست بلکه به نسل های آینده هم تعلق دارد.

وی از عملکرد دولت‌های قبلی در نحوه برداشت از میدان‌های‌ مشترک نفت و گاز انتقاد کرد و گفت: وقتی کشورهای دیگر بیشتر از ما از میدان‌های مشترک برداشت می‌کنند یعنی سرمایه کشور را مقابل چشم ما به غارت می‌برند.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: رسانه‌ها باید در مورد سرمایه‌های اجتماعی هشدار دهند و بزرگ‌ترین سرمایه دولت و نظام، اعتماد و امید مردم است ولی عده ای سعی می کنند با امید و اعتماد مردم مبارزه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مبارزه با مفاسد سازمان یافته در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه این پدیده مانند موریانه ای به تن نظام افتاده است و باید از بین برود.

جهانگیری افزود: سابقه نداشته است این همه مقامات ارشد کشور متهم و در زندان باشند و بعضاً‌ به جای عذرخواهی طلبکار هم هستند.

وی اظهار داشت: کسانی که به هر نحوی در ایجاد فساد مقصر بودند، از اینکه به وظایف خود به‌خوبی عمل نکردند باید در جامعه سر به زیر باشند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که هر جامعه را تهدید می کند  خروج از قانون است و این دولت خودش را متعهد به بازگشت به قانون در رأس کارها می داند.

جهانگیری در بخش اول سخنان خود ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران گفت: باید از شورای فرهنگ عمومی کشور تشکر کرد که در سال 1377 تدبیر به خرج داد و سالگرد شهادت شهید صارمی در مزار شریف افغانستان به دست طالبان را به عنوان روز خبرنگار معرفی کرد.

وی همچنین یاد فعالان عرصه خبر از مشروطه تا دوره پرمخاطره جنگ را گرامی داشت و افزود: جای افرادی همچون شهید آوینی و بزرگانی که اخیراً از دنیا رفته‌اند همچون کاظم معتمدنژاد، فرقانی و قندی، خالی است.

معاون اول رئیس جمهور خبرنگاران را به سلسله اعصاب بدن تشبیه کرد و گفت: کارهایی که سلسله اعصاب در بدن بر عهده دارند، خبرنگاران آن را در جامعه بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ما مسئولان اجرایی کشور تا آنجا که در توان داریم باید به شغل خبرنگاری توجه کنیم و نقش‌آفرینی این قشر را بشناسیم و بشناسانیم.

جهانگیری اظهار داشت:‌خبرنگاران باید شأن و وظیفه خود را بدانند و مدیران باید آنها را به رسمیت بشناسند و حقوق مادی و معنوی آنها را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: دولت بجد طرفدار نقد و تضارب آراء است و اگر انصاف دهیم، از روابط بین‌الملل تا اقتصاد، ‌سیاست و فرهنگ رسانه‌های مخالف دولت در تخریب دست بالا را دارند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کاش رسانه‌ها و خبرنگارانی که التزام به خواست و رأی مردم و تعهد به مسائل ملی دارند و سخن دولت را به‌درستی می شنوند و منعکس می کنند به اندازه خبرنگاران مخالف دولت از امکانات برخوردار بودند.

رئیس جمهور گفت: اصرار داریم دولت الکترونیک برای پیشگیری از مفاسد ایجاد شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن