تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820538872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روشن شدن نحوه حل‌وفصل مسائل مالي با ايتاليا در ديدار اخير مقامات اين کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۶ق.ظ)
روشن شدن نحوه حل‌وفصل مسائل مالي با ايتاليا در ديدار اخير مقامات اين کشور موج - معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت از روشن شدن نحوه حل‌وفصل مسائل مالي با ايتاليا در ديدار اخير مقامات اين کشور از تهران خبر داد و گفت: کشورهاي اروپايي خواهان بازگشت هر چه سريع‌تر به ايران هستند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، اميرحسين زماني نيا، حضور گسترده هيأت‌ها را در ايران، آغاز فصل جديدي از همکاري‌ها بيان کرد و در پاسخ به اين‌که از ميان سه هيأت اروپايي که بعد از توافق هسته‌اي ايران و ۱+۵ وارد تهران شدند کدام‌يک در مذاکرات جدي‌تر بوده و به‌زودي به ايران بازخواهند گشت، گفت: هر سه هيأت به ترتيب حضورشان؛ يعني آلمان، فرانسه و ايتاليا در مذاکرات با ايران بسيار جدي بوده و خواهان بازگشت هر چه سريع‌تر به ايران پس از لغو تحريم‌ها هستند.
وي با بيان اين‌که در گفت و گو با هر سه هيأت اروپايي بر لزوم انتقال تکنولوژي و سرمايه‌گذاري در ايران تأکيد شده، تصريح کرد: سرمايه‌گذاري و مشارکت شرکت‌هاي اروپايي با بخش خصوصي در ساخت تجهيزات و ادوات تنها براي حضور در بازار ايران نخواهد بود، بلکه درهاي بازارهاي منطقه نيز به روي اين همکاري‌ها باز خواهد شد و ايران مي‌تواند در اين زمينه با توجه به توانمندي‌هاي موجود نقش مهمي را ايفا کند.
زماني نيا سپس به ديدار اخير مقامات ايران و ايتاليا اشاره کرد و با بيان اين‌که صنايع ايران و ايتاليا در کنار فرهنگ و روحيات مردم دو کشور ارتباط نزديکي به يکديگر دارند، تصريح کرد: پائولوجنتيلوني، وزير خارجه ايتاليا از گسترش همکاري همه جانبه با ايران حمايت کرده و حضورشان را در ايران به عنوان شروع مجدد همکاري‌ها ميان دو کشور دانست.
معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت با بيان اين‌که شرکت‌هاي ايتاليايي پيشنهادهاي مختلفي براي همکاري ارائه داده‌اند، تصريح کرد: قرار شد شرکت‌هاي ايتاليايي در زمينه‌هاي مختلف همچون توربين سازي و ... با همتايان ايراني خود ديدار و گفتگو کنند تا بلافاصله بس از لغو تحريم‌ها منجر به عقد قرارداد شود.
اميرحسين زماني نيا درباره اختلاف حساب ايران و ايتاليا هم گفت: در اين زمينه نيز مذاکراتي انجام شده و نحوه حل‌وفصل مسائل مالي نيز روشن شده است.
به گفته وي، اگر قرار باشد نقل‌وانتقال مالي صورت بگيرد لازم است سوييفت دوباره برقرار شود.
پس از توافق ايران و ۱+۵ در ۲۳ تيرماه و در ظرف کمتر از يک ماه، چهار مقام بلندپايه اروپايي وارد تهران شدند؛ وزير امور خارجه ايتاليا در کنار فدريکا گوييدي، وزير توسعه اقتصادي ايتاليا چهارمين مقام بلندپايه اروپايي بود که ظرف دو هفته گذشته وارد تهران شده است. پيش از او، لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه، زيگمار گابريل، قائم‌مقام صدراعظم آلمان و فدريکا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران آمده بودند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن