تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802683266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت همکاري‌ها ميان ايران و ايتاليا پس از لغو تحريم‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۹ق.ظ)
تقويت همکاري‌ها ميان ايران و ايتاليا پس از لغو تحريم‌ها موج - وزير امور خارجه ايتاليا با بيان اين‌که روابط تهران و رم از اين پس چشم‌انداز روشن‌تري خواهد داشت، گفت: اميدوارم اين چشم‌انداز، با تقويت همکاري‌ها ميان ايران و ايتاليا پس از لغو تحريم‌ها، محقق شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، پائولو جنتيلوني، وزير امور خاجه ايتاليا، درباره اين‌که چه زماني مي‌توان گفت روابط برد-برد ميان ايران و ايتاليا به وجود آمده است، گفت: به نظر من دوره تازه روابط ايران و غرب به‌ويژه ايتاليا از ۱۴ ژوئيه امسال با توافق جامع هسته‌اي در وين آغاز شد و هم اکنون درها براي ورود شرکت‌هاي خارجي به ايران باز شده است.
وي با بيان اين‌که ايتاليايي‌ها براي بازگشت دوباره به تهران و گسترش همکاري‌ها با بخش‌هاي خصوصي و دولتي ايران مصمم هستند، تصريح کرد: شرکت‌هاي ايتاليايي مي‌توانند پس از لغو تحريم‌ها در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي ايران همچون گذشته مشارکت فعالي داشته باشند.
وزير امور خارجه ايتاليا افزود: شايد بتوان گفت تا ۱۰ سال پيش، ايتاليا مهم‌ترين شريک اقتصادي ايران بود. از اين‌رو ما به دنبال احياي روابط مطلوب گذشته، در آينده‌اي نزديک هستيم، اين چشم‌اندازي است که اميدواريم با همکاري دو کشور محقق شود.
جنتيلوني تصريح کرد: برآوردها حاکي از آن است که لغو رسمي تحريم‌هاي ايران چهارتا پنج ماه زمان مي‌برد، بنابراين ضروري است که پيش از برچيده شدن کامل تحريم‌ها، شرکت‌هاي ايتاليايي با شرکت‌هاي ايراني و دولت اين کشور در ارتباط باشند و با برنامه‌ريزي براي آينده، آمادگي لازم را به‌منظور همکاري در دوران پس از تحريم‌ها به دست آورند.
وي يادآور شد: فصل تازه همکاري‌هاي ايران و ايتاليا در حوزه‌هاي اقتصادي، صنعتي و انرژي، پس از برداشته شدن تحريم‌ها به‌صورت رسمي آغاز مي‌شود.
وزير امور خارجه ايتاليا گفت: بدون شک روابط ايران و ايتاليا از اين پس چشم‌انداز روشن‌تري خواهد داشت؛ زيرا در طول سال‌هاي گذشته که مشکلاتي پيش روي روابط تهران و غرب وجود داشته، ايتاليا همواره براي حفظ روابط خود با تهران تلاش کرده است؛ من معتقدم که اين موضوع مي‌تواند به تقويت روابط ما در آينده کمک شاياني کند.
هيأت عالي‌رتبه سياسي، اقتصادي و صنعتي ايتاليا به رياست وزير امور خارجه اين کشور و فدريکا گوئيدي، وزير توسعه اقتصادي ايتاليا، به همراهي جمعي از مديران ارشد از صاحبان صنايع و مهم‌ترين موسسه‌ها و شرکت‌هاي اقتصادي دولتي و خصوصي اين کشور روز سه‌شنبه (۱۳ مرداد) وارد تهران شدند.
وزيران امور خارجه و توسعه اقتصادي ايتاليا افزون بر ديدار و گفت و گو با دکتر حسن روحاني، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران، با تعدادي از وزيران دولت يازدهم براي مذاکره درباره بخش‌هاي مختلف اقتصادي، صنعتي و انرژي ملاقات کردند.
اين نخستين سفر مقام‌هاي عالي‌رتبه ايتاليايي به تهران پس از توافق جامع هسته‌اي وين بود.
در همين حال، بيژن زنگنه، وزير نفت ايران، عصر چهارشنبه (۱۴ مرداد) با وزير امور خارجه و وزير توسعه اقتصادي ايتاليا و کلاديو دسکالزي، مدير عامل شرکت اني ديدار و درباره توسعه همکاري‌هاي دوجانبه در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي ميان تهران-رم ديدار و گفت و گو کرد.
وزير امور خارجه ايتاليا در کنار وزير توسعه اقتصادي ايتاليا چهارمين هيأت بلندپايه اروپايي هستند که ظرف ۲ هفته گذشته وارد تهران شده پيش از جنتيلوني، لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه، زيگمار گابريل، قائم‌مقام صدراعظم آلمان و فدريکا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا، به ايران سفر کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن