تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803077373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد: مبارزه واقعی با فساد در سایه دسترسی آزاد به اطلاعات تحقق می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزیر ارشاد: مبارزه واقعی با فساد در سایه دسترسی آزاد به اطلاعات تحقق می یابد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مبارزه واقعی با فساد به ویژه مفساداقتصادی از طریق انتشار و دسترسیز آزاد به اطلاعات محقق می شود
به گزارش نامه نیوز، علی جنتی در پیامی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار به نخستین نشست روزنامه نگاران، نیازهای حرفه ای و مسایل اجتماعی که توسط حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، افزود: بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هر فرد ایرانی می تواند به همه اطلاعات طبقه بندی نشده دسترسی داشته باشد.
وی دسترسی به اطلاعات را حق مردم و تکلیف دولت دانست و افزود: دولت یازدهم بر اجرای این قانون اصرار جدی دارد.
جنتی با اشاره به مشکلات شغل خبرنگاری در این پیام تصریح کرد : گاهی یک خبرنگار مجبور می شود اخبار چند شاخه از مسایل اجتماعی را همزمان پوشش دهد؛ شاخه هایی که هر کدام نیاز به تخصص، اطلاعات و مطالعه فراوان دارد؛ از مسایل قضایی و انتظامی گرفته تا مسایل مربوط به محیط زیست، سلامت، بهداشت و درمان و همچنین از اخبار آموزش و پرورش گرفته تا اخبار حوزه و دانشگاه. .. تنوع و تکثر مسایل، اخبار و رویدادهای حوزه اجتماعی منجر به تخصصی شدن آنها شده است و رسانه ها باید این تخصصی شدن را بپذیرند و برای آن برنامه ریزی کنند.
جنتی تقویت اخلاق حرفه ای در حوزه خبر و اطلاع رسانی و همچنین برآورده شدن نیازهای حرفه ای و مسایل اجتماعی اهالی رسانه را از مهمترین نکات این حوزه دانست و اضافه کرد: گونه های مختلفی چون شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها ، میکرووبلاگ ها، پادکست ها، ویکی ها و اجتماعات محتوا محور، تغییرات و تحولات سریعی را رقم زده اند و روزنامه نگاران و اهالی رسانه به شکل های مختلف می توانند از این گونه رسانه ها برای انجام کار حرفه ای استفاده کنند.
در این پیام تاکید شده است: رسانه های اجتماعی امکان مشارکت طیف وسیعی از شهروندان را در جمع آوری، پالایش و توزیع اطلاعات فراهم آورده اند؛ در چنین فضایی دیگر اخبار به طور انحصاری دراختیار روزنامه نگاران و رسانه ها قرار ندارد بلکه از زیست بومی بر میخیزد که در آن روزنامه نگاران و شهروندان به رد و بدل کردن اطلاعات می پردازد.
وی با طرح این موضوع که در این زیست بوم جدید رسانه ای افراد غیرروزنامه نگار یا همان شهروندان روزنامه نگار بعنوان منابعی جدید برای سازمان های خبر عمل می کنند، تاکید کرد: این تحولات با سرعتی عجیب انجام می شود و فرصت تعریف پیوست ها و قوائد مرتبط را از نهادهای مسوول می گیرد اما در این میان اهالی رسانه ها با پایبندی به اخلاق حرفه ای می توانند کنترل کننده و نظم دهنده چنین فضایی باشند.
جنتی همچنین مشکلات بیمه ای خبرنگاران، مسایل مرتبط با نظام دستمزد و طبقه بندی مشاغل در واحدهای مطبوعاتی و مسایل مربوط به نظام صنفی و رسیدگی دعاوی حقوقی در این صنوف و تعاونی های مرتبط با کارکنان مطبوعات را از جمله مباحثی دانست که وزارت کار می تواند در تسهیل مسیر آنها نقشی بارز داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرده است : تزلزل در ادامه فعالیت بسیاری از رسانه های مکتوب، ثبات شغلی، بیمه و حقوق و مزایای خبرنگاران را متزلزل می کند و آرامش آنها را به هم می ریزد ؛ این در حالی است که خبرنگار در برابر این دشواری های کمر شکن بی پناه است و مانند دیگر اصناف مدافع و حامی موثری ندارد.
نخستین نشست روزنامه نگاران، نیازهای حرفه ای و مسایل اجتماعی با پیام رییس جمهوری آغاز به کار کرد و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست در ارتباط با حوزه روزنامه نگاری سخنرانی کرد.
در این مراسم، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، حجت الاسلام محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات و پیشکسوتان و اساتید روزنامه نگاری حضور دارند.
همچنین دو نشست تخصصی با موضوع های رسانه و مسایل اجتماعی و بررسی مسایل بیمه ای، نظام مزدی و طبقه بندی مشاغل با حضور خبرنگاران و اساتید حوزه روزنامه نگاری برگزار می شود.
این مراسم به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات عصر جمعه 16 مرداد ماه در آستانه روز خبرنگار در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

منبع: ایرنا


۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن