تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803641769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجادله رسانه‌ای دو مسئول عالی رتبه بر سر معافیت سربازی! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مجادله رسانه‌ای دو مسئول عالی رتبه بر سر معافیت سربازی!
مگر می‌شود برای تصویب قانونی اقدام کرد که مجری آن از تصمیم گیری ها درباره اش بی اطلاع است و از آن مهم تر، ممکن است ایشان را با مشکلاتی در این زمینه همراه کند؟ آیا این موضوع نشان دهنده ناهماهنگی بزرگ حاکم بین مسئولان، نهادها و دستگاه ها با یکدیگر نبوده و جای نگرانی نخواهد داشت؟
کد خبر: ۵۲۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ - 07 August 2015




از افزایش زمان خدمت از هجده ماه به بیست و چهارماه گرفته تا فروش خدمت با فرمولی عجیب و غریب به سرباز فراری ها و...، ظاهرا قرار نیست داستان خدمت سربازی به این زودی ها فیصله بیابد. داستانی که در روزهای اخیر وارد نوعی کشمکش شده است!

به گزارش «تابناک»، هرچه با اجرای طرح فروش خدمت سربازی به برخی از مشمولان غائب به نظر می‌رسید که داستان تغییرات متعدد در قانون خدمت وظیفه عمومی به انتها رسیده و تا مدت ها نباید انتظار خبر جدیدی درباره سربازی را داشته باشیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای گذشته سخنانی بر زبان آورد که باز ماجرایی جدید به راه انداخته و هنوز برای حدس زدن فرجام آن زود به نظر می‌رسد.

ماجرا از این قرار بود که علی ربیعی در سفری که به گنبد کاووس داشت، در حاشیه یک دیدار، از تلاش وزارت خانه تحت امر خود برای اعمال نوعی معافیت جدید سربازی خبر داد و در این باره گفت: «در صدد هستیم با کمک مجلس شورای اسلامی فرزندان پسر خانواده‎های زیر پوشش بهزیستی را از خدمت سربازی معاف کنیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.»

البته این دومین اظهار نظر این عضو کابینه دولت یازدهم درباره سربازی در این هفته بود چراکه وی پیش از آن در جمع دیگری گفته بود: «معافیت دائم مشمولانی که با معلولان دارای معلولیت جسمی و حرکتی ازدواج کنند، مشروط بر این که 10 سال از استمرار ازدواج آنان گذشته باشد، از جمله مواردی است که نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است و پس از تصویب مجلس اجرایی می‌شود.»

هرچند وزیر در هر دو اظهار نظر خود در این باره از لایحه‌ای سخن گفت که یا تهیه شده و یا در دست تهیه است و اجرایی شدن آن را منوط به تصویب در مجلس شورای اسلامی خواند ولی همه این نکات هم موجب نشد تا به اظهار نظر در امور غیر مرتبط با وظایف خود متهم نشده و با واکنش مسئولان نظام وظیفه مواجه نشود!

بعد از این اظهار نظرهای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح که به نظر هیچ از اظهار نظرهای وزیر رضایت نداشت، واکنش نشان داد و لا به لای گلایه هایش، به نکاتی اشاره کرد که محل تامل به نظر می‌رسد و به نوعی حکایت از ناهماهنگی شدید مسئولان در این زمینه دارد؛ به ویژه آنکه سربازی و تغییرات قوانین مرتبط با آن بسیار برای مردم اهمیت دارد و بسیاری اخبار مرتبط با آن را دقیق رصد می‌کنند.

کمالی در این باره به ایسنا گفت: «خدمت سربازی یکی از منابع تامین نیروی انسانی در نیروهای مسلح و از ارکان تامین توان رزم و بنیه دفاعی کشور است که طبق مقررات تصمیم گیری در این خصوص از سوی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود و در حال حاضر نیز ستاد کل برنامه‌ای در خصوص آنچه که وزیر رفاه اشاره کرده‌اند ندارد.»

وی با تاکید بر اینکه لایحه‌ معافیت فرزندان تحت پوشش بهزیستی و بررسی آن به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: «ستاد کل حتی بررسی چنین لایحه‌ای را نیز در دستور کار خود قرار نداده است. در حال حاضر برابر ماده 44 قانون سال 90 یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی‌، از انجام خدمت سربازی معافند. همچنین مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول داشته باشند نیز از انجام خدمت سربازی معاف شده و تنها پسر خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که حداقل دارای سه فرزند اناث باشند از انجام خدمت سربازی معافند، بنابراین لازم است بار دیگر نیز تاکید کنم که موضوعی تحت عنوان لایحه‌ معافیت فرزندان تحت پوشش بهزیستی وجود ندارد.»

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه درباره روند تصمیم گیری در این باره گفت: «لازم است چنین طرح‌هایی ابتدا به ستاد کل نیروهای مسلح آمده و پس از بررسی و در صورت تصویب اطلاع رسانی شود نه اینکه قبل از آنکه طرح حتی به دست ما برسد اطلاع رسانی در خصوص آن انجام شود؛ از مسئولان غیر مرتبط با حوزه سربازی می‌خواست که از اظهار نظر در حوزه سربازی که از وظایف ستاد کل نیروهای مسلح است‌، خودداری کنند. همچنین خواسته دیگر ما از این مسوولان این است که تا زمانی که موضوعی بررسی نشده از رسانه‌ای کردن آن خودداری کنند چرا که ممکن است مردم با توجه به اظهارنظر آنان در مورد سربازی‌شان برنامه‌ریزی کرده و وارد غیبت شوند که ورود به غیبت تبعات خاص خود را دارد. »

بدین ترتیب هرچند این مقام مسئول درباره جایگاه مجلس در این باره اظهار نکرد و به این سوال پاسخ نگفت که اگر لایحه‌ای که وزیر از آن سخن گفته، در مجلس طرح شود و به تصویب برسد، تکلیف چیست؟، ولی به نکته جالب توجهی اشاره کرد که جا دارد دولت مردان و وزیر رفاه درباره اش شفاف سازی کنند: «براستی چگونه شده که دولت برای تغییر در قانون سربازی و اعمال معافیتی جدید (هرچقدر هم که ضروری به نظر برسد)، تصمیم گرفته و آن را در قابل یک لایحه تنظیم نموده تا در مسیر قانون گذاری قرار گیرد اما برای کارشناسی شدن آن، به سراغ کارشناسان این زمینه که همانا ستاد کل نیروهای مسلح است، نرفته و از ایشان نظرخواهی نکرده؟

به زبان ساده تر، مگر می‌شود برای تصویب قانونی اقدام کرد که مجری آن از تصمیم گیری ها درباره اش بی اطلاع است و از آن مهم تر، ممکن است ایشان را با مشکلاتی در این زمینه همراه کند؟ آیا این موضوع نشان دهنده ناهماهنگی بزرگ حاکم بین مسئولان، نهادها و دستگاه ها با یکدیگر نبوده و جای نگرانی نخواهد داشت؟

آیا نمی‌توان از این تشتت به این نتیجه رسید که برخی تصمیمات مسئولان، حتی درباره مسائل مهم مرتبط با مردم، گاه آنقدر احساسی و غیرکارشناسی ست که جز لطمه به باور عمومی رهاورد دیگری به دنبال ندارد؟ آیا اختلافاتی تا این اندازه عمیق بر سر مسائلی که چارچوب های قانونی آن سالها پیشتر تدوین شده، طبیعی‌ست؟!   














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن