تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‎بینی ابتلا به آلزایمر از ۱۸ سال قبل


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیش‎بینی ابتلا به آلزایمر از ۱۸ سال قبل
دانشمندان دریافته اند که آلزایمر را می توان سال ها پیش از وقوع آن و از روی نتایجی که فرد در آزمون های هوش به دست می آورد، پیش بینی کرده و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ابتلا به آن اتخاذ کرد.
آفتاب : طبق یک مطالعه جدید خطاهایی که در آزمایش های حافظه و تفکر انسان نمایان می شود می تواند بیماری آلزایمر را حداقل ۱۸ سال قبل از وقوع آن تشخیص دهد.

«کومار راجان»، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه شیکاگو، می گوید: «یکی از علائم بیماری آلزایمر تغییراتی است که در حافظه و تفکر افراد ایجاد می شود. این تغییرات در چندین دهه قبل از وقوع این بیماری نمایان می شوند. ما در حال حاضر نمی توانیم تمام این تغییرات را در افراد در معرض خطر ابتلا به آلزایمر تشخیص دهیم، اما این نشانه ها همگی در افرادی که هم اکنون مبتلا به آلزایمر هستند دیده می شود.»

برای انجام این تحقیق ۲۱۲۵ فرد حدودا ۷۳ ساله که مبتلا به بیماری آلزایمر نبودند هر سه سال یکبار و مجموعاً در طول بازه زمانی ۱۸ سال مورد آزمایش های مربوط به تفکر و حافظه قرار گرفتند.

۲۳ درصد از افراد آفریقایی-آمریکایی و ۱۷ درصد از افراد اروپایی-امریکایی در مدت انجام این پژوهش مبتلا به بیماری آلزایمر شدند. کسانی که در این آزمون ها نسبت به سایرین امتیاز کمتری کسب کردند حدود ۱۰ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر بودند.

بر اساس آزمون هایی که ۱۳ الی ۱۸ سال قبل از ارزیابی نهایی صورت گرفت، هر یک نمره که از نمره آزمون شناختی استاندارد کم می شد خطر ابتلا به آلزایمر در آن فرد ۸۵ درصد افزایش می یافت.



تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن