تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804275008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاخ سفید: لغو وتوی اوباما ممکن نیست


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کاخ سفید: لغو وتوی اوباما ممکن نیست




جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه با حمایت نمایندگان دمکرات، مجلس نمایندگان آمریکا توانایی لغو وتو اوباما را نخواهد داشت اضافه کرد، حتی در صورت شکست توافقنامه در کنگره هم، ایران سود خود را برده است.





خبرگزاری ایرنا: جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه با حمایت نمایندگان دمکرات، مجلس نمایندگان آمریکا توانایی لغو وتو اوباما را نخواهد داشت اضافه کرد، حتی در صورت شکست توافقنامه در کنگره هم، ایران سود خود را برده است.

وی در در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید اظهاد داشت، اطمینان داریم که با حمایت نمایندگان دمکرات از حق وتوی اوباما، مجلس نمایندگان توانایی لغو وتوی اوباما را نخواهد داشت.

وی دلیل این ادعا را حمایت حدود 150 نفر از نمایندگان در نامه ای در دفاع از توافقنامه بدست آمده در لوزان و دفاع از حق وتوی اوباما برای تصویب آن عنوان داشت و افزود پس از توافق وین نیز شمار نمایندگان موافق با توافق رو به افزایش است و این خود برای برقراری قدرت وتو اوباما کافیست.

ارنست در ادامه اذعان داشت، اگر کنگره آمریکا موفق به رد توافقنامه بدست آمده هم شود، ایران حتی از شکست توافقنامه در کنگره سود خود را برده است.

وی در ادامه یادآور شد، در صورت شکست توافقنامه، ایران همچنان میلیاردها دلار از دارایی هایش را پس گرفته است ولی ملزم به کم کردن سانتریفیوژها، کم کردن 98 درصد ذخایر اورانیوم و انتقال پلوتونیوم از تاسیسات آب سنگین اراک و بازرسی ها از سایت های هسته ای شان نخواهند بود.

سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهامات تکراری اذعان داشت، در آن صورت ایران مجددا به پیگیری ساخت تسلیحات هسته ای خواهد پرداخت و همان مخالفین توافقنامه از رییس جمهوری آمریکا نابودی تاسیسات اتمی ایران را خواستار خواهند بود.

به گفته وی موافقین گزینه نظامی هم معترفند گزینه نظامی، حتی در صورت موفقیت هم، فعالیت های هسته ای ایران را تنها دو، سه یا نهایت چهار سال به تعویق خواهد انداخت.

جاش ارنست در پاسخ به کسانی که گزینه جایگزین توافقنامه را توافقنامه بهتر، عنوان داشته اند، با اشاره به سخنان باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت: پیشنهاد اینکه توافقنامه بهتری وجود خواهد داشت هم فانتزی است.

یک رسانه غربی نیز گزارش کرد :«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید آمریکا می گوید دولت از کنگره این کشور می خواهد که توافق اتمی با ایران را به هم نزند.

بر اساس این گزارش، ارنست روز پنجشنبه 15 مرداد با حمایت از اظهارات روز چهارشنبه رییس جمهوری آمریکا، تاکید کرد که تندروها در ایران و جمهوریخواهان در کنگره خواهان رد توافق هسته ای با تهران هستند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص این که به چند رای در کنگره احتیاج است تا توافق با ایران تایید شود؟ گفت: ما احتیاج نداریم که کنگره این توافق را تایید کند، بلکه خواهان آن هستیم که آن را بر هم نزند.

وی اظهار داشت: جمهوریخواهان حتی پیش از این که توافق هسته ای حاصل شود، با آن مخالف بودند و اعلام کردند که این توافق بد است و نباید سر بگیرد.

سخنگوی کاخ سفید دراین باره تاکید کرد، طنز ماجرا اینجاست که «تندروها در خیابان های ایران نیز خواهان رد این توافق هستند».

جاش ارنست در ادامه کنفرانس خبری خود همچنین گفت: جمهوریخواهان بهتر بود پیش از اعلام مخالفت با این توافق ابتدا حرف های رییس جمهوری را گوش می دادند و بعد مخالفت می کردند.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه «آیا باراک اوباما از این که تندروها در ایران را با جمهوریخواهان مقایسه کرده است عذرخواهی خواهد کرد؟» گفت: این حرف مبتنی بر واقعیات است».

جاش ارنست تصریح کرد که رییس جمهوری آمریکا قصد ندارد در این زمینه حرف خود را پس بگیرد.
این گزارش درادامه افزود: ایران و شش قدرت جهانی در 23 تیرماه امسال درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی به توافق دست یافتند. اکنون نمایندگان کنگره آمریکا باید در خصوص رد یا تایید این توافق نظر دهند.

دولت باراک اوباما در روزهای اخیر تلاش های گسترده ای را برای حمایت از این توافق در کنگره انجام داده است. جمهوریخواهان که اکثریت مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را در اختیار دارند می گویند که این توافق را رد خواهند کرد. سخنگوی کاخ سفید در ادامه سخنانش تصریح کرد: کسانی که امروز با توافق هسته ای با ایران مخالفند، همان هایی هستند که خواهان حمله به عراق در سال 2003 شدند.

باراک اوباما روز چهارشنبه هشدار داده بود که اگر کنگره توافق با ایران را رد کند، اعتبار آمریکا به عنوان رهبر دیپلماسی در جهان از بین خواهد رفت.






تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن