تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806583546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گره در بافت تاریخی شهردر قزوین ؛ درمان ترافیک خیابان امام با مُسکن!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


گره در بافت تاریخی شهردر قزوین ؛ درمان ترافیک خیابان امام با مُسکن! استان‌ها > قزوین - شورای ترافیک شهرستان قزوین تصویب کرده که در صورت لزوم خیابان امام خمینی (ره) دو طرفه شود. خیابانی که در حال عبور و مرور در مسیر شرق به غرب برای تمامی خودروها و بلعکس آن تنها برای تاکسی و اتوبوس های شهری امکان پذیر است. ظاهرا گره های ترافیکی در روزها و ساعات خاص در این مسیر باعث شده تا چنین تصمیمی اتخاذ شود. اما با این حال، کارشناسان این تصمیمات برای خیابان امام را تنها مُسکن می دانند و معتقدند باید فکری جدی برای حل مشکل این خیابان و نابسمانی ها موجود در آن کرد. رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین راهکار حل این مشکل را استفاده از تجربیات دیگران می داند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین به نقل از پایگاه اقتصادی صدای قزوین  حسین غیاثوند برای اظهار نظر در این خصوص به سفری که چندی پیش همراه با شهردار قزوین به وین داشته اشاره می کند و به صدای قزوین می گوید: در این سفر هم در وین و هم در پراگ - پایتخت جمهوری چک- نمونه هایی را مشاهده کردم که ویژگی های خیابان های قدیمی قزوین، مانند سپه ، امام و... را داشت. این خیابان ها اساسا محل تبادلات اجتماعی و فرهنگی هستند. طرح انجم شده در شهر وین یک طرح میانی بود که هم خودرو از آن عبور می کرد و هم مردم. این شرایط در ساعات مختلف روز به یک شکل بود ؛ اما در ساعات غروب که رفت و آمدها بیشتر می شد، تنها وسائل نقلیه عبور می کردند.
غیاثوند درباره اجرای طرحی به مانند خیابان انصاری در مسیر بازار می گوید: اگر در ابتدای کار خیابان انصاری بنده هم یکی از تصمیم گیران بودم به آن رای منفی می دادم. چرا که امروزه ایجاد مسیر جدید برای عبور وسایل نقلیه در بافت تاریخی منسوخ شده است.
او می گوید که می توان با ساماندهی مشاغل موجود در این خیابان بخشی از مشکلات ترافیکی و هرج و مرج در این خیابان را حل کرد: « بازار را نمی توانیم ضعیف کنیم، اما می شود در خصوص برخی مشاغل به مانند مطب پزشکان، بانک ها یا ادارات دولت و ... با جلب حمایت شهروندان تغییراتی انجام داد و با گفتگو آنها را به این نتیجه رساند که محل جایگزین در نظر گرفته شده برای آنها مناسب است.» مُسکن برای خیابان امام
معاون حمل و نقل و ترافیك نیز معتقد است بافت مرکزی شهر قزوین سنتی و تاریخی بوده و امکان توسعه ندارد.
وهاب میزانی با بیان اینکه « امکان افزایش عرض خیابان امام یا ایجاد مسیر جدید در محدوده آن وجود ندارد»، می گوید: به همین جهت، در اینگونه موارد باید مسیرمدیریت شود؛ رویه ای که در حال حاضر در حال انجام است. یکطرفه کردن خیابان و یا ایجاد محدودیت برای خودروهای شخصی و اقداماتی از این قبیل از جمله کارهایی است که می توان برای مدیریت خیابان امام خمینی انجام داد.
او در باره هرج و مرج در این خیابان می گوید: این خیابان از لحاظ ترافیکی مشکل آنچنانی ندارد و در خصوص بحث هرج و مرج هم به دلیل ورود مردم از روستاهای اطراف و بافت سنتی بازار و حضور کسب و کارهایی با شرایط خاص نمی توان کار زیادی انجام داد.
میزانی درباره برنامه مدیریت شهری برای ساماندهی این خیابان اظهار می کند: در مورد ترافیک بر اساس نظر مشاور تصمیم بر آن شده تا محدودیت های ترافیکی را برای ساعاتی از روز که عبور و مرور خودرو زیاد است ایجاد کنیم و در دیگر ساعات روز محدودیتی برای عبور و مرور خودروهای شخصی و عمومی قائل نشویم که البته ساعات دقیق آن بایستی از سوی راهنمایی و رانندگی تعیین شود.
او در عین حال این راهکارها را مُسکن می داند و می گوید: ما در حال حاضر بایستی این مسیر را مدیریت کنیم؛ اما بر اساس طرح جامع شهر قزوین، ما در افق های مختلف باید بحث اتوبوس های تندرو شهری در کوتاه مدت و تا سال 95 را به سرانجام برسانیم و در آخر و در سال 1410 هم باید قطارهای درون شهری «ال آر تی» در این مسیر تعبیه شوند. اگرچه این موارد که در طرح جامع شهر قزوین دیده شده است، منوط به بازگشایی مسیر جدیدی از شرق به غرب است و درواقع تعیین و تکلیف خیابان انصاری شرقی است.
میزانی می گوید که علم روز دنیا برای هر شرایط، ابزاری را خلق کرده که می تواند گره ها را باز کند. او درباره پیاده راه شدن خیابان امام خمینی هم عنوان می کند: در طرح جامع شهر قزوین پیاده راه در مسیر خیابان امام خمینی با توجه به خیابان انصاری شرقی دیده شده است که ابتدا بایستی دید تکلیف این خیابان چه خواهد شد.  

کلید واژه ها: استان قزوین - قزوین - ترافیک - جلسه شورایعالی ترافیک -




پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 08:05:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن