تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836002575
سینما اول یک سوزن به خود بزند بعد یک جوالدوز به جامعه
واضح آرشیو وب فارسی:الف: سینما اول یک سوزن به خود بزند بعد یک جوالدوز به جامعه
سجاد مهرگان، 15 مرداد 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
گاهی احساس می کنم سینما اصلا عرصه خوبی برای نشان دادن توبه نیست ، در سینما باید طبق منطق تصویری ، ابتدا گناه را نشان بدهی و بعد توبه را تا به اصطلاح کارت در بیاید و این نشان دادن ها به تجربه ثابت شده است که مسبب آن می شود که مزه این گناه بیش از آن توبه زیر زبان مخاطب ذوق ذوق کند. مسئله ای که فیلم (( عصر یخبندان )) هم گرفتار آن می باشد ،که بیش از اینکه توبه دیده شود ، خلسه خود را نمایان می کند .دهه ۲۰ و سانسورهای اخلاقی (( هابز )) و ((مارتین کوئیگلی)) در سینمای هالیوود که به شکل گیری لیست (( نباید ها )) و (( مراقب باش ها )) انجامید ، سال های سال است در سینمای ایران در زمینه نشان دادن معضلات اخلاقی ، خود نمایی می کند . دنیای مدرن را از هر بابتی مورد سرزنش قرار دهند از ارائه این گزاره باید مورد تقدیر قرار داد که : (( هر کاری ، تخصصی می خواهد )) ، سینمای ایران پر شده است از کارگردانان و تهیه کنندگانی که شاید به معنای مصطلح سیاه نما نیستند ، ولی خصیصه ای در خود دارند که اگر بدتر از سیاه نمایی نباشد ، بهتر نیست . فیلم کارانی ( نه فیلم ساز ) که بدون شناخت دقیق از جامعه چند موقعیت را کپسوله یا غلو می کنند تنها برای جذب نگاه مخاطب های بیشتر . میدانیم که اگر کسی بدون داشتن تخصص وارد عرصه سینما بشود همین سینمایی ها بلاها و تهمت هایی بر او وارد می کنند که به تجربه ثابت شده است جایی برای نفس کشیدن او هم نمی گذارند ، حال چه شده است که بعضی از کارگردانان ما خود را در نقش یک مصلح اجتماعی وارد مباحث حساس تحلیل اجتماع می کنند ؟ . جوابی که برای این سوال منطقی به نظر می آید چیزی نیست جز همان فعالیتهای کاسبکارانه که شاخک های بعضی فیلم سازان ،خوب آنها را رصد می کنند . کولاژ لحنی و پولساز (( عصر یخبندان )) گلچینی است از تمام آنچیزی است که در سالهای اخیر- به دلیل کمکاری مسئولین و عدم توجه به بلند قد کردن مخاطب سینمایی – در ایران خوب فروخته است . کمی لوطی با مرام مسعود ده نمکی ( شخصیت محسن کیایی در فیلم ) ، کمی خط قرمزی های حسین فرح بخش (بی توجهی به خانواده ، روابط نامشروع ، قتل و ضعف های قانونی )، کمی خیانت های اصغر فرهادی ، کمی مزه های تلخ رخشان بنی اعتماد(بزه های اجتماعی) ، کمی شیرین مزگی های کمال تبریزی ، کمی فحش های رکیک خیلی ها در چند سال اخیر و کمی دیالوگ های کنایه آمیزی که اگر نباشند اتفاقی در روند روایت فیلم نمی افتد و کمی (( آقازاده )) که دارد تبدیل به ژانر شخصی خود (( مصطفی کیایی )) می شود . سینمای به جای این که نقد را از درون خودش که در بسیاری از مواقع با رانت آقا زاده ها و پول آنها به بار نشسته است شروع کند ،با هجومی بی معنی و از سر کاسبکاری به جامعه و بازی کردن با کلیشه های تارانتینویی برای جذب مخاطب راه خود را در رسیدن به مقاصد سودجویانه اش می پیماید ، سینمایی که اگر به حل مشکلات اجتماعی فکر می کرد هیچ وقت راه حل را در انتقام گیری شخصی ( آنچنان که در انتهای فیلم با کشتن ((فرید ) )دیده می شود ) از جامعه نمی دانست . انتقام گیری اجتماعی پدیده ای ماقبل تاریخی است که در کتاب مقدس ( Exodus ۲۱:۲۳ ) با گزاره هایی چون (( زندگی در برابر زندگی ، چشم در برابر چشم ، دندان در برابر دندان ، دست در برابر دست و پا برابر پا )) تبلیغ می شد ، گزاره ای که بیش از دو هزار سال بعد توسط این واکنش مارتین لوتر کینگ که (( اگر قرار باشد قانون چشم در برابر چشم را اجرا کنیم ، همه را باید نابینا کرد )) مورد انتقاد قرار گرفت . انتقام اجتماعی ای که به گفته میشل گلفاند استاد روانشناسی دانشگاه مریلند در مقاله ((Revenge and the people who seek it )) این امر ( انتقام جویی اجتماعی ) کاملا در جوامع اجتماعی مسری می باشد . پس فیلم (( عصر یخبندان )) دارد ویروس واگیرداری را تبلیغ و تقریب می کند ، که نشان دادن ناصحیحش به صورتی که مخاطب در انتها برای این عمل هنجار شکنانه شبه قهرمان فیلم ، دست شوق بزند ، فعلی است ناپسند و نادرست .فراموش نکنیم سینما به مثابه یک نهاد اجتماعی است و در یک نهاد اجتماعی نمی توانیم هرجور که می خواهیم رفتار کنیم ، نمی توانیم چراغ قرمزها را بدون دلیل موجه و اجازه قانونی رد کنیم که اگر این عمل را انجام دادیم ، بدون شک مسبب اتفاق های ناخواسته ای می شویم که نباید و تبلیغ گزاره از پیش مردود : هدف وسیله را توجیح می کند . سینمای ایران بیش از پیش به پاکدامنی درپشت و روی صحنه نیازمند است. سینما نمی تواند جرم را با گزاره های دورکیم به صورت یک پدیده طبیعی معرفی کند ، پیش از اینکه آسیب شناسی ای در خود انجام داده باشد . سینما باید اول یک سوزن به خود بزند بعد یک جوالدوز به جامعه. خلاصه فیلم :منیره ( مهتاب کرامتی ) و بابک ( فرهاد اصلانی ) زن و شوهری هستند که پس از ۱۲ سال زندگی مشترک و داشتن یک فرزند،روابطشان به سردی کشیده است. منیره که از وضعیت موجودناخرسند است، برای فرار از شرایط رو به مواد مخدر و رابطه بامردی به نام فرید ( بهرام رادان ) می آورد . فرید زنباره ای است که از اتفاق آقا زاده هم می باشد و در طول فیلم مشخص می شود مسئول بخش مواد مخدر در مهمانی های شبانه و صاحب لابراتوار تولید مخدر است و با دوست دخترش با بازی سحر دولتشاهی زندگی می کند. در این وضعیت بابک نیز به زن خودششک می کند وبا قرار دادن آویز آینه ای در ماشین منیره به شکل یکی از عروسک های معروف عصر یخبندان که در آن میکروفونی کار گذاشته است اعمال همسر خود را رصد می کند و با کمک دختر خاله اش با بازی مینا ساداتی که باز از اتفاق شوهر او هم از زنباره های قهار است ، موضوع خیانت منیره را اثبات می کند . در این میان هم آنا نعمتی با همراهی محسن کیایی که کاسب کاری هنجار شکن است ، به دنبال اثبات عدم خیانت همسر متوفیش است که تمام این داستان ها وشخصیت ها به هم پیوند می خورند . و در انتها همه یا توبه می کنند یا کشته می شوند و دختر خاله ساده بابک که به شوهرش اعتماد داشته است تصمیم می گیرد به جای میکروفون ، دوربینی در ماشین همسرش برای جاسوسی اعمال او کار بگذارد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]
صفحات پیشنهادی
نقد «خداحافظی طولانی» در سینما معیار موتمن: سینماگر باید بین علاقه خود و سینما پل بزند/ هاشمزاده: «خداحافظی ط
نقد خداحافظی طولانی در سینما معیارموتمن سینماگر باید بین علاقه خود و سینما پل بزند هاشمزاده خداحافظی طولانی در پیشبرد سینمای داستانگو نیستبرنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم خداحافظی طولانی و سینمای داستانگو به روی آنتن رفت و در آن منتقدان معتقد بودند اینموتمن: سینماگر باید بین علاقه خود و صنعت سینما پل بزند و فیلمهای من نشانگر این است
موتمن سینماگر باید بین علاقه خود و صنعت سینما پل بزند و فیلمهای من نشانگر این است برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم خداحافظی طولانی و سینمای داستانگو با حضور کارشناسان برنامه سیدآریا قریشی سیدسعید هاشمزاده فرزاد موتمن و با اجرای سیدامیر جاوید برگزار شد بهفرزند بازیگر “پرده نشین”: ۱۰ ماه بعد از سکته مغزی پدرم هیچ کدام از مدیران سینما یا تلویزیون به سراغش نیامدهان
فرزند بازیگر پرده نشین ۱۰ ماه بعد از سکته مغزی پدرم هیچ کدام از مدیران سینما یا تلویزیون به سراغش نیامدهاند احمد علامهدهر بازیگر پیشکسوت تئاتر حدودا ده ماه قبل و هنگام بازی در سریال مناسبتی پرده نشین دچار سکته مغزی شد و این سکته او را تا بستری شدن در بیمارستانی در مشهد پیشاحیای دوباره اصلانی بعد از «عصر یخبندان»/ سینمای ایران تعطیل است
در نشست نقد عصر یخبندان مطرح شد احیای دوباره اصلانی بعد از عصر یخبندان سینمای ایران تعطیل است شناسهٔ خبر 2874938 - سهشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۴۱ هنر > سینمای ایران فرهاد اصلانی در جلسه نقد فیلم عصر یخبندان بیان کرد که به دلیل نقش تلخی که بازی کرده است بعد از این فیلم بزیربازارچه کتاب/ هفته اول مرداد ۹۴ استقبال از هدیه حداد به ظریف/ کتابهای که بعد از ۳۰ سال پرفروش شدند
زیربازارچه کتاب هفته اول مرداد ۹۴استقبال از هدیه حداد به ظریف کتابهای که بعد از ۳۰ سال پرفروش شدندانتشارات امیرکبیر بعد از یک دوره نسبتا طولانی نسبت به انتشار مجدد برخی آثار ماندگار این نشر اقدام کرده و پرفروش شدن آنها نشان از این دارد که مخاطبان به این آثار توجه نشان میدهنداولین پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» منتشر شد+ عکس
اولین پوستر فیلم سینمایی محمد ص منتشر شد عکستاریخ انتشار سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۲۷ نخستین پوستر فیلم سینمایی «محمد ص » که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره مونترال تجربه کند منتشر شد به گزارش فارس سیروس سلیمی طراح پوستر فیلم سینمایی «محاکران فیلم سینمایی سه بعدی در مشهد
اکران فیلم سینمایی سه بعدی در مشهد مشهد - ایرنا - اکران فیلم سینمایی سه بعدی هابیت 3 در پردیس سینمایی هویزه مشهد آغاز شد این فیلم را فرن والش فیلیپا بوینز و پیتر جکسون به رشته تحریر درآورده اند و پیتر جکسون کارگردانی آن بوده است در این فیلم سینمایی ایان مک کلن مارتین فریمن«مسیر سبز» جایزه اول بخش مستند جشنواره فردا را از آن خود کرد
مسیر سبز جایزه اول بخش مستند جشنواره فردا را از آن خود کرد مستند مسیر سبز به کارگردانی محسن رمضان زاده جایزه اول بخش مستند سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی فردا را از آن خود کرد به گزارش جوان به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر مسیر سبز که به مقوله بازیافت می پرداکران «سکوت رعنا» بعد از حضور جهانی/ «آ اول» را میسازم
بهزاد رفیعی در گفتگو با مهر اکران سکوت رعنا بعد از حضور جهانی آ اول را میسازم شناسهٔ خبر 2870392 - شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۴۳ هنر > سینمای ایران بهزاد رفیعی از اکران عمومی سکوت رعنا بعد از حضور بین المللی این فیلم در جشنواره ها خبر داد بهزاد رفیعی کارگردان سینما درانتشار اولین پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» + عکس
آغاز حرکت عظیمترین فیلم جهان اسلام برای اکران انتشار اولین پوستر فیلم سینمایی محمد ص عکس نخستین پوستر فیلم سینمایی محمد ص که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره مونترال تجربه کند منتشر شد به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز سیروس سلیمی طراح پوستر فیلم سینمایی &lرتبه اول المپیادجهانی فیزیک مدال طلای خودرابه شهدای غواص هدیه کرد
رتبه اول المپیادجهانی فیزیک مدال طلای خودرابه شهدای غواص هدیه کرد زرین شهر اصفهان- ایرنا- علی شیرالی رتبه اول المپیاد جهانی فیزیک از شهرستان لنجان مدال طلای خود را به شهدای غواص هدیه کرد به گزارش خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری شورای اداری شهرستان لنجان در تالار اجتماعات شهردار"آب هست، ولی کم است" و ماجرای جوالدوز و سوزن!
تشدید بحرانهای آبی و عدم رعایت برخی سازمانها برای حفظ منابع آبی کشور به ویژه در معابر عمومی و پارکها موجب نارضایتی و اعتراض مردم شده است و به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر اساس توافق با شهرداری قرار بر این شده که آبیاری معابر و پارکها تنها از طریق آب غیر شربنگاهی به عملکرد شورای پروانه ساخت در 4 ماه اول سال صدور 13 پروانه ساخت در 4 ماه/فیلمهای اجتماعی در صدر/تنها 1
نگاهی به عملکرد شورای پروانه ساخت در 4 ماه اول سالصدور 13 پروانه ساخت در 4 ماه فیلمهای اجتماعی در صدر تنها 1 عنوان همه سهم سینمای کودکاز ابتدای سال تا کنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 13 عنوان پروانه ساخت به متقاضیان درخواست مجوز ساخت ارایه داده است که فیلمهای اجتماعی بالاترین آگفتاری از حجتالاسلام احمدحسین شریفی لزوم فهم ادبیات سبک زندگی در دنیای امروز/ اول لباس عوض میشود بعد دین
گفتاری از حجتالاسلام احمدحسین شریفیلزوم فهم ادبیات سبک زندگی در دنیای امروز اول لباس عوض میشود بعد دینامروز دیگر به ما نمیگویند که دینات را تغییر بده یا کنار بگذار بلکه ابتدا لباسهایمان را تغییر میدهند و سپس خود به خود بقیه مسائل تغییر میکند خبرگزاری فارس ـ حجتالاکارگردانی یک کارگردان سینما بعد از 15 سال
کارگردانی یک کارگردان سینما بعد از 15 سال علی اکبر ثقفی تهیهکننده و کارگردان با سابقه سینما بعد از 15 سال با فیلم هلن به عرصه کارگردانی آمده است علیاکبر ثقفی تهیهکننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان دردر جشنواره فجر یک فیلم خوب صنعتی ندیدم/ با سینما روحیه خودباوری را افزایش دهیم
مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در جشنواره فجر یک فیلم خوب صنعتی ندیدم با سینما روحیه خودباوری را افزایش دهیم سونیا پوریامین با سینما و رسانه ملی میتوان خودباوری ملی را افزایش داد به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمیک بازیگر: صاحبان صنایع از طریق سینما صنعت خود را ارتقا دهند
یک بازیگر صاحبان صنایع از طریق سینما صنعت خود را ارتقا دهند تهران - ایرنا - بازیگر فیلم سینمایی روز های زندگی گفت صاحبان صنایع باید قدرت رسانه را درک کنند و بدانند که استفاده از سینما می تواند آ ن ها را ارتقا دهد به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا حمید فرخ نژاد که در نشست بر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها