تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820793423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي انستيتوي رياضي در گيلان با نام پروفسور اكبرزاده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۴۰ب.ظ)
استاندار گيلان خبر داد: راه اندازي انستيتوي رياضي در گيلان با نام پروفسور اكبرزاده موج - رشت - استاندار گيلان از راه اندازي انستيتوي رياضي با نام پروفسور اكبرزاده از برجسته ترين دانشمندان رياضي جهان در گيلان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدعلي نجفي ظهر امروز در ديدار با پروفسور حسن اكبرزاده از برجسته ترين دانشمندان رياضي جهان كه در دفتركار وي برگزار شد روند راه اندازي انستيتوي رياضي در گيلان را بررسي کرد.
وي در اين ديدار اظهار کرد: ره آورد حضور اين دانشمند برجسته گيلاني راه اندازي انستيتوي رياضي در گيلان و با نام وي است.
نجفي با تأكيد بر فراهم كردن امكانات و بهره گيري از ظرفيت هاي لازم براي راه اندازي اين انستيتو افزود: اين مركز با محوريت دانشگاه گيلان و با همكاري NGO هاي استان تشكيل مي شود و بايد تلاش شود حضور اقشار مردمي بارز باشد.
وي پروفسور اكبرزاده را نمادي از اعتبار علمي گيلان در سراسر دنيا دانست و خاطرنشان كرد: كوشش هاي فراگير اين دانشمند برجسته ي گيلاني در گسترش علوم رياضي درجهان معاصر، مايه افتخار تك تك گيلانيان است.
استاندار گيلان افزود: در مدت حضور پروفسور اكبرزاده در ايران ادارات كل و نهادهاي علمي بايد از ظرفيت ايشان كمال بهره را ببرند تا نخبگان جوان ما از نزديك با شرح خدمات و زحمات اين دانشمند برجسته ي علوم رياضي آشنا شوند.
وي همچنين حضور اين مفاخر در دانشگاه ها را مايه توليد ثروت براي جامعه دانست و تصريح كرد: با فضايي كه رهبر معظم انقلاب در كشور ترويج مي كنند و انديشه اي كه در دولت وجود دارد بايد روحيه تحجر برخي افراد از بين برود.
در ادامه اين نشست پروفسور حسن اكبرزاده با ابراز خرسندي از ديدار مجدد با استاندار گفت: از تمامي تحصيلكرده ها خواستارم تا پس از پايان تحصيلات، تحقيقات خود در همان رشته را ادامه دهند تا نتايج حاصله مورد استفاده و بهره برداري ديگران قرار گيرد.
وي حضور ايرانيان در رشته هاي مختلف را در سراسر دنيا سرآمد عنوان كرد و افزود: انجام تحقيقات روش خاصي دارد و براي اين منظور آمادگي خود را براي كمك به تأسيس انستيتوي رياضي در گيلان كه مهد نخبگان است را اعلام مي دارم.
گفتني است؛ پروفسور حسن اكبرزاده در سوم فروردين ۱۳۰۶ در شهر رشت به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايى را در اين شهر آغازكرد و سپس تحصيلات خود را در دبيرستان البرز تهران ادامه داد و پس از اخذ ديپلم متوسطه در رشته رياضى با درجه ممتاز وارد دانشگاه تهران شد و با احراز مقام اول تحصيلات خود را در ايران به پايان رسانيد. او پس از اخذ مجدد ليسانس رياضى از دانشگاه سوربن پاريس و همچنين گواهينامه آناليز عالى، براى فوق ليسانس در مورد نظريه نسبيت عمومى انيشتين تحقيق كرد و درباره هندسه ديفرانسيل و فضاهاى ريمان بعد از ۳ سال تحقيق، اكتشافات خود را در قالب ده ها مقاله در مجله آكادمى علوم پاريس به ثبت رسانيد. پروفسور اكبرزاده از سال ۱۹۵۷ ميلادى به عنوان وابسته تحقيقات در مؤسسه معروف تحقيقاتى كلژدوفرانس پذيرفته شد و بعد از ۴ سال رساله دكتراى دولتى در علوم رياضى را در دانشگاه سوربن به پايان رسانيد. او پس از طى مدارج مأمور تحقيقات و استاد تحقيقات، نزديك چهل سال به عنوان رئيس تحقيقات دراين مؤسسه بين المللى مشغول به كار بوده است.
از وي بيش از 50 کتاب، مقاله و پژوهش در اروپا و آمريکا به چاپ رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن