تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821257425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح چگونگي بازتعريف در معماري و خدمات‌رساني ايستگاه‌هاي قطار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۱ق.ظ)
تشريح چگونگي بازتعريف در معماري و خدمات‌رساني ايستگاه‌هاي قطار موج - ساير رسانه ها؛ معاون وزير راه و شهرسازي با تشريح چگونگي بازتعريف در معماري و خدمات‌رساني ايستگاه‌هاي قطار، گفت: معماري راه‌ها هم از سوي وزير راه و شهرسازي مطرح شده است که بايد از سوي شرکت عمران و بهسازي انجام شود.
مهر نوشت:
محمد سعيد ايزدي، معاون وزير راه و شهرسازي، در خصوص کميته مشترک با شرکت راه‌آهن و شرکت ارپ فرانسه براي بازسازي ايستگاه‌هاي قطار در کشور، گفت: در اين رابطه جلسه مشترکي با مدير عامل راه‌آهن داشتيم و در اولين جلسه سه محور تصويب شد؛ اول مستندسازي در خصوص کليه ايستگاه‌هاي شهري و بين‌شهري در کل کشور و دوم واگذاري بازسازي سه ايستگاه ارزشمند و تاريخي مسير تهران-گرگان به شرکت عمران و بهسازي شهري ايران واگذار شد.
وي با بيان اين که سومين پيشنهاد هم طراحي دو ايستگاه شهري قم و اهواز بود که به مراکز توسعه‌اي براي شهر تبديل شود، افزود: بر اين اساس بايد در طراحي جديد، علاوه بر توسعه خدمات به مسافران، اين ايستگاه‌ها بتوانند بافت پيراموني را تحت تأثير قرار دهند.
معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اين که قرار شد براي بازتعريف اين ايستگاه‌ها و طراحي‌هاي جديد کميته مشترکي بين شرکت راه‌آهن و شرکت عمران و بهسازي شهري ايران تشکيل شود که وزير هم بسيار از اين موضوع استقبال کرد، ادامه داد: هر سه محور هم اجرايي شده و قراردادهاي آن‌ها بسته شده است، ضمن آن که هر سه ايستگاه در مسير تهران و گرگان هم در حال طراحي و عمليات عمراني است.
ايزدي با تأکيد بر اين که يک جريان جديدي براي استفاده از تلفيق راه و شهرسازي به وجود آمده است، گفت: در ايستگاه قطار تهران، شرکت ارپ فرانسه دو بعد را مورد نظر قرار مي‌دهد؛ اول از درون ايستگاه که مسائل فني ايستگاه با حجم متقاضي چگونه بايد ساماندهي شود که آخرين تکنولوژي‌ها را به مسافران ارائه کند و دوم اين که اين ايستگاه قطار چه نقشي در شهر دارد و چگونه بايد تبديل به مجموعه‌اي چند عملکردي شود تا علاوه بر ارائه خدمات به استفاده‌کنندگان، بر بافت پيراموني هم تأثيرگذار باشد.
وي با بيان اينکه شرکت راه‌آهن، شرکت عمران و بهسازي شهري ايران و شرکت ارپ فرانسه يک کميته مشترک تشکيل داده‌اند، افزود: ايستگاه قطار راه‌آهن در شهر تهران مساحتي ۱۸۰ هکتاري در شلوغ‌ترين و پرتراکم‌ترين بخش تهران دارد که در حال برنامه‌ريزي براي استفاده از اين فرصت‌ها هستيم.
مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران دومين اقدام را معماري راه و راه‌آهن اعلام کرد و افزود: وزير راه و شهرسازي در افتتاح مسير قم-گرمسار به معماري راه اشاره کرد که توجه مسوولان راه را به موضوع ايمني، زيرساخت خدمات و زيبايي جلب کند.
ايزدي ادامه داد: اين موضوع را در قالب معماري راه عنوان کرد که در اين بخش هم براي باز کردن موضوع، گردهمايي را تشکيل مي‌دهيم تا از متخصصان دعوت کرده و زمينه را براي عملياتي کردن موضوع به دست بياوريم.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين که نظر وزير اين بود که اين راه‌ها کشيده مي‌شود بدون آن که به خدمات ارائه شده و فرصت‌هاي حاشيه راه‌ها توجه شود، گفت: در حاشيه قم-گرمسار کاروانسراهاي فراوان وجود دارد که مي‌تواند علاوه بر احيا شدن فرصتي را براي ارائه خدمات به وجود بياورد، بنابراين؛ در اين سال‌ها از بعد زيبايي‌شناسي به ابعاد مختلف راه توجه نشده است به همين دليل موضوع معماري راه‌ها هم در حيطه اختيارات ما قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن