تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802797116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح استانی شدن انتخابات مجلس ابهامات زیادی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
سید محمدحسن ابوترابی فرد طرح استانی شدن انتخابات مجلس ابهامات زیادی دارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛
طرح استانی شدن انتخابات مجلس ابهامات زیادی دارد
حجت الاسلام ابوترابی گفت، استانی شدن انتخابات مجلس مساله ای است که نهایتا در کشور اتفاق می افتد لذا در این مسیر قرار خواهیم گرفت.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دختر بسیجی در مشهد گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس با ابهامات و سوالات زیادی از سوی رهبری، شورای نگهبان و نمایندگان رو به رو می باشد که فعلا در حال نقد و بررسی است.     نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس مساله ای است که نهایتا در کشور اتفاق می افتد لذا در این مسیر قرار خواهیم گرفت.  
وی ادامه داد: اما فعلا سوالاتی در مورد این طرح مطرح است که آیا استانی شدن انتخابات می تواند دستاوردهایی در ارتقا کارایی مجلس شورای اسلامی در حوزه تقنین و نظارت داشته باشد و آن را از آسیبهای نگاههای بخشی و منطقه ای دور نگه دارد.  
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید نگاه نمایندگان مجلس به حوزه های انتخابیه نگاه ملی و نگاه وزیران به دستگاههای اجرایی و حوزه مسوولیتی خود ملی باشد.  
وی افزود: هم اینک یکی از ضعفهای کابینه دولت بخشی نگری برخی از وزیران به مسائل است در حالی که همگی در برابر همه مصوبات مسوول هستند و نباید نگاه بخشی داشته باشند.  
حجت الاسلام ابوترابی فرد بخشی نگری را یکی از مهمترین آسیبها برای کشور توصیف و بیان کرد: باید ارزیابی کرد که آیا استانی شدن انتخابات موجب کاهش پیوند مردم با نهاد قانونگذاری نمی شود، این ارتباطات چهره به چهره آسیب نمی بینند، آیا مشارکت مردم در انتخابات به همین دلیل کاهش پیدا نمی کند، آیا در برخی از استانها مبدل به چالشهای مذهبی و قومی نمی شود، اینها مسائلی جدی است.  
وی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر پیرامون طولانی شدن رای مجلس درباره جمع بندی مذاکرات هسته ای گفت: نمایندگان مجلس در حال ارزیابی دقیق و کامل بسته جمع بندی مذاکرات هسته ای هستند، معدل این بسته باید نزدیک به واقعیت تعریف شود.  
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: هم می توان نگاه به این بسته را فقط معطوف به این مساله کرد که آیا مندرجات از خطوط قرمز عبور کرده یا نه، یا اینکه بسته با تمام فرزا و نشیبها، نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد که مجلس رویکرد دوم را در این خصوص در پیش گرفته است.  
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی سعی دارد با نگاه به مسائل ملی، سیاستهای کلان و خطوط تعریف شده نظام درباره بسته مذاکرات هسته ای قضاوت و اعلام نظر نهایی کند.  
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: کلیت و خروجی سه دوره از مجلس شورای اسلامی که بنده مسوولیت نایب رییسی آن را داشته ام در مورد موضوع فناوری هسته ای با اکثریت قاطع نمایندگان حرکت در چارچوب تصمیمات نظام بوده است.  
وی افزود: رهبر معظم انقلاب تا جایی که همه می دانند به کلیات و جزییات جمع بندی مذاکرات هسته ای کاملا اشراف دارند اما در مورد جزییات فرمودندکه اظهار نظر نمی کنند و این سبک درست مدیریت ایشان در همه حوزه ها است.  
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبری هرگاه که در مسائل کلی ضرورت دیده اند نظرات خود را بیان داشته اند.  
وی درباره رویکرد غرب در مورد مذاکرات هسته ای با ایران نیز گفت: امروز اگر ادبیات غرب، آمریکا و متحدین آن با ایران متفاوت از ادبیات آنها در آغاز انقلاب اسلامی است به دلیل قدرت و اقتدار ایران می باشد.  
حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: ادبیات غرب در آغاز انقلاب اسلامی در برابر ایران جنگ و سرکوب بود سپس ادبیات تحریم را پیشه کرد و اکنون پس از شکست در سالهای گذشته ادبیاتش تغییر کرده و این نشانگر قدرتمند شدن ایران است.  
وی ادامه داد: ادبیات حاکم بر جهان ادبیات قدرت است، هم اینک اگر یکی از کشورهای گروه 5+1 قدرتشان را از دست بدهند بلافاصله از این گردونه خارج می شوند، ایران نیز به واسطه قدرتی که کسب کرده با آنها سر میز مذاکره نشسته است.  
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از ظرفیت اقتدار نظام اسلامی در مذاکرات با غرب کاسته شود رویکرد غرب متفاوت می شود و قطعا در صورت ضعیف شدن این نظام، غرب بلایی بسیار بدتر از جنگ بر سر ایران خواهد آورد.  
وی افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مهندسی قدرت و قدرت درونزا است که اقتدار کشور را چند برابر می کند، دشمن را پای میز مذاکره می آورد و آن را بر حفظ تعهداتش نگه می دارد./ ایرنا   121



۱۳/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن