تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820334420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرهيز از مصرف خودسرانه داروي سيپروهپتادين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
پرهيز از مصرف خودسرانه داروي سيپروهپتادين موج - كارشناس تجويز و مصرف منطقي دارو گفت: كم اشتهايي علامت بسياري از بيماري‌هاست، از مصرف خودسرانه داروي سيپروهپتادين در درمان آن پرهيز كنيد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد حنيفه، کاهش اشتها را نشانه يا علامت تعداد زيادي از بيمارها بيان کرد و گفت: حالات روحي و رواني، وضعيت‌هاي اجتماعي و اقتصادي افراد و مصرف بسياري از داروها مي‌تواند از عوامل اين بيماري‌باشد.
وي با اشاره به اين که در درمان کاهش اشتها نخست بايد به دنبال علت پيدايش آن و راه حل رفع آن بود، افزود: اگر بي اشتهايي شما همراه با علايمي همچون، کاهش وزن زياد بدون دليل، ابتلا به نشانه‌هاي افسردگي مانند اختلال در خواب، اضطراب، بي ميلي به انجام کارها، وابستگي به داروهاي محرک، مخدر و يا الکل و يا اگر داروهايي مصرف مي کنيدکه از عوارض شايع آن‌ها کاهش اشتها است مانند: ترکيبات آمفيتامين، آنتي بيوتيک ها، داروهاي شيمي درماني، داروهاي پرتو درماني، کوکائين، کوئين و هروئين حتماً براي تشخيص آن به پزشک مراجعه کنيد.
حنيفه اظهار کرد: اگربي اشتهايي به طور ريشه اي و علمي درمان نشود، عوارض بالقوه اي از جمله از دست دادن قدرت بدني و احساس ضعف، سوء تغذيه، پيشرفت بيماري اصلي ايجاد کننده کاهش اشتها، کمبود ويتامين‌ها و مواد معدني لازم براي عملکرد طبيعي بدن را براي بيمار در پي خواهد داشت.
وي مصرف خودسرانه داروي سيپروهپتادين را درمان موقت کاهش اشتها برشمرد و افزود: سيپروهپتادين درمان اصلي بي اشتهايي نيست، آثار سريع و زود گذر ناشي از مصرف خودسرانه اين دارو بر روي بهتر شدن اشتهاي افراد، آن‌ها را از پيگيري دقيق عامل ايجاد کننده کاهش اشتها و در نتيجه درمان بيماري اصلي باز مي‌دارد.
کارشناس تجويز و مصرف منطقي دارو يادآور شد: سيپروهپتادين مي‌تواند عوارض شايعي چون گيجي و خواب آلودگي، تشنج، زنگ زدن گوش، احساس ضعف و بي حالي، بالا رفتن ضربان قلب، کاهش دفعات ادرار، زرد شدن چهره فرد، تب، بي قراري، اختلالات خواب، تاري ديد، خشکي دهان و بيني، ناراحتي معده، حالت تهوع و يا يبوست براي بيمار به وجود آورد.
حنيفه افزود: در صورت ابتلا به آب سياه چشم، زخم معده، بزرگي پروستات، سابقه حمله آسم، فشار خون بالا، بيماري قلبي و پرکاري تيروئيد، به طور قطع از مصرف خود سرانه اين دارو خودداري کنيد و از توصيهٔ آن در صورت تجويز پزشک براي شما به ديگران (به ويژه افراد مسن و ناتوان) پرهيز کنيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن