تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819854994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهاد خارجي‌ها براي سرمايه‌گذاري در بنادر شهيد رجايي و چابهار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۸ب.ظ)
پيشنهاد خارجي‌ها براي سرمايه‌گذاري در بنادر شهيد رجايي و چابهار موج - مدير عامل سازمان بنادر از پيشنهاد خارجي‌ها براي سرمايه‌گذاري در بنادر شهيد رجايي و چابهار خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ شرکت کشتيراني بزرگ دنيا وارد بندر شهيد رجايي شده‌اند و اولين شرکت کشتيراني اروپايي هم ماه آينده وارد اين بندر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي، محمد سعيدنژاد، مدير عامل سازمان بنادر، اظهار کرد: از حدود پنج ماه پيش و قبل از موافقت‌نامه ۱+۵ شرکت‌هاي بزرگ کشتيراني دنيا و شرکت‌هاي مديريت بنادر يا پورت اپراتورها به سازمان بنادر و دريانوردي و مراجع مختلف داخلي ايران مراجعه کردند و مذاکراتي درباره راه‌اندازي مجدد خطوط کشتيراني به صورت مستقيم به ايران و فعاليت در بنادر انجام شد.
وي ادامه داد: در شرايط تحريم، بار کشتي‌هايي که قرار بود به ايران وارد شود، ابتدا براي تخليه به ديگر بنادر خليج‌فارس به عنوان بندر ثالث مي‌رفت، کشتي‌ها بار خود را آنجا تخليه مي‌کردند و سپس از آنجا به ايران ارسال مي‌شد که اين مورد براي ايران با اين ظرفيت سنگين و بزرگ بندري مناسب نبود.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي مطرح کرد: تاکنون ۱۱ شرکت کشتيراني بزرگ دنيا از کشورهايي نظير کره، چين و از اين قبيل وارد بندر شهيد رجايي شده‌اند، همچنين به تازگي خطوط بزرگ کشتيراني نيز براي حضور در بندر کانتينري ايران اعلام آمادگي کرده‌اند؛ اولين شرکت کشتيراني اروپايي هم ماه آينده وارد بندر کانتينري شهيد رجايي مي‌شود.
وي افزود: همه کشورها مي‌دانند به دليل جايگاه جغرافيايي ايران بين کريدورهاي بين‌المللي ترانزيتي، موقعيت جغرافيايي بنادر ايران نسبت به بنادر ديگر کشورها بسيار بهتر و استراتژيک تر است؛ در واقع ايران در موقعيتي بسيار مناسب از نظر حمل‌ونقل ترانزيتي قرار گرفته است و جمعيتي بيش از ۳۰۰ ميليون نفر در منطقه مي‌خواهند بار خود را از طريق خليج‌فارس و درياي عمان جابه‌جا کنند؛ قطعا صاحبان کالا علاقه‌مند هستند بار خود را به جاي ارسال به بنادر سوم مستقيما وارد بنادر ايران کنند تا موجب جلوگيري از اتلاف وقت و کاهش هزينه‌ها شود.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: در اين راستا درخواست سرمايه‌گذاري براي توسعه و تجهيز بنادر و افزايش سرعت عمليات، تخليه و بارگيري در بنادر ايران زياد است.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد:‌ برنامه‌ريزي کرده‌ايم، سازمان بنادر و دريانوردي تفاهم‌نامه‌هايي را با شرکت‌هاي مذکور به امضا برساند، البته طبيعتا واگذاري کار سرمايه‌گذاري از طريق يک فراخوان عمومي و در قالب يک شرايط رقابتي خواهد بود و شرکت‌هايي که شرايط مناسب‌تري از نظر امکانات فني، قدرت حمل‌ونقلي، توانايي مالي و تعهدات قوي داشته باشند، بيشتر مورد توجه هستند.
وي افزود: در حال حاضر در مرحله مذاکرات اوليه و شناسايي هستيم و طبيعتا پس از لغو شرايط تحريم و عملياتي شدن مفاد توافق‌نامه با کشورهاي مذکور قرارداد سرمايه‌گذاري منعقد مي‌کنيم.
سعيدنژاد با تأکيد بر اين که بسته‌هاي پيشنهادي براي سرمايه‌گذاري دريافت کرده‌ايم، افزود:‌ سرمايه‌گذاري در توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار و توسعه بندر شهيد رجايي از بسته‌هاي مهم پيشنهادي است؛ همچنين سرمايه‌گذاري در ساخت اسکله‌هاي جديد، تجهيز بندر و تأمين خدمات مديريتي و اپراتوري بنادر هم برخي از اين پيشنهاد‌هاي است.
معاون وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اين که مسير ترانزيتي کشور به عنوان يک اولويت مورد توجه کشورها است، اظهار کرد: در بنادر شمالي کشور هم پيشنهاد‌هايي براي سرمايه‌گذاري و اپراتوري داريم که در اين‌باره مي‌توان به پيشنهاد حضور در بندر اميرآباد اشاره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن