تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815601300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو فروند شناور پشتيبان صيادي ويژه آب‌هاي دور خريداري شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۱۶ب.ظ)
دو فروند شناور پشتيبان صيادي ويژه آب‌هاي دور خريداري شد موج - محسنعلي گلشني گفت: يکي از مهم‌ترين نيازهاي صيادي در آب‌هاي دور وجود شناورهاي پشتيبان است تا در موقع لزوم بتوانند به شناورهاي صيادي فعال در اقيانوس خدمات رساني کنند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا، مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران از تخصيص اعتبارات لازم جهت خريد دو فروند شناور پشتيبان صيادي ويژه آب‌هاي دور خبر داد.
مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران عنوان کرد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي سازمان شيلات ايران موفق به جذب 200 ميليارد ريال اعتبار براي خريد دو فروند شناور پشتيبان صيادي شده‌ايم.
به گفته وي، مبلغ مورد نياز براي خريد شناورهاي پشتيبان از طرح توسعه مکران و از محل اعتبارات سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تأمين شده است.
گلشني تاکيد کرد: اين شناورهاي پشتيبان به شناورهاي صيادي که در فواصل دورتر از هزار مايلي از ساحل به صيادي فعاليت دارند، خدمات ارائه خواهد داد.
وي اذعان داشت: با اين اقدام ديگر لازم نيست شناورهاي صيادي براي تأمين مواد غذايي و همچنين سوخت به ساحل بازگردنند، بلکه شناورهاي پشتيبان خواسته‌هاي آن‌ها را تأمين خواهند کرد.
مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران عنوان کرد: همچنين شناورهاي پشتيبان، ماهيان صيد شده توسط شناورها را به ساحل انتقال دهند.
وي گفت: به اين ترتيب صيادان مي‌توانند بدون اتلاف وقت به صيادي بپردازند و در نهايت ميزان صيد توسط آن‌ها افزايش يابد.
گلشني با اشاره به اين که اين شناورهاي پشتيبان به زودي خريداري خواهند شد، تصريح کرد: بدون شک بهره برداري از اين شناورها بسيار مورد استقبال صيادان قرار خواهد گرفت و رضايت آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.
وي گفت: اميدواريم با تخصيص اعتبارات لازم شرايطي فراهم شود تا بتوانيم نسبت به خريد شناورهاي پشتيبان بيشتري اقدام کنيم.
به گفته اين مقام مسوول در سازمان شيلات ايران هم اکنون توجه به صيادي در آب‌هاي دور بسيار مورد توجه قرار گرفته است که اميدواريم با برنامه ريزي‌هاي در حال انجام بتوانيم در راستاي توسعه هر چه بيشتر اين امر موفق عمل کنيم.
وي به صيد تن ماهيان در اقيانوس هند اشاره کرد و گفت: هم اکنون افزايش صيد اين گونه ماهيان به يکي از مهم‌ترين اهداف سازمان شيلات تبديل شده است که اميد مي‌رود شاهد تحقق اين امر مهم باشيم.
گلشني تاکيد کرد: توسعه صيادي در آب‌هاي دور نيازمند همکاري نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز هست تا صيادان با اطمينان خاطر بيشتري به صيادي اقدام کنند.

بندر صيادي تيس احداث مي شود
وي در ادامه سخنان خود به ساخت بندر صيادي تيس با مشارکت منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه شغل اصلي بوميان اين روستا صيادي است، اما؛ متاسفانه اين بندر فاقد تجهيزات لازم جهت صيادي است.
وي با تاکيد بر اين که ساخت بندر صيادي در اين روستا يکي از ضروريات محسوب مي شود، اذعان داشت: به زودي عمليات مطالعاتي احداث اين بندر صيادي بر اساس تفاهم منعقد شده با منطقه آزاد چابهار توسط اين منطقه آزاد آغاز خواهد شد.
مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران عنوان کرد: پس از اتمام مطالعات، عمليات احداث بندر صيادي تيس بلافاصله آغاز خواهد شد و اميد مي‌رود ظرف دو سال آينده شاهد بهره برداري از اين بندر صيادي در ساحل درياي عمان باشيم.
به گفته گلشني با ساخت اين بندر صيادي، ضمن ايجاد اشتغال‌زايي ظرفيت صيد در استان سيستان و بلوچستان نيز افزايش خواهد يافت.
اين مقام مسوول در سازمان شيلات ايران تاکيد کرد: هم اکنون عمليات ساخت بندر صيادي زرآباد به عنوان يکي از مهم‌ترين بنادر صيادي کشور به اتمام رسيده است.
وي گفت: عمليات ساخت بندر صيادي پژم نيز به زودي به اتمام خواهد رسيد و مديريت و بهره برداري آن همچون ساير بنادر صيادي استان به بخش خصوصي واگذار مي شود.
مدير کل اداره شيلات استان سيستان و بلوچستان اذعان داشت: هم اکنون صيادان استان در بنادر صيادي هفت تير، رمين، پسابندر، زرآباد، پزم، تنگ، کنارک و بريس فعاليت دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن