تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819481877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگلبانی ایران، یک هفتم استاندارد جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جنگلبانی ایران، یک هفتم استاندارد جهانی


قائم مقام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری: برای هر ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی یک جنگلبان داریم که یک هفتم استاندارد جهانی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مقدسی قائم مقام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: براساس استاندارد جهانی باید برای هر 10 هزارهکتار یک محیط بان در نظر گرفته شود که قرار است با همکاری دولت در جهت تقویت و تامین نیروهای آماده برای یگان حفاظت تعداد جنگلبانها را به حد نصاب استانداردهای جهانی برسانیم.
وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی و به ویژه حفاظت از جنگل ها با توجه به اینکه کشور در عرض جغرافیایی میانه ای قرار گرفته و قسمت اعظم کشور برخوردار از آب و هوای خشک و نیمه خشک است، خیلی ضروری و عرصه های جنگلی و منابع طبیعی فوق العاده حساس است که با کمک جنگلبان ها میسرمی شود.
وی گفت: با تفاهم ستاد مشترک نیروهای مسلح با سازمان جنگلها هر سال تعدادی از نیروهای سرباز وظیفه در کنار نیروهای کادر رسمی سازمان انجام وظیفه می کنند و مشغول تقویت نیروها هستیم.
قائم مقام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفاظت از جنگلها افزود: پاسگاه های جنگلبانی سازمان در حال افزایش است و به تجهیزات و سیستم های رادیویی و بی سیم مجهز می شوند و از طریق تقویت بخش دولتی و مشارکت مردم حفاظت از منابع طبیعی محقق می شود.
بیشتراستان ها، محیط بان کم دارند
به گفته مقدسی، اغلب استان ها با مشکل کمبود محیط بان مواجهند و اگر این مشکل رفع شود، عاملی بازدارنده در تخریب محیط زیست خواهد بود.
قائم مقام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری افزود:با همت جدی نیروهای فداکار جنگلبان  به ویژه از اوایل اردیبهشت امسال، این نیروها به صورت آماده باش 24 ساعته هستند که توانستیم تعداد زیادی از موارد آتش سوزی را در همان اغاز پیشگیری کنیم.


دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن