تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816505842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دروغ بزرگ کارخانه های شیرخشک سازی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دروغ بزرگ کارخانه های شیرخشک سازی تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در صفحه ی جامعه نوشت: تبلیغات وسیع کارخانه های تولید شیرخشک به گونه ای است که صدای وزیر پیشین بهداشت را درآورده است. علیرضا مرندی از اطلاعات غلطی که کارخانه های شیر خشک سازی به مردم می دهند، انتقاد کرد.


در این گزارش که در شماره روز دوشنبه دوازدهم مرداد 1394 خورشیدی انتشار یافت، می خوانیم: تغذیه با شیر مادر از مهم ترین نکاتی است که در سلامت آینده نوزاد نقش اساسی دارد. براساس یافته های علمی، کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند در بزرگسالی کمتر به بیماری های قلبی- عروقی، سکته های قلبی و مغزی و سرطان مبتلا می شوند. این در حالی است که در سال های اخیر میزان تغذیه نوزادان با شیر مادر کم شده و شیرخشک جایگزین شیر مادر شده است. تبلیغات وسیع کارخانه های تولید شیرخشک به گونه ای است که صدای وزیر پیشین بهداشت را درآورده است. به گزارش همشهری، علیرضا مرندی در همایش تغذیه با شیر مادر با انتقاد از اطلاعات غلطی که کارخانه های شیرخشک سازی به مردم می دهند، گفت: این کارخانه ها پزشکان ما را با هزینه خودشان به مسافرت می برند و به نوعی شست وشوی مغزی می دهند و همه این کارها غیرقانونی است و حتی برخی دیدگاه های غلط را در بین مادران رواج می دهند مثلا عنوان می کنند نوزادی که زردی دارد باید تغذیه با شیر مادرش قطع شود که این دیدگاه کاملا غلط است.
وزیر پیشین بهداشت با گلایه از اطلاعات غلط کارخانجات شیرخشک سازی که به مردم ارائه می شود به یکی دیگر از این دیدگاه های غلط اشاره کرد و گفت: جدیدا نیز عنوان کردند اگر فرزندی گریه کند باید شیر مادرش قطع شود درحالی که این مورد نیز غلط است.
وی در ادامه با انتقاد از افزایش سزارین ها که با بی رحمی به مادران القا شده است، گفت: اگر سزارین خوب بود غربی ها پیشتاز می شدند درحالی که ایران بدترین وضعیت سزارین را در دنیا دارد و از آن بدتر متخصصان ما هستند که زودتر از موعد نوزادان را سزارین می کنند که این باعث می شود نوزادان دچار مشکل تنفسی شوند.
مرندی علت افزایش تخت های NICU را در بخش های نوزادان بیمارستان ها افزایش سزارین ها و تولد نوزادان نارس عنوان کرد و افزود: این کار متخصصان، هزینه ها و مشکلات روانی بسیاری برای مادران ایجاد می کند که متأسفانه وزارت بهداشت نیز به خاطر برخی مسائل مالی پزشکان به درستی برای رفع این مشکل اقدام نمی کند. مرندی با گلایه ای دیگر نسبت به برخی ها که کلی سر و دست می شکنند تا داروهای 250میلیون تومانی سرطان وارد کشور شود خاطرنشان کرد: امروزه ما شاهدیم که کارخانجات شیرخشک سازی میلیاردها تومان درآمد دارند و حتی حاضرند مدتی شیرخشک را مجانی توزیع کنند.
افزایش تغذیه با شیر مادر
علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز در این همایش گفت: آمار تغذیه نوزادان از 51درصد به 55درصد رسیده است. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، کمتر به بیماری های تنفسی، گوش درد، اسهال و دیابت مبتلا و از بهره هوشی بالاتری برخوردار می شوند. همچنین میزان بروز بیماری های غیرواگیر در این کودکان در سنین بزرگسالی به شدت کاهش می یابد و با توجه به اینکه سالانه 36میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های غیرواگیر جان می بازند که 18.5میلیون نفر آنها به بیماری های قلبی مبتلا هستند، اهمیت تغذیه با شیر مادر در کاهش این بیماری ها مشخص می شود.
به گزارش همشهری، سیاری با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر فقط برای نوزادان مفید نیست، گفت: تغذیه با شیر مادر برای مادران نیز مزایای زیادی دارد و تحقیقات نشان داده که میزان پوکی استخوان در زنانی که کودکان را با شیر خود تغذیه کرده اند به شدت کاهش می یابد و میزان سرطان رحم و پستان نیز در این زنان کمتر است.
تأثیر شیرخشک د ر ابتلا به بیماری
به گفته معاون وزیر بهداشت هم اکنون 10میلیون ایرانی دچار فشار خون هستند درحالی که تغذیه با شیر مادر از فشارخون در سن بالا می کاهد و همچنین باعث کاهش قندخون و دیابت در بزرگسالی می شود؛ درحالی که بیش از 7درصد افراد بالای 30سال کشورمان قندخون دارند و 5میلیون نفر نیز در ایران دچار دیابت هستند. به گفته سیاری کسانی که با شیر مادر تغذیه کرده اند در بزرگسالی تعامل اجتماعی بهتری خواهند داشت و بهتر درس می خوانند. وی در مورد تغذیه با شیرخشک نیز گفت: دستورالعمل شیرخشک برای کسانی که نمی توانند شیر خود را به کودکان بدهند در حال اجراست، در برخی مناطق شهری و روستاها به این منظور کوپن داده می شود، اما در مجموع، بخش عظیمی از افراد مخصوصا کارمندان خودشان تصمیم می گیرند که کودکان را با شیرخشک سیر کنند. شیرخشک بر 3دسته تقسیم می شود که دسته اول، بر پایه شیر گاو، دسته دوم، بر پایه منابع گیاهی و دسته سوم، برپایه منابع مخصوص استوار است. وی با بیان اینکه به جز شیرخشک های مخصوص، بقیه شیرخشک ها در کشور تولید می شود، گفت: برخی کودکان به علت حساسیت هایی که به شیر و پروتئین موجود در آن دارند، باید از شیرخشک مخصوص استفاده کنند که در این زمینه نیز دولت به خانواده ها یارانه اختصاص می دهد. برخی کودکان که با شیر مادر تغذیه نشده اند، در ادامه زندگی به گندم حساسیت پیدا می کنند و نمی توانند غذاهایی که از گندم تشکیل شده را مصرف کنند.
*منبع :روزنامه همشهری
**گروه اطلاع رسانی**9128**9131



12/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن