تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813162093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه معادن باعث آسيب طبيعت لرستان مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۴۳ب.ظ)
توسعه معادن باعث آسيب طبيعت لرستان مي‌شود موج-خرم آباد-معاون وزير تعاون‌، کار و رفاه اجتماعي به همراه جمعي از مسئولين استان لرستان و شهرستان دوره چگني از معدن سنگ بنياد شهيد اين شهرستان بازديد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج،«سيد‌حسن هفده‌تن» معاون وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي با اشاره به لزوم ايمني نيروي کار گفت: در بحث توسعه ايمني نيروي کار با همکاري وزارت صنعت و معدن، مسکن و شهرسازي، شهرداري‌ها، سازمان نظام مهندسي‌، سازمان بهداشت در بحث بيماري‌هاي شغلي و باقي دستگاه‌ها و نهادها و به خصوص نهادها و تشکل‌هاي کارگري که قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي بالايي را در همکاري با نهادهاي دولتي دارند، مي‌خواهيم اين را به صورت يک برنامه جامع و بلند مدت اجرا کنيم تا بحث حوادث ناشي از کار منجر به فوت را به صورت چشم‌گيري کاهش دهيم.
سپس فرماندار شهرستان چگني با اشاره به ظرفيت‌هاي شهرستان دوره چگني در بحث ايجاد سرمايه‌، ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي شهرستان دوره چگني در بحث ايجاد سرمايه‌، ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي، متاسفانه از اين ظرفيت‌ها به نحو احسن نتوانسته‌ايم استفاده کنيم.
نورالدين درمنان افزود: مثلاً در حوزه معادن، منابع طبيعي آسيب مي‌بيند، زير‌ساخت‌ها مانند جاده‌ها بر اثر تردد خودروهاي سنگين سنگ‌کش تخريب مي‌شوند، سر و صداي تردد خودروهاي سنگين و انفجارات معادن موجب آزار مردم روستاهاي مجاور اين معاون شده، چراگاه‌هاي دام محدود مي‌شود و در ازاي آن در اين معادن از کارگران ساده به صورت فصلي استفاده مي‌شود که مي‌بايست با توجه به نياز معادن، با آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي نيروي کار ماهر در سطح اين شهرستان آموزش دهيم و اين آموزش بتواند باعث اشتغال آن‌ها در معاون شود تا به صورت عمده بتوانيم بگوييم معادن باعث ايجاد اشتغال در شهرستان دوره چگني شده است.
وي درخصوص تعداد نيروي کار مشغول در معادن شهرستان دوره چگني عنوان کرد: به استناد آماري که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعي به اين فرمانداري اعلام کرده است 700 نفر در حوزه معادن مشغول به کار مي باشند که اکثراً لباس و کلاه ايمني ندارند که در حوزه کارگري مي‌بايست به اين قضيه توجه شود.
فرماندار چگني با تاکيد بر احداث شهر فرآوري سنگ در اين شهرستان بيان کرد: معادن سنگ مي‌بايست در شهرستان دوره چگني تبديل به کار و سرمايه شود، در صورت وجود يک شهرک فرآوري سنگ ديگر نيازي نيست سنگ معادن به صورت خام از اين شهرستان خارج شود و مي‌توان از آن براي مصارف مختلف از قبيل سنگ‌هاي تزييني استفاده کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن