تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریزو پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریزو پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود تبریز- ایرنا- دومین کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی 14 مرداد ماه جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.


بیش از 900 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این تعداد 253 عنوان مقاله جامع بوده و از بین این مقالات نیز 12 عنوان برای ارایه در همایش انتخاب شده اند.
ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه محوریت این همایش جامع شناسی سیاسی است، گفت: ساختار حکومتی زمان قاجار، جامع شناسی سیاسی وقت، برنامه های فقهی و حکومتی و جریان شناسی از جمله محورهای برگزاری این همایش است.
وی ادامه داد: نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آموزه های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نقش مردم تبریز در حمایت از ولایت فقیه و صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، جایگاه تبریز در بیداری و هدایت مبارزات مردم ایران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری علما و فقهای دینی و همچنین نقش سرداران آذربایجان در تحولات نهضت مشروطیت و دوران دفاع مقدس از جمله موضوعات پرداخت شده در مقالات ارسال شده است.
غنی زاده افزود : این کنفرانس همزمان با سالروز امضای فرمان مشروطیت در سال 1285 برگزار می شود و علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به عنوان مهمان و سخنران ویژه این همایش حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد : از اساتیدی از کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه و الجزایر برای حضور و سخنرانی در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است.
رئیس کمیته راهبردی کنفرانس با بیان اینکه صبغه دینی و هویت واقعی نهضت مشروطیت باید در جامعه تببین شود، گفت : نقش علمی دینی و سرداران آذربایجان در انقلاب مشروطیت بر هیچ کس پوشیده نیست و باید با دقت علمی و تاریخی برای مردم تبیین و تعریف شود.
توکل فرهادی افزود : اگر تحریفاتی در خصوص ماهیت و چگونگی انقلاب مشروطیت صورت گیرد در حق تاریخ و مردم آذربایجان ظلم شده و باید با ارایه اسناد تاریخی از این تحریفات جلوگیری شود.
وی ادامه داد : قیام مشروطیت نهضتی مردمی و با محوریت روحانیت و مراجع بوده که باید هویت و واقعیت این قیام را برای مردم تبیین کرد.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت : خطه آذربایجان در 200 سال گذشته نقش بسزایی در تحولات مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده که نشان دهنده بصیرت و فهم و شعور مردم این خطه است.
نجف قراچورلو اظهار کرد : عملکرد و رفتارهای مردم آذربایجان در طول تاریخ به ویژه از دوره مشروطیت به بعد، به مثابه نگین هایی بر روی یک جواهر است که نهضت مشروطیت به عنوان یکی از مهم ترین و بهترین نگین های تاریخ ایران می باشد.
وی ادامه داد : یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این کنفرانس پاک کردن غبارهایی است که در سال های گذشته و در اثر تغییر و تحولات اجتماعی و سیاسی بر تاریخ سیاسی ایران بخصوص نهضت مشروطیت نشسته است.
قراچورلو با بیان اینکه بی توجهی به نهضت مشروطیت در طول زمان موجب می شود که رنگ و جلوه اصلی نهضت از بین برود، افزود : باید واقعیات گفته و ناگفته نهضت مشروطیت برای سمت و سو گیری درست بازگو شود.
6120/ 1495 /1596



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن