تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804143440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار: دفاع جانانه لاریجانی از توافق هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابتکار: دفاع جانانه لاریجانی از توافق هسته ای تهران- ایرنا- روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه یازدهم مرداد در تشریح تیتر یک نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی درباره نگاهش به توافق هسته ای سخن گفته است. علی لاریجانی از توافق به دست آمده دفاع می کند و آن را دستاورد خوبی برای ملت ایران می داند.


این روزنامه با انعکاس عنوان مثلث جماران برای مجلس خبرگان، آورد: شاید اکنون باید به این فکر کرد که کدام تشکل روحانی(مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم) یا کدام یک از چهره های معتدل و مردمی(آیت الله هاشمی رفسنجانی،حجت الاسلام روحانی و حجت الاسلام حسن خمینی)، ضرورت توجه بیشتر به مجلس خبرگان را درک می کند؛ آنهم هنگامی که اصولگرایان این مجلس را در اختیار خود گرفته اند و در عین حال از جناحی نشدن آن هم سخن می گویند! در آخرین دوره انتخابات خبرگان، اعتماد ملی لیستی منتشر کرد که از نیروهای اصلاح طلب و اصولگرای معتدل تشکیل شده بود که از آن لیست مشکینی، هاشمی رفسنجانی، محمدی گیلانی، حسن روحانی، محسن قمی، باقری کنی و خرازی به مجلس خبرگان راه یافتند. شاید اکنون باید به این فکر کرد که کدام تشکل روحانی (مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم) یا کدام یک از چهره های معتدل و مردمی (آیت الله هاشمی رفسنجانی،حجت الاسلام روحانی و حجت الاسلام حسن خمینی)، ضرورت توجه بیشتر به مجلس خبرگان را درک می کند؛ آنهم هنگامی که اصولگرایان این مجلس را در اختیار خود گرفته اند و در عین حال از جناحی نشدن آن هم سخن می گویند!بعید است بدبینانه ترین نگاه سیاسی هم بتواند حضور اصولگرایان را منطقی، و حضور اصلاح طلبان را در انتخابات خبرگان سیاسی تلقی کند، هرچند اعضای ارشد مجلس خبرگان رهبری در حلقه اصلی تصمیم سازی اصولگرایان قرار گرفته اند و در تناقضی عجیب از اصلاح طلبان می خواهند خبرگان را سیاسی نکنند. در چنین شرایطی احتمالا حضور هر چهره ای که به مذاق جریان مقابل خوش نیاید، سیاسی و جناحی تلقی خواهد شد؛ شرایطی که شاید به واسطه آن جریان اصلاح طلب که مثلث (هاشمی رفسنجانی-حسن روحانی-سید حسن خمینی) بهترین ترکیب ممکن خواهد بود، تحت فشار قرار بگیرد.
روزنامه ابتکار با انتخاب موضوع تندروها در انتخابات منسجم هستند، نوشت: ناطق نوری هم چنین در پاسخ به سوالی درباره حضور در انتخابات و نتیجه آن اظهار کرد: من از ابتدا در درون جریان های سیاسی کشور حضور داشتم و کاربلد این کار هستم؛ بنابراین معتقدم در شرایط فعلی نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان معتدل برنامه مشخصی برای انتخابات نداشته و ندارند. زمانی که بنده مسوولیت داشتم یک سال و نیم مانده به انتخابات اجاق انتخابات را روشن می کردیم و شش ماه مانده به انتخابات کاندیداها را نیز اعلام می کردیم. من اعتقاد دارم هنوز چنین چیزی در جریان های سیاسی شکل نگرفته است، همه گروه ها برای مشورت سراغ من می آیند و من به آن ها گفته ام سلانه سلانه می روید، این طور نمی شود؛ بنابراین این انتقاد به جریان های معتدل سیاسی کشور وارد است که هیچ برنامه مشخصی برای انتخابات ندارند. این در حالی است که من شنیده ام و از نشانه هایش هم مشخص است که برخی جریان های تندرو و افراطی که من آن ها را قبول ندارم در برخی گروه های سیاسی با برنامه ریزی منسجم تری می خواهند در انتخابات مجلس آتی شرکت کنند. وی همچنین در ادامه انتقاد به عملکرد انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل در آستانه انتخابات مجلس دهم گفت: من به گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا گفته ام؛ این طور که شما در خصوص انتخابات پیش می روید به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.
این روزنامه با بازتاب عنوان اهدای پیراهن «پهلوانی» به ظریف و صالحی، آورد: رییس سازمان انرژی اتمی گفت: خدا را گواه می گیرم موفقیت تیم هسته ای فقط برای رضایت خدا صورت گرفت نه به خاطر کسب اعتبار و جایگاه خودمان. علی اکبر صالحی در مراسم گرامیداشت روز ملی “فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای” که به مناسبت هفته “پهلوانی” در سالن آمفی تئاتر دانشکده تر بیت بدنی د انشگا ه تهران برگزار شد، با بیان این که عبادت به جز خدمت خلق نیست، با تبریک روز “پهلوانی” به جامعه ورزشی ایران، اظها ر کرد: روز پهلوانی ما را به یاد فراز حماسه های اباعبدالله الحسین (ع) می اندازد که اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید. در پایان این مراسم از دکتر محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی و عباس زندی با اهدای لوح تندیس توسط کیومرث هاشمی، مهندس مهرعلی زاده، دکتر عارف و دکتر عبدالحمیدی تقدیر و تشکر به عمل آمد. همچنین پیراهن “پهلوانی” و شعار ایستادگی هسته ای و نماد پهلوانی که به امضای دکتر حسن روحانی و جمعی از ورزشکاران و پهلوانان رسیده بود، توسط عباس زندی، قدیمی ترین و پیشکسوت ترین پهلوان ایران به صالحی و محمدجواد ظریف اهدا شد.
روزنامه ابتکار با انتشار موضوع ایلخانیان و تیموریان به ایران بازمی گردند، نوشت: شهریور ماه امسال 30 قطعه از اشیاء و آثار فرهنگی متعلق به قبل و پس از اسلام، توسط ایتالیا به سفارت ایران تحویل داده می شود تا این آثار در کنار دیگر آثار آرام گیرند. آثاری که چندین و چند سال از ایران دور بوده اند، با دستیابی ایران به موفقیت های جدید بین المللی، جایی برای خود باز کرده اند و در صف انتظار بازگشت قرار گرفته اند. پس از «خوروین» و «چُغامیش» حالا نوبت استرداد بقیه آثار تاریخی است. اموال فرهنگی مسروقه ای که به طور غیر قانونی از کشور خارج شده بودند. برخی از این آثار به دوران قبل و پس از اسلام باز می گردد که در سال های گذشته از کشور خارج شده بودند. البته این اشیای عتیقه قیمتی، توسط پلیس میراث فرهنگی شناسایی و توقیف و در مراسمی در محل موزه هنرهای شرقی شهر رم به نماینده سفارت ایران تحویل داده شدند. ناگفته نماند که پیگیری های مستمر حقوقی سازمان میراث فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم به صدور رای دادگاه تجدیدنظر شهر میلان حتم شده و این اموال به مکان اصلی خود تحویل داده می شوند. این آثار، عمدتا سفالی و متعلق به دوره های اسلامی، ایلخانی و تیموری بوده و همچنین علاوه بر اینها، چند مهر مفرغی از پیش از اسلام نیز در میان آنها به چشم می خورد. البته ناگفته نماند که به نظر می رسد، در میان این آثار حدود 5 شی سافلی به شکل گربه تقلبی باشند. اما در هر صورت بر اساس قانون در صورتی که آثار تقلبی به منظور سوء استفاده در دسترس باشد، باید ضبط شوند و به همین علت، دستور ضبط این مجسمه ها نیز داده شده است. در زمان بازگشت آثار، بررسی مکانی دقیق آنها صورت می گیرد و مشخص خواهد شد که این آثار متعلق به کدام یک از مناطق تاریخی ایران است. این آثار در صورت بازگشت به موزه ملی تحویل داده خواهد شد تا بررسی و پژوهش بر روی آنها صورت گیرد.
روزنامه ابتکار همچنین عنوان «درخواست عجیب مرتضوی از رییس دادگاه» و «نجفی: متن تفاهم ایران و آژانس نمی تواند در اختیار سنا قرار گیرد» را در صفحه نخست بازتاب داد. این روزنامه موضوع «ریاضیات و موسیقی» به قلم صادق پیرزادنیا، «ظاهربینی بر فضای جامعه ایرانی غلبه یافته است» به قلم ناصر فکوهی، «بوی زُخمِ زَخم» به قلم علی پاینده و عنوان «مراقب ظرفیت مردم باشید!» به قلم غلامرضا کمالی پناه را در بخش سرمقاله آورد.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9348**9131



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن