تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزينه 80 ميليوني درمان سرطان ملانوم در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۰ب.ظ)
هزينه 80 ميليوني درمان سرطان ملانوم در ايران موج - رييس انجمن راديوتراپي آنکولوژي ايران گفت: برنزه کردن چه از طريق آفتاب گرفتن و چه به صورت مصنوعي مي تواند موجب سرطان ملانوم شود.
محمدرضا قوام نصيري رييس انجمن راديوتراپي آنکولوژي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج گفت: سرطان ملانوم در ميان زنان در سنين جوان‌تر نسبت به مردان، در دهه سوم و چهارم زندگي رخ مي‌دهد در حالي که شيوع اين نوع سرطان در مردان از دهه پنجم و ششم افزايش مي‌يابد.
به گفته وي ملانوم جز سرطان‌هايي است که به‌راحتي قابل‌شناسايي نيست، اگرچه انواع درمان‌هاي جراحي، راديوتراپي و شيمي‌درماني انجام مي‌شود اما بازهم نتيجه درمان هنوز خيلي ازنظر طول عمر مريض پس از درمان قطعي نيست و فقط در مواردي که ملانوم در مراتب ابتدايي تشخيص داده مي‌شود، مي‌توان براي فرد پنج سال زندگي خوب را متصور شد.
وي ادامه داد: اما با پيشرفت سرطان، به خصوص در زمان انتشار به غدد لنفاوي منطقه مجاورتي تومور، پيش‌آگهي بسيار سخت است.
قوام نصير با تاکيد بر اينکه در سرطان‌ها چيزي به نام درمان قطعي وجود ندارد اظهار کرد: عامل اصلي اين نوع سرطان نيز هنوز شناخته‌نشده است.
وي افزود: حتي اگر سرطان در مراحل ابتدايي شناسايي و با جراحي و شيمي‌درماني کنترل شود، درمان قطعي نيست و بازهم در 10 درصد از بيمارها امکان عود بيماري وجود دارد.
رييس انجمن راديوتراپي آنکولوژي ايران ضايعه ملانوم را بيشتر در ارتباط با نوع پوست و رنگ آن مرتبط دانست و تصريح کرد: در نژادهاي سفيد و در مناطقي که آفتاب زياد مي‌تابد، ملانوم بدخيم پوست، در قسمت‌هايي که تحت تابش اشعه خورشيد قرار مي‌گيرد، زياد ديده مي‌شود.
وي بابيان اينکه از حدود 50 سال گذشته تکنيک‌هاي جراحي براي درمان ملانوم استفاده مي‌شده ولي نتيجه مطلوبي گرفته نشده است گفت: درمان‌هاي تکميلي مثل شيمي درماني، تارگت تراپي نيز به زنجيره درمان‌ها افزوده‌شده است.
به گفته وي تقويت سيستم ايمني بدن، همراه با شيمي‌درماني و جراحي مي‌تواند نتيجه بهتري در درمان‌ها ملانوم ايجاد کند.
قوام نصير با اشاره به اينکه سرطان ملانوم عموما به‌صورت ضايعه پوستي شناخته‌شده اما در مخاط هم ديده مي‌شود تصريح کرد: علاوه بر ضايعات ملانوم بدخيم پوست، ملانوم مخاطي و يا ملانوم هايي که در چشم ديده مي‌شوند از ديگر انواع اين سرطان هستند که امکان دارد درمان آن‌ها متفاوت باشد.
اين متخصص با تاييد اثر برنزه کردن پوست در ايجاد سرطان ملانوم خاطرنشان کرد: هر تغيير غير طبيعي که در بدن، بيماري‌زا خواهد بود و يکي از اين تغييرات سلولي بيماري‌زايي به صورت ايجاد سرطان است.
قوام نصير ادامه داد: تحريک مداوم سلول‌هاي پوستي مي‌تواند سلول‌هاي رنگدانه اي را تحريک و به ايجاد ملانوم منجر شود؛ يعني مقدار ملانين و رنگ‌دانه سلول‌ها بيشتر شود و سياهي به وجود بيايد و درنهايت تغييرات با جهش سلول‌ها، سرطاني شود.
وي يادآور شد: برنزه کردن در جلوي آفتاب به‌صورت مصنوعي مي‌تواند موجب سرطان ملانوم شود.
رييس انجمن راديوتراپي آنکولوژي ايران گفت: در ميان 10 سرطان شايع ايران که از سوي وزارت بهداشت اعلام‌شده است، ملانوم در دسته سرطان‌هاي شايع نيست؛ اما در 10 سال گذشته اين نوع سرطان هم در ايران افزايش پيداکرده است.
وي دليل اصلي و شناخته‌شده شيوع اين سرطان را ضعف سيستم ايمني بدن برشمرد و از ديگر دلايل آن به قرارگيري در معرض اشعه UV که مي‌تواند سلول‌هاي پوست را تحريک کند و درنهايت منجر به ملانوم بدخيم پوستي شود عنوان کرد.
اين متخصص افزود: سرطان ملانوم به‌غيراز مناطق باز پوستي در مخاط هم بروز مي‌کند و ملانوم مخاطي که در حفره دهان ايجاد مي‌شود، هيچ ارتباطي به قرارگيري در مقابل نور خورشيد ندارد، بنابراين عوامل ديگري در ابتلا به اين بيماري تاثير دارند که هنوز شناخته‌شده نيست.
قوام نصير در خصوص وضعيت درمان اين سرطان در ايران نيز توضيح داد: داروهاي ملانوم در دسترس است و شرکت هاي دارويي هم مي‌توانند اين داروها را وارد کنند، اما واردکردن آن‌ها، خيلي گران تمام مي شود، يعني هر پرس شيمي درماني ملانوم، در حد 20-25 ميليون تومان هزينه دربرمي دارد.
وي در ادامه گفت: بنابراين اگر 4 دوره درمان براي هر بيمار اجرا شود، چيزي حدود 60-80 ميليون تومان بسته به نوع دارو هزينه در برداشته باشد.
رييس انجمن راديوتراپي آنکولوژي ايران با اشاره به هزينه بالاي درمان اين نوع سرطان در کشور در مقايسه با کشورهاي همسايه اظهار کرد: دريافت داروهاي ملانم هم همراه با مشکلاتي است، ممکن است براي مريضي که تارگت تراپي را انجام مي‌دهيد، داروها پيدا نشود و در زمان معيني که مريض احتياج به دارو دارد اين درمان اتفاق نيفتد و به علت نبود دارو ضايعه ايجاد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن