تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799456491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام‌های غیرقضائی در مورد پرونده اعضای شورای شهر کرمانشاه اظهارنظر نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مقام‌های غیرقضائی در مورد پرونده اعضای شورای شهر کرمانشاه اظهارنظر نکنند استان‌ها > کرمانشاه - دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به ادامه روند رسیدگی به پرونده دریافت وام اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: هیچ فردی غیر از مسئولان قضائی و قاضی پرونده و با رعایت مقررات آیین دادرسی کیفری نمی‌تواند درباره پرونده اظهار نظر کند.

مجتبی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: روند رسیدگی به پرونده اعضای شورای شهر کرمانشاه در دریافت وام همچون سایر پرونده‌های محاکم قضائی دنبال می‌شود که به نسبت اهمیت موضوع که به‌واسطه وجود بیت‌المال در این پرونده ایجاد شده و از سوی دیگر افراد متهم حاضر در این پرونده، روند بررسی با ملاحظه بیشتری دنبال می‌شود. دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه ملاحظه بیشتر در این پرونده برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و متهمان است، گفت: برخی افراد در رسانه‌ها اظهارنظرهایی در مورد محتویات این پرونده بیان کرده‌اند که فلان موضوع جرم است و فلان موضوع جرم نیست ولی باید خاطرنشان کرد که تعیین عنوان مجرمانه در روند قضائی پرونده جز وظایف قاضی است. ملکی با تاکید بر اینکه فقط قاضی رسیدگی کننده به پرونده می‌تواند موضوعی را جرم تلقی کند، افزود: تذکر می‌دهیم که افراد از بیان اظهارنظرهای غیرکارشناسی خودداری کرده و اجازه دهند پرونده روال عادی خود را تا صدور حکم و اعلام عمومی آن طی کند. دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم آگاه باشند که هیچ‌گونه اغماضی نسبت به هیچ شخصی در این پرونده لحاظ نخواهد شد و رسیدگی به این پرونده همچون سایر پرونده‌ها انجام می‌شود و با اتهاماتی که جرم آنها ثابت شود برخورد شده و اگر کسی مرتکب کوچکترین جرمی در این مورد شده باشد اغماضی برای وی وجود نخواهد شد. ملکی با بیان اینکه اظهارنظر غیرمسئولانه قضائی در رابطه با پرونده‌ای که در دستگاه قضا در حال رسیدگی است با اتهام مداخله در امر قضا روبرو خواهد شد، افزود: درخواست می‌کنم افراد و اشخاص در هر جایگاهی که هستند از اظهارنظرهای غیرمسئولانه و غیرکارشناسی بدون اینکه حق دخالت در پرونده را داشته باشند خودداری کنند. دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به وجود مباحث مختلف پیرامون این پرونده در جامعه، بیان کرد: مطبوعات در راستای اطلاع‌رسانی به مردم و برای حفظ آرامش جامعه موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم نکنند تا ذهنیت ناخواسته در افکار عمومی و شرایط برای جامعه بدون اخذ نظر دستگاه قضائی ایجاد نشود. ملکی خاطرنشان کرد: تعیین مصداق مجرمانه بودن جزئیات پرونده بر عهده قاضی پرونده بوده و اگر کسی غیر از قاضی پرونده و مسئولان قضائی و آنهم با رعایت مقررات آیین دادرسی کیفری در این رابطه اظهار نظر کنند در امر قضا مداخله کرده و مرتکب جرم شده است.
وی در مورد تهدید به شکایت یکی از اعضای شورای شهر از رسانه‌ها گفت: هر شخصی می‌تواند پیرامون موضوعی شکایت خود را به دستگاه قضا تقدیم کند که دستگاه قضا نیز به این شکایت همچون سایر پرونده‌ها رسیدگی خواهد کرد ولی به افرادی که در این پرونده اسم آنها حضور دارد و البته افراد خارج از پرونده توصیه می‌کنم اجازه دهند روند قضائی پرونده دنبال شود تا جرم بودن موضوعات و اتهامات مشخص شود. وی با بیان اینکه تلاش می‌شود روند رسیدگی به پرونده وام اعضای شورای شهر کرمانشاه در مرحله دادسرا تا پایان تابستان به اتمام برسد، تاکید کرد: مصاحبه‌ها و جوسازی‌ها دستگاه قضائی را از انجام وظیفه قانونی خود باز نمی‌دارد و دستگاه قضا هیچگونه اغماضی نسبت به موضوع مجرمانه‌ای که توسط شخصی حقیقی یا حقوقی رخ داده باشد نخواهد داشت. دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بیان کرد: افرادی که دارای مسئولیت‌های حقوقی هستند و مطبوعات مراقبت کنند تا پرونده روند رسیدگی خود را طی کرده و پس از آن صدور احکام جزئیات به اطلاع عموم خواهد رسید. ملکی در مورد موضع‌گیری رسانه‌ها نسبت به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه، گفت: یکی از عواقب اظهارنظرهای ناخواسته ایجاد چنین تنش‌هایی در جامعه است که به‌طور قطع دلسوزان استان هیچ‌گاه علاقه‌ای به ایجاد چنین تنش‌هایی ندارند که به مطبوعات توصیه می‌کنم آگاه‌سازی را با سعه‌صدر دنبال کنند. این مقام قضائی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها در بحث پیشگیری از وقوع جرم و نقش آنها در جامعه، افزود: اشخاص حقوقی نیز که شکایتی از مطبوعات دارند می‌توانند سعه صدر داشته باشند تا از دامن زدن به اختلافات خودداری شود.

کلید واژه ها: استان کرمانشاه - تاثیر رسانه‌ها - قوه قضاییه - خبرآنلاین - رسانه -




شنبه 10 مرداد 1394 - 16:49:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن