تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816307194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطر انفجار تقاضا در بازار مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: انتشار آماری درباره کاهش شدید صدور پروانه ساخت‌وساز در تهران زنگ‌های خطر را نسبت به انباشت تقاضا و رها شدن فنر تقاضا در سال‌های آینده به‌صدا درآورده است.

به گزارش تراز ، براساس آمارهاي رسمي وزارت راه و شهرسازي، تعداد پروانه‌هاي ساختماني شهر تهران در فصل بهار1394، نسبت به بهار 1393 و 1392 به‌ترتيب حدود 24 و 63 درصد كاهش يافته است.آمار صدور پروانه‌هاي ساختماني در كليه مناطق شهري براساس آخرين اطلاعات نيز حاكي از اين است كه هرچند پس از طي يك روند نزولي در آمار واحدهاي مسكوني در پروانه‌هاي ساختماني، در فصل پاييز و زمستان1393 تا حدودي اين آمار افزايش يافته است ولي واحد مسكوني در پروانه‌هاي ساختماني در فصل زمستان1393 نسبت به زمستان 1392 و 1391 به‌ترتيب حدود 30 و 44درصد كاهش يافته است.

بيت‌الله ستاريان، كارشناس مسائل مسكن در اين زمينه به همشهري مي‌گويد: كاهش تقاضاي ساخت‌وساز از يكسو نشانه ركود شديد در اين بخش است و از سوي ديگر باعث تراكم تقاضا و رها شدن آن در سال‌هاي آينده مي‌شود كه به‌نوبه خود افزايش يكباره قيمت‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. او تثبيت قيمت مسكن در شرايط ركودي را كاري نسبتا ساده مي‌داند و در عين حال نسبت به انفجار قيمت‌ها درصورت رها شدن تقاضاهاي متراكم هشدار مي‌دهد.

ستاريان متعادل‌سازي‌ ساخت‌وساز با ميزان تقاضا را مهم‌ترين اقدام براي ثبات بخشي به بازار مسكن مي‌داند و مي‌افزايد: متوليان و تصميم‌گيران بايد براي تعادل‌بخشي به ساخت‌وساز و ميزان تقاضا وارد عمل شوند. در همين حال هم خبرگزاري ايسنا با انتشار گزارشي به بررسي دلايل كاهش ساخت‌وساز در كشور پرداخته است. طبق اين گزارش، هادي نظرپور كارشناس مسكن مي‌گويد: با توجه به اينكه پولي كه در بخش مسكن جابه‌جا مي‌شود بيش از بودجه عمراني كشور است، ظرفيت اين بخش براي ايجاد توليد و اشتغال هم بالاتر از بودجه‌هاي عمراني است.

لذا اگر بتوان رغبت سرمايه‌گذاري در اين بخش را افزايش داد ساير شغل‌ها هم به تناسب رونق مي‌گيرند. اما محمد عدالت‌خواه نظر ديگري دارد. او معتقد است كه ظرفيت بخش مسكن لوكس تكميل است و سازندگان بايد از اين بخش اثاث‌كشي كنند. وي افزود: نياز مسكن در بخش خانه‌هاي ارزان‌قيمت است و دولت بايد تمركز خود را در اين بخش قرار دهد. به‌گفته عدالت‌خواه، با توجه به بالا بودن هزينه‌هاي توليد در كشور، تنها بخشي كه مي‌توان در آن سرمايه‌گذاري كرد بخش مسكن است ولي متأسفانه اين بخش هم به‌دليل ركود و اضافه ساخت در بخش خانه‌هاي لوكس به بن‌بست خورده است.

وي مي‌افزايد: ممكن است با برداشته شدن تحريم‌ها بازار مسكن رونق بگيرد اما بايد توجه كرد كه پول ناشي از لغو تحريم‌ها را نبايد صرفا در بخش مسكن تزريق كرد بلكه اين پول‌ها بايد در ساير زيرساخت‌هاي اقتصادي كشور سرمايه‌گذاري شوند.


منبع: همشهری آنلاین



زمانبندی انتشار: 10 مرد 1394 - 08:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن