تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815557522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت وام با شرط و شروط و سود‌هاي تا ۳۰ درصد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرداخت وام با شرط و شروط و سود‌هاي تا ۳۰ درصد
بانك‌ها و مؤسسات اعتباري در جديد‌ترين تحولات، ضمن رعايت نسبي نرخ‌هاي سود مصوب شوراي پول و اعتبار، ترفند‌هايي را در جهت تجهيز منابع و كاهش هزينه‌ها از جمله سپرده‌گذاري اجباري يا دريافت هزينه آبونمان به كار مي‌گيرند.
به گزارش فارس، كارمند يكي از بانك‌هاي خصوصي كه به تازگي مجوز فعاليت دريافت كرده و تا پايان سال گذشته هم حدود 9 هزار ميليارد تومان به بانك مركزي بدهكار بود و با جذب سپرده‌ 28- 27 درصدي حدود 3 هزار ميليارد تومان از اين اضافه برداشت را تسويه كرده بود، در پاسخ به اين سؤال كه نرخ سود تسهيلات شما چقدر است، گفت: وام كالا و خودرو پرداخت مي‌كنيم و نرخ سود آن 30 درصد است.
وي در واكنش به اينكه بانك‌هاي ديگر با نرخ‌هاي پايين‌تري تسهيلات مي‌پردازند، گفت: آن بانك‌ها سود سپرده كمتري هم مي‌دهند. ما سود بالاتر مي‌دهيم و به همين دليل سود تسهيلاتمان 30 درصد است.
كارمند اين بانك ادامه داد: اگر سپرده‌گذاري كنيد، نرخ سود به 26- 25 درصد كاهش خواهد يافت. بازپرداخت يكساله و سپرده به عنوان وثيقه نزد بانك تا پايان قرارداد مي‌ماند.  همچنين يك بانك غيردولتي باسابقه هم ترفند اخذ آبونمان را براي جبران كاهش نرخ سود تسهيلات در نظر گرفته و مسئول اعتبارات يكي از شعب اين بانك در پاسخ به سؤال ما درباره نرخ سود تسهيلات وام خريد كالا مي‌گويد: نرخ سود تسهيلات حدود 26 درصد است، نرخ اصلي 21 درصد است اما با اضافه كردن آبونمان به 26 درصد و البته در مراجعه ديگري كه به اين بانك شد، نرخ سود تسهيلات 29 درصد اعلام شد كه به نظر مي‌رسد در قالب سود 24 درصدي عقود مشاركتي بوده است، بنابراين در اين بانك باسابقه 5 درصد علاوه بر سود تسهيلات، آبونمان دريافت مي‌شود.
كارمند يك بانك دولتي ديگر نيز اينگونه توضيح مي‌دهد: وام تعمير مسكن، كالا و خريد خودرو را با نرخ سود 21 درصد پرداخت مي‌كنيم. سه برابر پولي را كه سپرده‌گذاري مي‌كنيد بعد از شش ماه مي‌توانيد تسهيلات بگيريد.
كارمند يك بانك خصوصي هم به ما پاسخ مي‌دهد: 10 تا 20 ميليون تومان وام تعمير مسكن با نرخ سود 24 درصد مي‌توانيد دريافت كنيد. معادل 15 درصد تسهيلات به عنوان وثيقه نقدي از حساب كم و مسدود شده و تا پايان سررسيد تسهيلات، در بانك مي‌ماند.
دقيقاً همين شرايط براي يك بانك خصوصي ديگر كه به آن مراجعه كرديم، مطرح شد؛ سود 24 درصد، سپرده‌گذاري معادل 15 درصد وام.
يك بانك دولتي ديگر هم روش جديدي براي پرداخت تسهيلات اتخاذ كرده است. كارمند مسئول اعتبارات بانك شرايط پرداخت تسهيلات را اينگونه توضيح مي‌دهد: يك حساب سپرده با مبلغ يك ميليون تا 30 ميليون تومان باز مي‌كنيد و تا چهار ماه اين پول در حساب مي‌ماند. بعد از سپري شدن چهار ماه همان مبلغ را تسهيلات با سود 17 درصد مي‌گيريد. بازپرداخت آن هم 18 ماه تا 21 ماه است، البته به اين سپرده‌گذاري شما در قالب سپرده‌ كوتاه مدت سود هم تعلق مي‌گيرد.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن